[transport] Harde of zachte sleeve veiliger?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Voor wie een "sleeve" / "pouch" voor zijn/haar MacBook wil zijn er 2 opties:

- Een zachte. Vaak gemaakt van surfpak-achtig schuim.
- Een harde. Met een "plaat".

Voorbeeld van een zachte:
Afbeeldingslocatie: http://bp3.blogger.com/_UoT1wRkJQIE/RtwfXVegseI/AAAAAAAACLA/LIXSJ3wsHsY/s400/A1157863.jpg

Voorbeeld van een harde:
Afbeeldingslocatie: http://crumpler.nl/files/product_line_files/740%23VIEW400x400_2/file1194369402.jpeg

Wat is nou, natuurkundig gezien, veiliger? (Volgens deze leek)

- Een harde hoes, zal, mits laptop op zijn punt valt, beter zijn, doordat de laptop nooit de grond zal raken. Zie ook hoe de hoek eruit ziet.
- Mits de laptop "plat" op de grond valt, zal een zachte hoes, de energie beter absorberen, waar een harde hoes de energie doorgeeft aan de laptop. (De harde plaat in de hoes fungeert dan als "grond" en daar heb je dan niets meer aan)

- Stel, je laptop zit in je rugtas, klem tegen je muis aan. Je gaat in de bus zitten met je rugzak om en drukt de muis hard in je laptop, aan de schermkant, waar ben je dan beter mee af? :?

Het is vreemd dat ik op internet geen artikelen kan vinden die dit echt bespreken. Wel hoezen afzonderlijk, maar niet vergelijkend wat nou echt beter is. Hard of zacht. Iemand enige argumenten, over waar je je macbook het beste mee kan beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Volgens mij is het belangrijkste doel van zo'n sleeve het voorkomen van krassen en het absorberen van een deel van eventuele val- en stootschokken. Zo'n harde sleeve zal je laptop echt niet beter beschermen als 'ie klem komt te zitten dan een zachte, tenzij het echt een soort van integraalhelm o.i.d. is. Bij die nieuwe macs hoef je je ook nog eens geen zorgen te maken voor toetsafdrukken in het scherm.

Mijn bijna 4 jaar oude powerbook heeft eigenlijk alle beschadigingen die hij ooit heeft gekregen, opgelopen terwijl hij buiten mijn Tucano Second Skin was. Wat dat klemmen betreft moet je je trouwens ook weer niet te druk maken: ik ben wel eens op mijn Mac gaan zitten en dat kon 'ie prima hebben :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dawuss schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:23:
[...]
ik ben wel eens op mijn Mac gaan zitten en dat kon 'ie prima hebben :P
Omg :D
Je hebt mazzel gehad dan, maar ga nu niet iedereen aanraden om z'n Mac als zitkussen te gebruiken 8)7.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

't was dan ook een foutje natuurlijk hè, en meer om aan te geven dat 't niet meteen stuk gaat :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

dawuss schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:58:
't was dan ook een foutje natuurlijk hè, en meer om aan te geven dat 't niet meteen stuk gaat :P
Damn, ik moet de pagina vaker refreshen!
Ik dacht dat je serieus was, nu heb ik een probleem... :(

[serious]Een harde sleeve met een zachte binnenkant lijkt mij ook de beste optie, zelf ga ik echter ook binnenkort een sleeve kopen en een zachte heeft toch mijn voorkeur (maar dat hangt wel samen met het feit dat ik zelfs mn mobiel nog nooit heb laten vallen).
Je zegt zelf al wat het beste is, het ligt eraan hoe de laptop valt. En ik denk dat de kans procentueel het grootste is dat hij plat valt. (En daar reken ik niet alleen vallen met een "plof" landing maar alles behalve waneer hij eigenlijk even op een hoek blijft staan. Want alleen dan gaat alle energie in de laptop)[/serious]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 05:19

wouterve

Swinger of States

Terwijl m'n PowerBook in een zachte sleeve in m'n tas zat heb ik die toch meer dan eens op de vloer van een parkeergarage laten kletteren (ik ben niet heel erg handig, nee) en daar heeft 'ie toch een aantal flinke deuken aan overgehouden. Maar ondanks alle valpartijen heeft 'ie het altijd overleefd, de schade was altijd puur cosmetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ramquin schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:28:
[...]

[serious]Een harde sleeve met een zachte binnenkant lijkt mij ook de beste optie, zelf ga ik echter ook binnenkort een sleeve kopen en een zachte heeft toch mijn voorkeur (maar dat hangt wel samen met het feit dat ik zelfs mn mobiel nog nooit heb laten vallen).
Het klinkt als het beste van 2 werelden. Heb je die dingen ooit ergens te koop gezien? Want wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn meer koffers met een zachte padding. En die zijn groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:33:
[...]

Het klinkt als het beste van 2 werelden. Heb je die dingen ooit ergens te koop gezien? Want wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn meer koffers met een zachte padding. En die zijn groot.
Nog niet, ik ben me ook nog aan het oriënteren. Maar het lijkt me toch vrij logisch dat die wel op de markt zijn.
Een harde buitenkant bekleden met een zachte binnenkant moet anno 2008 toch wel te fabriceren zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Wat ik in nog geen enkele discussie voorbij heb zien komen (niet echt in ieder geval) is of de opties op dit moment uberhaupt compatible zijn met de nieuwe Macbooks (pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
vgroenewold schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:03:
Wat ik in nog geen enkele discussie voorbij heb zien komen (niet echt in ieder geval) is of de opties op dit moment uberhaupt compatible zijn met de nieuwe Macbooks (pro).
Volgens mij is dimensieverschil minimaal toch?

Wat ik mij afvraag of de nieuwe macbook (pro) bestand is tegen drukken. Mijn Macbook White namelijk niet, als je tegen de achterkant van het scherm drukt zie je vlekken en kleurtjes etc.

Maar als de nieuwe macbook (pro) heel goed tegen dat drukken kan omdat ze heel stevig zijn bijvoorbeeld, is dat wellicht een reden om geen hard sleeve te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273091

zachte in harde:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
2 skins zou een optie zijn, bijvoorbeeld de Crumpler Gimp, in een Crumpler School Hymn. Maar dat is een hoop gedoe.

Ik bedenk mij net dat ik mijn moeder allicht kan vragen een hard sleeve te "padden". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213666

Ik heb de iStuff iSaver Shell van de Apple online store. Ik heb dat gekocht omdat ik mijn mbp elke dag meeneem naar school. Hij is niet goedkoop, maar ja, voor een laptop van 2500 euro vindt ik dat wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 213666 schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:10:
Ik heb de iStuff iSaver Shell van de Apple online store. Ik heb dat gekocht omdat ik mijn mbp elke dag meeneem naar school. Hij is niet goedkoop, maar ja, voor een laptop van 2500 euro vindt ik dat wel de moeite.
Bedoel je deze?
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/dk/Images/TL486_screen3.jpg

Het ziet er niet echt "Zacht" uit aan de binnenkant, of vergis ik me?

55 euro voor een goede sleeve is geen geld lijkt mij trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Mijn witte MacBook (Late 2006) wordt elke dag meegesleept in een incase sleeve, zacht ding geval.
De schade die opgelopen is (kapotte cd brander, licht verzet?, scheurtje @ topcase bij magnetic latch) is allemaal afkomstig van 1 val uit een mercedes vito bus terwijl 'ie op het dasboard aan stond.
Voor de rest ben ik niet erg voorzichtig met het ding. Dankzij gebruik en vervoer buiten de sleeve was tot vorige week m'n nieuwe batterij het enige deel aan die mac wat nog niet bekrast was.

Nadeel van zo'n zachte sleeve is imo wel dat de laptop er veel dikker van wordt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een klasgenoot van een vriend heeft zijn/haar macbook een keer in een zachte sleeve van 2 trappen naar beneden laten vallen. Werkte daarna nog prima :+

Conclusie: een goede zachte sleeve is imo dus goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Het probleem met 'harde' sleeves is dat geen van alle (die ik gezien heb) stijf genoeg is om druk op te vangen. Bij belastingen die schadelijk zouden kunnen zijn voor je laptop verbuigt het ding gewoon. Op overspanningen van 30cm of zo stelt de stijfheid van die materialen helemaal niet zo veel voor. Bij de meeste incidenten wil je dat de verpakking energie absorbeert en daar is een harde laag juist heel slecht in.

Misschien wordt een puntbelastig wat beter verspreid maar daar is een dikke neopreen hoes oid ook best toe in staat - stop evt. een 1mm plastic sheet of stuk karton in je tas naast de sleeve. Ik zie niet veel scenario's waar zo'n enorme 'harde' sleeve je voordeel kan bieden en het voordeel van je mooie kleine MacBook is meteen verdwenen.

Complete rugzakken met een hard shell (Boblbee etc) zijn een ander verhaal omdat die niet zo ver vervormen dat de laptop onder druk komt te staan maar ja, daar wil ook niet iedereen mee gezien worden ;)

Afhankelijk van of ik veel gooi en smijt werk verwacht heb ik een van de volgende:
* Neopreen sleeve in gewone tas
* Crumpler laptoptas
* Beide

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 02-11-2008 15:57 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Anti-XP schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:33:
Mijn witte MacBook (Late 2006) wordt elke dag meegesleept in een incase sleeve, zacht ding geval.
De schade die opgelopen is (kapotte cd brander, licht verzet?, scheurtje @ topcase bij magnetic latch) is allemaal afkomstig van 1 val uit een mercedes vito bus terwijl 'ie op het dasboard aan stond.
Voor de rest ben ik niet erg voorzichtig met het ding. Dankzij gebruik en vervoer buiten de sleeve was tot vorige week m'n nieuwe batterij het enige deel aan die mac wat nog niet bekrast was.

Nadeel van zo'n zachte sleeve is imo wel dat de laptop er veel dikker van wordt.
Dat de topcase scheurt is een algemeen probleem en dat gebeurt ook bij mensen die er überzuinig mee omgingen. Dat de combo drive verzet kan ook heel goed zijn. Ook al redelijk vaak mee gemaakt. Kan redelijk makkelijk verholpen worden. Dat probleem is geloof ik bij de nieuwe macbooks verholpen want ze hebben een nieuwe opening.
Dat je notebook bekrast is, komt omdat je zelf al aangeeft dat die ook buiten de sleeve vervoert werd. Dus als je een beetje zuiniger er mee om was gegaan had je redelijk wat dingen kunnen voorkomen, maar de combo drive kun je wel fixen.
De krasjes ook wel, maar dan ben je duur uit. Met de nieuwe macbooks lijkt me dit ook wel meer verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213666

cornelixnootje1 schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:57:
[...]

Bedoel je deze?
[afbeelding]

Het ziet er niet echt "Zacht" uit aan de binnenkant, of vergis ik me?

55 euro voor een goede sleeve is geen geld lijkt mij trouwens.
Ja, langs de binnenkant valt het nog goed meer hoor. De hoeken van onder zijn wel vrij hard; maar zoals al gezegd is, hoe meer dat je naar boven gaat wordt het inderdaad een beetje zwakker.

Als je heel safe wil zitten moet je miss eens kijken naar de computerkoffers van Peli. De zijn echt super stevig.
Afbeeldingslocatie: http://www.peli.nl/images/products/1495CC2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 213666 op 02-11-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

sergev schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:59:
[...]

Dat de topcase scheurt is een algemeen probleem en dat gebeurt ook bij mensen die er überzuinig mee omgingen. Dat de combo drive verzet kan ook heel goed zijn. Ook al redelijk vaak mee gemaakt. Kan redelijk makkelijk verholpen worden. Dat probleem is geloof ik bij de nieuwe macbooks verholpen want ze hebben een nieuwe opening.
Dat je notebook bekrast is, komt omdat je zelf al aangeeft dat die ook buiten de sleeve vervoert werd. Dus als je een beetje zuiniger er mee om was gegaan had je redelijk wat dingen kunnen voorkomen, maar de combo drive kun je wel fixen.
De krasjes ook wel, maar dan ben je duur uit. Met de nieuwe macbooks lijkt me dit ook wel meer verholpen te zijn.
Ik ga over een tijdje, zodra ik het geld heb, ook een nieuwe macbook kopen :+
Maar eigenlijk vind ik het jammer dat er nog geen 512GB SSD's zijn voor een redelijke prijs, want in combinatie met zo'n stevige unibody alu laptop kun je d'r dan mee smijten.
Heb overigens ook nergens gemeld dat ik er enig probleem mee heb dat ik 'ie vol met krassen zit. Het is een gebruiksvoorwerp, wat dan ook gebruikssporen mag vertonen.

De brander brandt overigens alleen nog als de macbook op zo'n notebook standaard een beetje scheef staat en DVD's lezen is er al helemaal niet meer bij. Lang leve ISO's dacht ik zo ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

Anoniem: 213666 schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:28:
[...]

Ja, langs de binnenkant valt het nog goed meer hoor. De hoeken van onder zijn wel vrij hard; maar zoals al gezegd is, hoe meer dat je naar boven gaat wordt het inderdaad een beetje zwakker.

Als je heel safe wil zitten moet je miss eens kijken naar de computerkoffers van Peli. De zijn echt super stevig.
[afbeelding]
Heb die wel eens gezien bij iemand met een MBP, echt hele stevige maar ook mooie dingen! Jammer van de prijs (+- 300 euro geloof ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 97471 schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:07:
[...]

Heb die wel eens gezien bij iemand met een MBP, echt hele stevige maar ook mooie dingen! Jammer van de prijs (+- 300 euro geloof ik ;) )
Behalve dat, gaat dit topic over sleeves. Er zijn vele hele goede tassen beschikbaar (MacTruck bv) maar het gaat er juist om dat het klein blijft en in een andere tas past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik zie dat nog niemand de Booq Vyper sleeve heeft vermeld. Heb er zo al meer dan 2j een voor mijn Macbook, zeer tevreden over. Is hard vanbuiten en heeft een non-scratch materiaal vanbinnen. Echt wel good stuff. Vind toch dat hij het vermelden waard is :)

[ Voor 7% gewijzigd door bollewolle op 04-11-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
bollewolle schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:46:
Ik zie dat nog niemand de Booq Vyper sleeve heeft vermeld. Heb er zo al meer dan 2j een voor mijn Macbook, zeer tevreden over. Is hard vanbuiten en heeft een non-scratch materiaal vanbinnen. Echt wel good stuff. Vind toch dat hij het vermelden waard is :)
Afbeeldingslocatie: http://www.booqbags.com/c.579293/site/vypblkxxx/vypblkxxx1s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.booqbags.com/c.579293/site/vypblkxxx/vypblkxxx3s.jpg

Hij ziet er uit alsof hij je macbook niet heel erg groot maakt, of heb ik dat verkeerd?

Verder geen slechte deal voor 50 dollar. Ik vind hem alleen zo "saai", maargoed, je kan niet alles hebben ben ik bang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Hee bedankt Bollewolle, precies een design wat mij blijer maakt. Staat ook eindelijk duidelijk bij dat het om de nieuwe Macbook pro past. Vind het alleen altijd jammer dat ze dan weer geen versie hebben met een handvat, dat maakt sleeves toch niet zo groot? Nu moet je altijd een andere tas/backpack meenemen. Ik zoek eigenlijk iets waarbij ik mijn foto-apparatuur die een hele backpack propvol maakt, kan meeslepen met een handige sleeve voor bijv in de hand voor de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Weet iemand waar ik die ''cases'' voor de nieuwe Macbook kan vinden, om hem min of meer te plastificeren? De aluminium behuizing lijkt mij vrij gevoelig voor krassen namelijk; ik heb al gezocht, maar kon hem niet vinden.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Aluminium krast juist haast niet :D of ze moeten de nieuwe Macbooks ineens van een ander aluminium maken. Het is mat zodat krassen minder opvallen, en het is ook veel harder dan plastic, waardoor het weer minder krast. Het vlekt trouwens wel :X

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ik ben heel blij met mijn Kultbag. Zelfde idee als een Freitag maar goedkoper en beter uitgevoerd. De Freitag is net iets dunner neopreen, heeft een minder mooie rits en een iets mindere afwerking. De Kultbag ziet er net wat steviger uit. Hij maakt de laptop wel een stukje dikker natuurlijk, misschien bijna twee keer zo dik (MBP 15", vorige generatie). Een sleeve vind ik juist heerlijk omdat laptoptassen er altijd als laptoptassen uitzien (zeldzame uitzonderingen daargelaten) en je dus altijd dezelfde tas mee moet slepen. Ik ben toch wel iets modebewuster dan dat. Met een sleeve gooi je 'm gewoon in een willekeurige tas. Perfekt.
Bijvoorbeeld voor de 15": http://kultbag.de/index.p...=sortbymodell&modell=145&
Ze zijn er ook voor andere modellen en maten.

Over bescherming gesproken: ik ben een keer gevallen met de fiets, ging vrij snel en maakte een bocht, beetje heuvelaf, waarna m'n voorwiel weggleed. Ik viel op de grond op m'n handen maar door de vaart rolde ik nog om en kwam tot stilstand op m'n rugtas met daarin de laptop in sleeve en de lader, die er dus fijn in aan het drukken was. Totaal geen probleem. Geen schermverkleuringen, geen deuken, geen vervorming, helemaal niets. Werkt ook nog steeds perfect. Hoera voor de sleeve.

Overigens zijn er heel veel tutorials over hoe je je eigen sleeve maakt, bijvoorbeeld van bubbelfolie met een waterdichte envelop eromheen (http://www.instructables....ve-from-a-FedEx-Envelope/) en als je zelf/je vriendin/je moeder handig bent/is, kun je ook een mooie neopreen of vilten sleeve diy-en. Goedkoop en past perfect!

[ Voor 4% gewijzigd door remmelt op 08-11-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
remmelt schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:41:
Ik ben heel blij met mijn Kultbag. Zelfde idee als een Freitag maar goedkoper en beter uitgevoerd. De Freitag is net iets dunner neopreen, heeft een minder mooie rits en een iets mindere afwerking. De Kultbag ziet er net wat steviger uit. Hij maakt de laptop wel een stukje dikker natuurlijk, misschien bijna twee keer zo dik (MBP 15", vorige generatie). Een sleeve vind ik juist heerlijk omdat laptoptassen er altijd als laptoptassen uitzien (zeldzame uitzonderingen daargelaten) en je dus altijd dezelfde tas mee moet slepen. Ik ben toch wel iets modebewuster dan dat. Met een sleeve gooi je 'm gewoon in een willekeurige tas. Perfekt.
Bijvoorbeeld voor de 15": http://kultbag.de/index.p...=sortbymodell&modell=145&
Ze zijn er ook voor andere modellen en maten.
Is deze nog speciaal (bv hard v buiten, zacht v binnen) of is dit gewoon een random linkje naar een random sleeve met neopreen zoals er al honderden besproken zijn in het andere transport topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Nou, toch maar voor een memory-foam sleeve gegaan, aangezien die toch echt beter een stoot dempen dan neopreen (wat vaak net even te dun is). Nu nog een mooie schoudertas, ik schrok een beetje van een Crumpler tas van 199 Euro bij A-Mac, iemand iets net zo goeds en stylish maar dan sub-100? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
bollewolle schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:46:
Op zich wel het vemelden waard, maar als ik zo kijk lijkt het alsof die je macbook (pro) wel erg dik maakt.
Ik zat dit topic ook te volgen, om een sleeve te kopen voor mijn macbook pro, maar omdat die toch al in een tas gaat, zal ik denk ik toch maar voor een standaard neopreen sleeve gaan, of een andere zachte hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@vgroenewold: Op de website van Crumpler zijn nog genoeg mooie, stylish laptoptassen te vinden, in diverse prijsklassen. Ik heb zelf ook een Crumpler en hij bevalt me erg goed: zowel de looks als de kwaliteit. Ook alle anderen die ik ken met een Crumpler (dat zijn er heel wat) zijn er allemaal heel tevreden over. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:52:
[...]

Is deze nog speciaal (bv hard v buiten, zacht v binnen) of is dit gewoon een random linkje naar een random sleeve met neopreen zoals er al honderden besproken zijn in het andere transport topic?
Nope, gewoon een random linkje naar een random sleeve met neopreen, maar wel MIJN random sleeve!
Er zit van dat vrachtwagendoek omheen en een "waterdichte" rits met bescherming van binnen. Ik wilde je vertellen dat een dikke, zachte sleeve voldoende bescherming biedt voor als je van je fiets mocht kukelen. Zoals ik deed. (Valt er eigenlijk überhaupt ooit nog wel eens iemand van z'n fiets?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik zag vandaag bij Crumpler in Groningen een nieuwe laptop sleeve. Hij staat nog niet op de website, maar hij was te koop in zwart en wit, en had 20 cirkels op de cover (kleintje in het midden, en dan steeds grotere er omheen).

Prijs voor de 15 inch: 80 euro. :X

Was erg onder de indruk, hij was 0,5 cm dik, en had een rand van 2cm om de laptop heen. Het materiaal was niet "hard" maar enorm stevig. Volgens mij was het echt de "ultieme" sleeve. Behalve het feit dat hij zo fors was. Je 15 inch laptop heeft ineens een 17 inch formaat dan.

Hopelijk staat hij snel op de crumpler site en kan ik hem jullie laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:31:

Hopelijk staat hij snel op de crumpler site en kan ik hem jullie laten zien.
Dat staat hij inmiddels. Ik heb hem hier geplaatst.
Pagina: 1