Hallo Medetweakers!
Ik ben uiteraard begonnen met google/fora, maar ik kan er eigenlijk niks over vinden...
Ik heb een Mobo met een x48 Chipset (ga-x48-ds4 rev. 1.3). Tot gisteren had ik hier de volgende schijven in draaien:
1x Samsung 500GB
2x Samsung F1 640GB (Raid 0)
Nu heb ik 2 F1 640GB schijven erbij gekocht. Mijn plan is (was?) om de 500GB eruit te halen, (gaat in andere computer) en de 4 x 640 GB schijven in raid te draaien (raid 0).
Volgende de handleidingen (ook van internet (Gigabyte/Intel/Users)) staat de raid array automatisch op bootable.
Bij mij is dit dus niet het geval. Er staat vrolijk bootable: NO
In de BIOS van het mainboard zelf staat denk ik alles goed:
ide mode: RAID
Boot from: Hard Disk (De optie intel raid o.i.d. is niet aanwezig)
Zodra ik Windows Vista x64 wil installeren dan stop ik de usb stick met drivers (x64) erin en Vista vind en gebruikt deze drivers dan ook.
Hij ziet ook de RAID array, maar ik kan windows er niet opzetten.
Partities aanmaken gaat prima, formatteren ook.
Heeft iemand een idee? Ik meen mij te herinneren van mijn NVidia MB dat ik daar met een toetscombo de optie naar Yes of No kon zetten...
HELP!
Ik ben uiteraard begonnen met google/fora, maar ik kan er eigenlijk niks over vinden...
Ik heb een Mobo met een x48 Chipset (ga-x48-ds4 rev. 1.3). Tot gisteren had ik hier de volgende schijven in draaien:
1x Samsung 500GB
2x Samsung F1 640GB (Raid 0)
Nu heb ik 2 F1 640GB schijven erbij gekocht. Mijn plan is (was?) om de 500GB eruit te halen, (gaat in andere computer) en de 4 x 640 GB schijven in raid te draaien (raid 0).
Volgende de handleidingen (ook van internet (Gigabyte/Intel/Users)) staat de raid array automatisch op bootable.
Bij mij is dit dus niet het geval. Er staat vrolijk bootable: NO
In de BIOS van het mainboard zelf staat denk ik alles goed:
ide mode: RAID
Boot from: Hard Disk (De optie intel raid o.i.d. is niet aanwezig)
Zodra ik Windows Vista x64 wil installeren dan stop ik de usb stick met drivers (x64) erin en Vista vind en gebruikt deze drivers dan ook.
Hij ziet ook de RAID array, maar ik kan windows er niet opzetten.
Partities aanmaken gaat prima, formatteren ook.
Heeft iemand een idee? Ik meen mij te herinneren van mijn NVidia MB dat ik daar met een toetscombo de optie naar Yes of No kon zetten...
HELP!