Toon posts:

Grafische kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem crashed na een bepaalde tijd gamen, ongeacht settings of spel (sacred 2, Far Cry (1), Guild wars,Medieval total war II, Red Alert 3). Ik heb al een schone instalatie van Vista (64) geprobeerd, nieuwe drivers, direct X opnieuw, virusscan, spyware scan (malwarebytes) echter niets lijkt te helpen. Temperaturen: processor: 38/37 graden(realtemp). Grafische kaart: 43 graden in rust 50 load. Driver versie:178.24 (WHQL) met daarbij ook de laatste physics driver.

Iemand die me nog tips kan geven?

Systeem:
E8400
MSi p7N platinum
XFX 8800GT XXX alpha dog (cooling: arctic cooling Accelero Twin Turbo)
2gb ddr2 800 (corsair)
Audigy 2
Voeding: Coolermaster realpower 520.

Alvast bedankt.

Edit Dion_B zal alles hier neer zetten:

Helaas is er niemand in de buurt die een voldoende nieuwe pc heeft met een voeding die de kaart aan kan. Alle andere testen zijn echter negatief.

Memtest: clean
Stresstest CPU (everest): geslaagd (uur gedraaid)
Hard drive test (everest): geslaagd (uur gedraaid)
Totale stresstest everest: Geslaagd (uur gedraaid)
DXDiag: geen problemen
Stresstest Company of Heroes, HL 2: geslaagd
3Dmark Vantage: geslaagd
Voltages blijven stabiel (marge <1%)
Oude drivers geven hetzelfde probleem

Moederbord maakt geen kortsluiting/contact met de kast. Stopcontact is geaard.

Als iemand nog meer dingen weet die ik kan doen hoor ik het graag

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 12:23 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 20:43

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die 50 graden onder load kloppen niet imho. Graka's worden een klap warmer dan dat, zeker de single slot koeler op de 8800GT.

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik doorgenomen. Ik heb op mijn grafische kaart ook al geruime tijd de Accelero Twin Turbo van Arctic cooling, dus geen stock cooling.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 20:43

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En als je niet alleen de troubleshooter doorneemt, maar ook de adviezen opvolgt? Stop je graka eens bij een ander in de computer? Ik mis wel een hoop fault finding aan jouw kant.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

CaDje

Framedrops for life

krijg je een blauw scherm? of loopt je hele pc vast ?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is er niemand in de buurt die een voldoende nieuwe pc heeft met een voeding die de kaart aan kan. Alle andere testen zijn echter negatief.

Memtest: clean
Stresstest CPU (everest): geslaagd (uur gedraaid)
Hard drive test (everest): geslaagd (uur gedraaid)
Totale stresstest everest: Geslaagd (uur gedraaid)
DXDiag: geen problemen
Stresstest Company of Heroes, HL 2: geslaagd (3 mark trial versie ook)

Moederbord maakt geen kortsluiting/contact met de kast. Stopcontact is geaard.

Als je nog meer dingen weet die ik kan doen hoor ik het graag

Verwijderd

Topicstarter
Hele pc valt uit (system shutdown). Het lijkt op een veiligheidsswitch. Vrijwel gelijk daarna kan de pc ook weer gewoon opstarten.

Update: 3d mark vantage (volledige versie) geeft ook geen problemen. gpu=5352, cpu=25033

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 00:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In dat geval is je topicstart volstrekt ontoereikend. Je meldt niets over wat je met je voeding gedaan hebt, niets over wat er gebeurt met een andere grafische kaart of mobo, enz. enz.

"Doornemen" is niet even lezen en niets meer. Het is stap voor stap ermee aan de slag gaan. Dat heb je hier ofwel duidelijk niet gedaan, danwel heb je het wel gedaan maar laat je na het in je topicstart te vermelden. In beide gevallen voldoet dit topic niet aan de eisen die we stellen qua eigen inzet.

Oslik blyat! Oslik!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Lijkt mij alsnog een warmteprobleem. Kijk even of je koeler wel goed aangesloten is op je cpu. Soms komen Intelkoelertjes los, wat er voor zorgt dat de pc na een tijdje uitvalt.

Anders mss een brakke voeding, die onder load er mee ophoud.

Verwijderd

Topicstarter
Dion-B,

Heb de begin post aangepast, nogmaals: Alles gedaan wat daar in stond, nooit overclocked, geen bus aangepast, geen schade op de condensatoren (of andere schade op het oog), voltage aanpassen van de core helpt niet, alle fans draaien.

Enige wat ik nog kan bedenken is RMA, maar ik wil zeker zijn dat ik alles uitgesloten heb voordat ik dat doe, want zit erg krap in mijn budget.. Als je nog iets mist in mijn begin topic hoor ik het wel.

@0X55AA: Als het de voeding is zou die dan niet moeten falen bij de stresstest van Everest of voltage drops laten zien? Koeler zit goed aangesloten (realtemp blijft ook laag genoeg zie begin post)

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb mijn achterste casefan niet langer aangesloten op mijn moederbord, maar nu rechtstreeks op de voeding. Sindsdien geen problemen meer gehad, al snap ik niet hoe zoiets kleins het probleem kan zijn geweest. (iemand die dit kan uitleggen?)

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Verwijderd

een tip voor de volgende keer, begin eerst met alles loskoppelen ,wat niet strikt noodzakelijk is , daarmee sluit je zoon kleine dingen mee uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het enige wat ik vergeten was los te halen :$. Simpelweg omdat het zo'n klein iets was. Snap nog steeds niet hoe mijn casefan de boel kan laten crashen (geen kortsluiting te vinden in de aansluiting), maar enfin het is opgelost en dit is het GPU forum, niet casefan ;). Nogmaals bedankt

Verwijderd

Ik heb eens hetzelfde probleem gehad, ook viel mijn pc uit tijdens het spelen van spellen, ik kreeg zelf echter wel een blue screen error. Bij mij was het probleem dat de voltages van mijn RAM geheugen te laag stonden. Kijk eens op de verpakking van je RAM geheugen en kijk eens in je bios of dit klopt. Misschien toch de moeite waard ?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:55

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:42:
Dat was het enige wat ik vergeten was los te halen :$. Simpelweg omdat het zo'n klein iets was. Snap nog steeds niet hoe mijn casefan de boel kan laten crashen (geen kortsluiting te vinden in de aansluiting), maar enfin het is opgelost en dit is het GPU forum, niet casefan ;). Nogmaals bedankt
Als de fan stroever gaat lopen (stof, slijtage) dan kan deze meer spanning gaan trekken kan ik me voorstellen, wellicht meer dan je moederbord bereid is geweest te leveren. Rechtstreeks op de voeding kun je natuurlijk veel meer trekken.
Pagina: 1