Toon posts:

Online, probleem met netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

ik heb onlangs een overstap gemaakt van provider. Nou is me vandaag het pakketje van de nieuwe provider (Online, voormalig Orange) binnen gekomen. Ik had voorheen Ziggo.
Nu wilde ik mijn verbinding snel voor elkaar krijgen maar dat bleek toch erg tegen te vallen. Ten eerste bleek de software cd van Online niet te werken onder vista x64 waarop 2 van mijn computers draaien, verder krijg ik met geen mogelijkheid mijn router die aangesloten is op de speedtouch 706 modem om een verbinding met internet toegang uit te zenden. Hij zendt wel een signaal uit maar kom alleen lokaal op het netwerk.
Nu zei een vriend dat hij had gehoord dat er iets is met tijdservers bij ADSL, dan is mijn vraag weten jullie bij toeval of Online (Orange) met zo'n tijdserver werkt en is het mogelijk om daar als nog een router op te installeren? Ik heb op sommige sites gelezen erover maar de meningen waren teveel verdeeld om een duidelijke conclusie te kunnen trekken.
Tevens heb ik nog een ander raar probleem, dat is als ik mijn netwerkkabels die ik thuis heb liggen in het modem steek en dan in de router of pc dan krijg ik geen verbinding...pak ik de bijgeleverde kabel en steek ik deze in mijn pc en het modem dan heb ik wel verbinding, doe ik de kabel in de router en wil ik wireless verbinding maken dan is het weer alleen lokaal volgens de pc's. Iemand enig idee waar dit ook mee te maken kan hebben?

Ik hoor het graag mensen,

Alvast bedankt!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Om te beginnen is je Speedtouch geen modem, maar een modem met router!
Daarom werkt ook je verbinding als je pc daar direct op aansluit.
Dus je wilt een router achter een andere router aansluiten. Welke router is dat dan?

Tijdservers hebben niets te maken met je verbinding met Online of je netwerk.

Waarom gebruik je niet de Speedtouch alleen en hoe zijn de pc's ingebonden in je netwerk? (draad of wlan)

Verwijderd

Heb je hier al een oplossing voor gevonden?

Eee kennis heeft hetzelfde probleem en vroeg mij ernaar te kijken. Nu kwam ik erachter dat er 2 netwerkranges in de modem/router staan en id wanneer je een computer aansluit krijgt hij een 192.168.... nummer en als je een draadloze router erin steekt krijgt hij een 10.0.0 adres.

Weet iemand hoe ik een netwerk range uit de dhcp table kan verwijderen?

Modem/router is een speedtouch 706

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03 18:21
zoals ik het lees staan hier 2 routers op elkaar aangesloten die beide de dhcp aan hebben staan? simpelste is gewoon 1 van de 2 dhcp servers dan uitzetten en die router een ip binnen de range van de ander geven. verder natuurlijk niet meer de wan poort gebruiken, maar poort 1 van de router zonder dhcp

Verwijderd

ik heb de dhcp van de draadloze router uitgezet, echter poort 2 krijgt dan een ip nummer uit de 2e range die gedefineerd staat in het modem.

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

En als je de andere uitzet en die van de draadloze router weer aan?

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Verwijderd

Is het niet handiger om de speedtouch in bridge mode te zetten en dan op router daar achter dhcp inschakelen. Zo heb ik het thuis ook met mijn verbinding van online en dat werkt prima. Je moet dan echter geen gebruik maken van telefonie.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:38:
Is het niet handiger om de speedtouch in bridge mode te zetten en dan op router daar achter dhcp inschakelen. Zo heb ik het thuis ook met mijn verbinding van online en dat werkt prima. Je moet dan echter geen gebruik maken van telefonie.
werkt idd ook prima :)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:46
wat ik heb, met online + telefonie:

LiveBox met DHCP -> WL500g router met DHCP
werkt perfect, zorg alleen wel dat de router adressen uitdeelt in een andere range.
Wat je ook kan doen, is in de Speedtouch DHCP uitzetten. In je router vervolgens instellen bij WAN -> Static IP en dan als IP 10.0.0.x (de range van SpeedTouch modems toch?) en als Gateway het IP-adres van de SpeedTouch, als DNS ook het IP van de SpeedTouch..

Verwijderd

Ok, ga ik dat even proberen, de speedtouch in bridge en dan de router gebruiken met dhcp en switch voor de rest van het netwerk.
Pagina: 1