WI maakt geen connectie met CPS 4.5 XML Service

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Vage titel :+

Ik ben bezig met het inrichten van een WI 5.0 omgeving. De site ansich functioneerd, nu het Citrix gedeelte nog.
Ik heb een aparte CPS 4.5 ingericht en aan mijn farm geknoopt.
De CPS 4.5 server is niet lid van het domain, de local admin is een Citrix Administrator.
Wanneer ik de WI naar de nieuwe Citrix server verwijs, krijg ik de volgende melding in mijn eventviewer:
Site path: c:\inetpub\wwwroot\Citrix\XenApp.

An error of type IMA with an error ID of 0x80000008 was reported from the Citrix XML Service at address http://10.20.40.122:80/scripts/wpnbr.dll [com.citrix.xml.NFuseProtocol.RequestValidateCredentials]. Depending on the server running the XML Service, more information may be available in the server's event log. This XML Service transaction failed, but the XML Service has not been removed from the list of active services. [Log ID: 8a2179ad]

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Wanneer ik echter verwijs naar een Citrix server die wel lid is van het domain, lukt het wel.
De XML Service draait netjes op port 80, wat ik bevestig krijg door te telnetten naar het IP adres op port 80, de output is dan netjes:
HTTP/1.1 400 Bad request
Server: Citrix Web PN Server
Date: Fri, 31 Oct 2008 05:36:38 GMT
Connection: Close
Wanneer ik echter deze server lid maak van het domain, werkt het ook goed. Het zit 'm dus niet in een verschil tussen mijn nieuwe server en bestaande servers maar in het feit dat de Citrix server niet lid is van het domain - dit zou volgens mij echter gewoon moeten kunnen.

Mijn probleem lijkt erg op CTX109392 echter daar hebben ze het over CPS 4.0 (en niet 4.5). De WI foutmelding in het CTX document is wel hetzelfde bij mij, ook is de eventvwr melding hetzelfde.
Ik heb zelfs authenticated users rechten gegeven op de local security policy 'Access this computer from the network' maar dat helpt niet.

Ik kan me niet indenken dat je Citrix server lid *moet* zijn van een domain om correct op XML requests te reageren.
Los van verder authenticatie is Citrix namelijk redelijk domainloos, en in mijn specifieke situatie probeer ik met WI niet eens te authenticaten op het Windows domain waar de Citrix server lid van moet zijn om te werken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

zorg dat je de target server op naam kunt resolven. Ik heb zelf een xenapp WI5.0 met CSG3.1 domain loos draaien naar mijn Xenapp4.5 en XenApp5.0 farms. Deze zitten wel in het zelfde segment maar ik heb de hosts file van de WI gewoon de namen van de servers opgevoerd. Let ook op tikfouten als je naar de scripts.dll verwijst (ben ik eens flink de mist mee ingegaan :) ).
Wat jij wilt bereiken moet dus gewoon willen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Vreemd, want zelfs op IP kreeg ik het niet voor elkaar :? Overigens had ik er bewust nog geen CSG tussen zitten.
En tikfouten in je WI zijn ruk ja, heeft me laatst een paar uur gekost om erachter te komen dat ik idd ergens een tikfout in de XML server had zitten :X

Maar zal zo eens met een hosts file testen :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wilde gok, maar staat de optie "Trust requests sent to the XML service" op enabled?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B