Apple vs. sony ibm enz.

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 00:55
Sinds enige tijd loop ik nu stage in een computerwinkel. Het valt me op dat best veel klanten specifiek opzoek zijn naar een apple macbook. Als ik ze dan vraag wat hun reden daarvoor is dan zeggen ze meestal dat ze gehoord hebben dat apple computers degelijker zijn.
Ik denk echter dat de kwaliteit van een apple niet ver van een ibm af zou liggen en het vooral de cool-heid is. Maar eigk heb ik verder geen ervaring met macs. Kan iemand van jullie me meer vertellen over de kwaliteit van een apple vergeleken met bijvoorbeeld een ibm of een sony?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je maakt dezelfde fout als die klanten: ze horen iets, en gaan dan niet zelf op verder onderzoek uit maar vragen het iemand anders.

Ga maar eens zoeken naar reviews over kwaliteit en degelijkheid van de Apples vs IBM en zo. Niet dat het je veel gaat opleveren, want van elk merk gaat wel eens wat kapot.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Apples zijn biologisch

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

een apple draait OSX - that's all. gewoon doorlopen. (ja - daar zijn al genoeg draadjes over lijkt me, waarom OSX beter danwel slechter is dan Vista).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RuntimeError schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:56:
Sinds enige tijd loop ik nu stage in een computerwinkel. Het valt me op dat best veel klanten specifiek opzoek zijn naar een apple macbook. Als ik ze dan vraag wat hun reden daarvoor is dan zeggen ze meestal dat ze gehoord hebben dat apple computers degelijker zijn.
Ik denk echter dat de kwaliteit van een apple niet ver van een ibm af zou liggen en het vooral de cool-heid is. Maar eigk heb ik verder geen ervaring met macs. Kan iemand van jullie me meer vertellen over de kwaliteit van een apple vergeleken met bijvoorbeeld een ibm of een sony?
Sterker nog, ik sloop een iBook (en nog wat meer mac hardware) in 1.5 jaar.
Mijn huidige Thinkpad is echt al zwaar mishandeld (7-8x van tafel afgemeukt op een stenen vloer, 1x van een hangtafel af (dat was ik niet voor de verandering, en ja het beeldscherm was dood), bier erin (pilsglas vol) en koffie met suiker).

Alles overleefd op die hangtafel na ;).
Hij gaat ook regelmatig draaiend en dichtgeklapt de tas in (lekker warm :X) enzo.

Geen centje pijn.

Ik heb wat klanten met macs, naast mijn eigen ervaringen ermee, en ik zou bovenstaande acties niet met een macbook willen uitvoeren.

Let op: het gaat hier over een IBM thinkpad; onder lenovo is het minder geworden (de particuliere lijn is gewoon slecht, zakelijk is best okay maar niet het IBM niveau).
Ken diverse mensen met een p2 thinkpad die nog gewoon werken, bij elke dag heftig gebruik (de accu is dan wel gaar, maar soit).