2de poging met meer informatie;
geen DVD-RAM, maar een onbekende verwisselbare schijf... Foutje van mij
Ik heb vandaag een 2.5" externe hdd (Toshiba 320GB hdd PX1276E-1G06) gekocht, zonder externe voeding, dus die krijgt eten via de USB-kabel.
Nu wordt die schijf op mijn computer herkend als een onherkenbare verwisselbare schijf, en op de laptop als externe hdd..
Er staat Windows XP pro op beide computers en alles werkt op de laptop, maar niet op de pc.
Op computer wordt hij aangesloten een dubbel USB-kabeltje, in een hubje, die voeding krijgt met een adapter.
USB-poortjes werken perfect (net getest met USB-stick).
op de laptop wordt hij gewoon rechtstreeks in 2 USBpoorten gestoken
Concreet?
als ik de schijf aansluit op de
* desktop: komt er een 'verwisselbare opslag' bij, die ik niet kan openen 'Plaats een geschikt medium'
- In schijfbeheer ziet hij precies een CD/DVDstation (kan dus niet formateren, partitioneren,...)
- bij apparaatbeheer, schijfstations: "Sunplus USB2SATA bridge USB device"
* laptop: bestanden knippen en plakken als in de gewone windows verkenner.
Wat heb ik al geprobeerd?
- partitie verwijdert, en terug gemaakt met schijfbeheer
- snel geformateerd op de laptop > geen resultaat
- gewoon geformateerd op laptop (zeker 2h geduurd!) > geen resultaat
- op de website van toshiba kennen ze de schijf zelfs niet, dus geen oplossingen, drivers gevonden...
- op de meegeleverde cd, en uitgebreide handleiding staat ook geen oplossing of enige driver/patch
- gezocht op google, omdat ik al iemand heb gehoord die hetzelfde probleem zou hebben gehad, en die moest de schijf formateren, maar heb niets interessants gevonden
geen DVD-RAM, maar een onbekende verwisselbare schijf... Foutje van mij
Ik heb vandaag een 2.5" externe hdd (Toshiba 320GB hdd PX1276E-1G06) gekocht, zonder externe voeding, dus die krijgt eten via de USB-kabel.
Nu wordt die schijf op mijn computer herkend als een onherkenbare verwisselbare schijf, en op de laptop als externe hdd..
Er staat Windows XP pro op beide computers en alles werkt op de laptop, maar niet op de pc.
Op computer wordt hij aangesloten een dubbel USB-kabeltje, in een hubje, die voeding krijgt met een adapter.
USB-poortjes werken perfect (net getest met USB-stick).
op de laptop wordt hij gewoon rechtstreeks in 2 USBpoorten gestoken
Concreet?
als ik de schijf aansluit op de
* desktop: komt er een 'verwisselbare opslag' bij, die ik niet kan openen 'Plaats een geschikt medium'
- In schijfbeheer ziet hij precies een CD/DVDstation (kan dus niet formateren, partitioneren,...)
- bij apparaatbeheer, schijfstations: "Sunplus USB2SATA bridge USB device"
* laptop: bestanden knippen en plakken als in de gewone windows verkenner.
Wat heb ik al geprobeerd?
- partitie verwijdert, en terug gemaakt met schijfbeheer
- snel geformateerd op de laptop > geen resultaat
- gewoon geformateerd op laptop (zeker 2h geduurd!) > geen resultaat
- op de website van toshiba kennen ze de schijf zelfs niet, dus geen oplossingen, drivers gevonden...
- op de meegeleverde cd, en uitgebreide handleiding staat ook geen oplossing of enige driver/patch
- gezocht op google, omdat ik al iemand heb gehoord die hetzelfde probleem zou hebben gehad, en die moest de schijf formateren, maar heb niets interessants gevonden
[ Voor 9% gewijzigd door fl1p op 31-10-2008 00:41 ]