Meerdere Externe DVD-Branders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag op mijn systeem 2 externe DVD branders aansluiten.
Zou ik ze dan ook gelijktijdig kunnen gebruiken en/of mee branden?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Heb zitten zoeken hier op het forum maar niks daarover kunnen vinden.

Ik wil externe branders gebruiken omdat ik geen plaats heb in mijn computer voor 2 branders.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er een beetje aan waar je ze op aansluit. 2 branders op USB gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat je bandbreedte tekort gaat komen. Sluit je ze dmv eS-ATA of firewire aan moet het gaan lukken.

De meeste brandprogs kunnen prima met 2 branders overweg, dus daar zal het probleem niet liggen.

Iets meer informatie over wat je precies wilt bewerkstelligen en met welke specs kan geen kwaad, anders is het niet echt topicwaardig imho.

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 30-10-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59
Het kan opzich wel, maar kijk wel uit dat je dan niet op te hoge snelheden gaat branden, bij mij lukte het om 2 branders op 4x tegelijk te laten branden, alleen bij 8x begon de buffer toch wel te schommelen constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fiber- schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:10:
Het kan opzich wel, maar kijk wel uit dat je dan niet op te hoge snelheden gaat branden, bij mij lukte het om 2 branders op 4x tegelijk te laten branden, alleen bij 8x begon de buffer toch wel te schommelen constant.
En met wat voor systeem was dat dan? 2 branders tegelijkertijd laten branden is op zich niet zo heel boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59
Terw_Dan schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:11:
[...]

En met wat voor systeem was dat dan? 2 branders tegelijkertijd laten branden is op zich niet zo heel boeiend.
Een oude Athlon XP 1800+ met 512mb.
Maar die had wel moeite met 2 USB branders op 8x.
Misschien dat dat nu anders is, maar ik vermoed toch dat die USB snelheid de bottleneck blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is ergens wel logisch. USB 2.0 kan max 60MB/s over de bus heengooien, daar gaat nog flink wat overhead en dergelijke vanaf, en het werodt ook nog eens gedeelt me alle apparaten die op de bus hangen. 2x 8x DVD is ongeveer 22MB/s, ga je veel hoger dan kan het wel eens zijn dat je al aan de max zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

De branders die ik wil aansluiten hebben alleen maar USB geen e-sata of firewire. (LG http://de.lge.com/product...rennerextern_ge20lu.jhtml)

Ik sluit ze wel aan op een aparte usb poort niet een hub ertussen of zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:35:
Ik sluit ze wel aan op een aparte usb poort niet een hub ertussen of zo.
Bij USB maakt dat dus niets uit, je hebt nog steeds de beperking van 480Mb/s die de bus kan leveren, ongeacht aan welke poorten dat je het knoopt.

Ik weet niet op welke snelheden je wil gaan branden, maar verwacht dat je bandbreedte tekort komt op het moment dat je met 2x 16x gaat branden, dat is 43MB/s, dat zit gevaarlijk dicht bij (of wellicht over) de bandbreedte die je met USB kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de info!

Eigenlijk wel raar dat ze die branders verkopen en dat je eigenlijk niet 100% eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

Tazzios

..

Terw_Dan schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:46:
[...]

Bij USB maakt dat dus niets uit, je hebt nog steeds de beperking van 480Mb/s die de bus kan leveren, ongeacht aan welke poorten dat je het knoopt.

Ik weet niet op welke snelheden je wil gaan branden, maar verwacht dat je bandbreedte tekort komt op het moment dat je met 2x 16x gaat branden, dat is 43MB/s, dat zit gevaarlijk dicht bij (of wellicht over) de bandbreedte die je met USB kunt halen.
De snelheid van 480Mbit/s is gedeeld over 2 aansluitingen(=1 controller daarom gaan ze altijd per 2) als je beide brander op een aparte controller zet zouden ze beide 480Mbit moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:12:
oke bedankt voor de info!

Eigenlijk wel raar dat ze die branders verkopen en dat je eigenlijk niet 100% eruit kan halen.
1 enkele brander op 20x trekt max 27MB/s. Dat gaat nog wel zonder bandbreedte tekort te komen en je verder niet nog meer spul op de USBbus hebt hangen.
Maar wil je dat met 2 branders doen, dat gaat dat zeker op 20x niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Had eerst 2 branders intern, en die kon ik prima tegelijk laten branden, alleen als ik 2 x 16 speed deed, dan duurde het per dvd ipv 4 min wel 8 min om 1 dvd te fikken. erg veel winst werd er dus niet gehaald in deze setup.
Pagina: 1