Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2003] Standaard taal voor spellchecker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows Server 2003 Terminal Server
Outlook 2003

De standaard taal waarmee de spellingscontrole in Outlook werkt is Engels.
Ergo: wanneer je een bericht aan het opstellen bent worden alle Nederlandse woorden met rood onderstreept.
Ondanks de volgende instellingen:

Regional and language options:
Standards and formats: Dutch (The Netherlands)
Default input language: Dutch (The Netherlands)

Outlook:
Extra --> opties --> spelling:
Selecteer de woordenlijst waarmee u de spelling wilt controleren:
Nederlands (standaard)

Extra --> taal --> taal instellen:
Engels V.S. staat geselecteerd
En boven de dubbele streep staat: Nederlands (standaard)

Het is in ieder geval de bedoeling dat de standaard taal voor spellingscontrole Nederlands is/
Zie ik nog ergens een instelling over het hoofd?

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 20:07
Is de eerste regel toevallig in het engels geschreven? Ik heb er ook wel eens last van dat door engelse woorden ineens de taal wordt gewijzigd.

Verwijderd

Topicstarter
Nee in het Nederlands.
Ook al type je als 1e zin: Tulpen klompen kaas windmolen. Hij blijft de Engelse spellchecker gebruiken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor officegerelateerde zaken hebben we een apart forum. Ik ga dit topic daarom ook even verplaatsen:
Client Software Algemeen > Officesuites en -software

Wanneer je de toetsenbord instelling Engels weghaalt zal het moeten defaulten naar Nederlands, of je moet deze primary instellen.

Verder zie ik dat je terminal servers gebruikt, misschien is het dan een clientinstelling welke wordt overgenomen en het probleem veroorzaakt: Input Language of Terminal Server Client Does Not Match That of Terminal Server Session
Als je die ignoreremotekeyboardlayout-entry set is het mogelijk ook opgelost, kon geen beter KB-artikel vinden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters