• aap411vm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05-2023
Hallo,

Ik heb al flink gekeken in andere post die gelijke problemen hebben maar kom er helaas nog niet uit. In het huidig netwerk hebben wij nu twee servers draaien waarvan ik er één wil uitfaseren. Nu heb ik al mijn websites gemigreerd maar blijkt mijn sendmail niet te werken. Oude server is een win2k3 standard (zonder exchange)

en de nieuwe server is een SBS met exchange.

Nu gebruik ik volgende settings op de oude server.

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.uu.nl
smtp_port = 25

; For Win32 only.
;sendmail_from = webmaster@domain.com

; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =

En op mijn nieuwe server wil ik ook gewoon gebruik maken van de smtp.uu.nl. Maar ik mag helaas geen mail ontvangen van de nieuwe server.

Dit op de SBS server:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.uu.nl
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = noreply@domain.com

;sendmail_path =

Oude server werkt daarin tegen nog prima. Ik snap niet echt waar dit aan kan liggen :? Iemand enig idee waar ik mijn zoektocht kan gaan starten?

PHPinfo van nieuwe server

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 11:55

scorpie

Supra Addict

Enige wat ik kan bedenken is dat die sendmail_from adressen worden gecheckt of ze daadwerkelijk bestaan, en dat de ene dus wel en de andere niet bestaat.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> WSS :X

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 31-10-2008 10:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• aap411vm
Ik zat te zoeken naar mijn probleem en kwam een identiek probleem tegen die in deze categorie stond. Dus vandaar. excuus hiervoor _/-\o_

• aap411vm
scorpie schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:51:
Enige wat ik kan bedenken is dat die sendmail_from adressen worden gecheckt of ze daadwerkelijk bestaan, en dat de ene dus wel en de andere niet bestaat.
Aan of uit maakt helaas geen verschil :S Heb op me IIS ook geen SMTP service staan op me nieuwe server.

Oude server wel. Ik ga ervanuit dat dit door exchange komt. Maar het mag toch geen verschil maken als ik een smtp van mijn isp gebruik. (exchange is nog niet in gebruik namelijk)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:41
Je zou de smtp services kunnen installeren, hierin aangeven dat alle mail doorgestuurd moet worden naar smtp.uu.nl

Als je vanaf je nieuwe server via telnet een mail verstuurt via smtp.uu.nl gaat eht dan wel goed?

• aap411vm
Hmmz. ik krijg inderdaad geen verbinding met de smtp.uu.nl via telnet op de nieuwe server. Ik heb even een port scanner gebruikt om beide servers te scannen. Maar op beide staat poort 25 open. (Mag niet eens uitmaken naar mijn weten met een uitgaand request).

Ik heb wel een router voor de twee servers hangen.Hier stuur ik wel smtp door naar de oude machine. Ik ben het toch een beetje bijster waar ik nu moet gaan zoeken. nieuwe server? router? Nog suggesties?

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn server, ik blijf deze op de voet volgen.

Bij deze mijn php.ini (het mailgedeelte) mocht je er iets aan hebben:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.scarlet.be
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = info@domain.be

;sendmail_path =

; Force the addition of the specified parameters to be passed as extra parameters
; to the sendmail binary. These parameters will always replace the value of
; the 5th parameter to mail(), even in safe mode.
;mail.force_extra_parameters =

hieronder mijn php info bestand:

http://www.pjkcomputers.be/inf.php

De site waar het misgaat (als je je probeert te registreren):

http://forum.pctroubles.be

ik krijg dat onderstaande fout:

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 235
File : emailer.php

in IIS heb ik beide domeinen ook toegevoegd bij de smtp service

Mocht jij iets vergelijkbaars hebben, dan hoor ik het graag. anywayz dit topic blijf ik sowieso volgen.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Als je vanaf de nieuwe server een telnet via poort 25 naar buiten doet, gaat dat dan wel?

Staat DNS goed ingesteld, zodat de server wel een IP kan bedenken bij die naam.

Staat er een virusscanner op? McAfee Enterprise blokkeert bijvoorbeeld standaard netjes poort 25 om mail-virussen/spambots tegen te houden.

De port-forward op je router maakt niet uit. Dat is alleen bij binnenkomend verkeer dat vanaf buiten is geïnitieerd.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• aap411vm
mbaltus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:24:
Als je vanaf de nieuwe server een telnet via poort 25 naar buiten doet, gaat dat dan wel?

Staat DNS goed ingesteld, zodat de server wel een IP kan bedenken bij die naam.

Staat er een virusscanner op? McAfee Enterprise blokkeert bijvoorbeeld standaard netjes poort 25 om mail-virussen/spambots tegen te houden.

De port-forward op je router maakt niet uit. Dat is alleen bij binnenkomend verkeer dat vanaf buiten is geïnitieerd.
Dank u! het was inderdaad gewoon McAfee Enterprise die de boel tegen hield. Je bent mijn held! _/-\o_
Pagina: 1