Boot probleem met nieuwe mobo,cpu en mem

Pagina: 1
Acties:

• Nico K.
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04 09:14
Dag heren,
Ik heb een groot probleem, nu al 2 dagen, ik heb een nieuw mobo, geheugen en cpu. Maar mijn pc wil maar niet booten geen piepjes niks ook geen beeld. Ik heb al geprobeerd alles af te koppelen wat niet van belang is maar dat hielp ook niet. Nou weet ik niet meer wat ik kan doen. Of is er toch iets DOA. Of misschien kent iemand het probleem dat ik heb. Zou heel graag wat feedback hier op hebben. (videokaart heb ik al getest ).

Mijn systeem is als volgt:
Intel E8400
Intel DP45SG
OCZ 2x2gb kit ddr3 pc10600 platinum
GF7950GT

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en hier precies te posten waar je vast loopt. Met de troubleshooter zou je er eigenlijk wel uit moeten kunnen komen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is je voeding sterk genoeg? Wat voor voeding gebruik je? (merk/vermogen)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Nico K.
voeding een targan 480watt easyconn (heb ik ook al getest maar die zou het makkeleijk moeten trekken)

ik heb de heele nacht er ever na gedacht en ik denk dat het geheugen niet werkt met dit moederboard. vanwegen die 1.8 volt. Als dat zo is, zou het kunnen dat het systeem dan niet boot. En ook geen piepjes geeft.
Ik heb alles uit de troubleshoter geprobeert behalve een ander geheugen module gebruiken. Er staat dus ook iets in over het OCZ geheugen. Ik ga straks even naar een computer winkel en vraag hun of zij nog een andere module hebben liggen.

en volgens mij was ik duidelijk toch dat ik mijn pc aan zet en er verder niks gebeurt (wel gaan de hdd draaien en alle ander fans)

en thnx voor de reacties

Verwijderd

Kan doa mobo zijn. Ook met één reep geheugen geprobeert neem ik aan? Dus 1 reepje vergeetniks, cpu en gfx kaart geen piepje..alle 4 vervangen door andere komponenten. 25% kans. :)

• Nico K.
ik heb een aantal posts gevonden op internet met het zelfde probleem (andere onderdelen) en het was elke keer het geheugen. Stomme OCZ ik ga om 10 uur naar een computer winkel en haal cheap ass geheugen op om te kijken of dat het probleem oplost. ( ik baal dat ik ddr3 heb genomen. ik heb nog wel ddr en ddr2 liggen om te kunnen wisselen maar dus geen ddr3 modules)

alle combinaties al geprobeert met het geheugen. cpu kan ik niet zo snel testen heb er geen ander mobo voor. Gfx heb ik ook al geprobeert. GFX is goed en een andere gfx werkt het ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Nico K. op 31-10-2008 07:38 ]

• Nico K.
Heb het probleem gevonden. het was dus het OCZ geheugen wat niet werkte op het intel mobo. ik heb nu corsair geheugen wat super werkt op 1333 Mhz
Pagina: 1