OEM-versie WS2003 overzetten naar nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02-2025
Vraag: kun je met een programma als Acronis een OEM-versie van Windows Server SBS 2003 overzetten naar een nieuwe server? Iemand die hier ervaring mee heeft?

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Niet op een legale manier. OEM is voor bij nieuwe computers en die licentie kan niet overgedragen worden op andere computers.

[ Voor 35% gewijzigd door JasperE op 31-10-2008 01:44 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het hangt er mede vanaf of je wil gaan dupliceren, of vervangen. Als de hardware niet gelijk is, zou je wel eens problemen kunnen krijgen.

Maar ik zou zeggen: probeer het, dan weet je het. Als je echter de consumentenversie van Acronis gebruikt, dan zal het waarschijnlijk niet gaan werken, die programma's zijn niet geschikt voor servers en weigeren dan vaak dienst.

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 31-10-2008 01:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alex4allofyou
gambieter schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:46:
Het hangt er mede vanaf of je wil gaan dupliceren, of vervangen. Als de hardware niet gelijk is, zou je wel eens problemen kunnen krijgen.

Maar ik zou zeggen: probeer het, dan weet je het. Als je echter de consumentenversie van Acronis gebruikt, dan zal het waarschijnlijk niet gaan werken, die programma's zijn niet geschikt voor servers en weigeren dan vaak dienst.
Ik gebruik Acronis Server True Image Echo. Deze kan hardware migreren maar hoe zit dat met OEM?
Houdt een OEM-versie bij welke hardware er op het systeem staat?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alex4allofyou schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 02:26:
Ik gebruik Acronis Server True Image Echo. Deze kan hardware migreren maar hoe zit dat met OEM?
Houdt een OEM-versie bij welke hardware er op het systeem staat?
Kijk in je licentievoorwaarden, dan weet je of het mag. Pas als het mag is het relevant of het kan.

Waarom probeer je het niet gewoon?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alex4allofyou
gambieter schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 02:38:
[...]

Kijk in je licentievoorwaarden, dan weet je of het mag. Pas als het mag is het relevant of het kan.

Waarom probeer je het niet gewoon?
Krijg de server-onderdelen morgen binnen, moet in een weekend klaar zijn. Mocht het zaterdag niet lukken dan moet ik zsm op zoek naar server-software. En die is niet zo eenvoudig te krijgen.

Vindt het eigenlijk belachelijk om weer een nieuwe licentie te kopen, oude server gaat toch over naar Linux.

Hoe willen ze dit eigenlijk controleren dan? De server zendt toch geen data richting MicrosoftM$ ? 8)
Modbreak:Laat die verbasteringen maar achterwege, zoals alt-92 hieronder zegt.

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 31-10-2008 17:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alex4allofyou schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 02:50:

Hoe willen ze dit eigenlijk controleren dan? De server zendt toch geen data richting MS ? 8)
Er wordt wel een check uitgevoerd bij activatie, als de hash van je hardware dan compleet anders is kun je mogelijk niet activeren.

En laat ajb die flauwe M$ dingen voortaan achterwege?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
OEM licenties zijn gekoppeld aan mobo, proc en primaire HDD.
Volgens de licentievoorwaarden is dit niet over te zetten.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
alex4allofyou schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 02:50:
[...]
Vindt het eigenlijk belachelijk om weer een nieuwe licentie te kopen, oude server gaat toch over naar Linux.
Kun jij vinden, maar dan had je niet in moeten stemmen met de oem licentie icm de oude server.

Edit: SBS ? Dan kan het helemaal leuk worden. Succes dit weekend.

[ Voor 9% gewijzigd door aZuL2001 op 31-10-2008 08:39 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1