[Domain controller]Kiezen van je 'Log-on' Domain Controller.

Pagina: 1
Acties:

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 10:11
Is er een mogelijkheid om op de client side een of andere setting in te stellen of te veranderen waardoor je je logon domain controller kan kiezen?

Wij hebben hier meer dan 1 Domain Controller en we zouden graag bepaalde clients op bepaalde DC's willen laten aanloggen, is dat mogelijk?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je kunt dit toch forceren door andere domeinen niet beschikbaar te maken voor bepaalde users of clients?

Of begrijp ik je vraag niet goed?

Verder is het zo dat de client zelf de dichtstbijzijnde DC zal pakken om in te loggen.

edit : bedoel je niet logon to : en dan standaard een andere site kiezen? Of bedoel je dat je wilt forceren dat de client bij een bepaalde Domain controller aanmeld van de dezelfde site/domain.

[ Voor 53% gewijzigd door Workaholic op 31-10-2008 08:25 ]

Mijn V&A

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat is natuurlijk niet de bedoeling denk ik. Meerdere DC's zijn er om redundant te zijn.

De vraag... waarom wil je dit? Misschien zijn er andere oplossing voor...?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Dr Pro
Het gaat hier vooral om 1 user.
Zijn account raakt telkens locked out als hij uitlogt.

We willen dus nu uitsluiten dat het aan een bepaalde domain controller ligt.

Ik weet dat er een of andere command was met 'Set' in 'CMD' maar ik weet het niet meer zeker en kan het ook nergens meer op het internet vinden...

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08

StarWing

Huh ?!?

Dr Pro schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:17:
Het gaat hier vooral om 1 user.
Zijn account raakt telkens locked out als hij uitlogt.

We willen dus nu uitsluiten dat het aan een bepaalde domain controller ligt.

Ik weet dat er een of andere command was met 'Set' in 'CMD' maar ik weet het niet meer zeker en kan het ook nergens meer op het internet vinden...
set logonserver
maar ik denk dat die gegenereerd wordt na het aanloggen, ik denk niet dat je daarmee kan bepalen op welke dc je aanlogt

Page intentionally left blank.

• Dr Pro
Hmm, dat was inderdaad de commando die ik kende, maar dat werkt inderdaad niet zie ik nu...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan met een AD geen domain controller specificeren.

Wat wel kan is dat je een AD site hardcoded opgeeft, dan zal je client binnen die site een domain controller gebruiken (en niet zoals normaal de eerst reagerende domain controller uit je default site die via autodiscovery gevonden wordt).
Daarvoor kun je dan in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netlogon\Parameters

een string value SiteName aanmaken met je sitenaam naar keuze erin.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Windows Servers en Server-software Dit heeft meer met Windows te maken.. :)
Pagina: 1