Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HD Tv-Tuner van TVIX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een goedwerkende FullHD HDD Media Player, waarmee ik o.a. HD bestanden(.mkv etc) kan afspelen op onze FullHD 1080p Philips Flat TV.

Ik ben al flink op zoek geweest en heb al een aantal mooie gevonden, zo lijken mij de HDX-1000 en de TVIX HD M-6500A mij een stel geweldige apparaten.

Alleen ze missen allebei een belangrijke feature die ik toch eigenlijk wel noodzakelijk vindt: Het opnemen van de TV(in HD kwaliteit natuurlijk). Nu is er wel de mogelijkheid om bij sommige TVIX apparaten een TV-Tuner bij te kopen en er in te plaatsen, en dan zou het opnemen wel moeten kunnen. Maar zoals ze op hun eigen site zeggen zijn hun TV-Tuners alleen bestemd voor maar een beperkt aantal apparaten, waaronder de M-6500A dus jammer genoeg niet valt.

Het scenario dat ik thuis op wil bouwen ziet er als volgt uit:
We krijgen digitale TV binnen via onsBrabantNet(Glasvezel), en we krijgen hiervoor een digitaal kastje die er dus digitale tv van maakt.(Hoe dit precies in zijn werk gaat een hoe het tussen de rest van de apparaten opgesteld moet worden weet ik nog niet precies, omdat we het kastje nog niet hebben). Ik wil dan dus van de tv op kunnen nemen in de digitale kwaliteit waarmee ik het binnen krijg, en ook eventueel in HD-kwaliteit, want we kijgen met de digitale tv ook automatisch een aantal HD-zenders.

Nu had ik dus een aantal vragen voor mensen die misschien ervaring hadden met deze apparaten/TV-tuner.

1) Heeft er iemand ervaring met zo'n TV-tuner en werkt het ook goed?
2) Zijn er nog andere apparaten dan alleen de TVIX die ook kunnen recorden die ook het bekijken waard zijn?
3) Welk type zouden jullie mij aan willen raden?

Hier nog wat extra informatie:
- Ik ben van plan een harde schijf in het apparaat te zetten van 1 TB.
- Ik wil het apparaat aan kunnen sluiten op het netwerk.

Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven en eventueel op weg kunnen helpen, aangezien ik nog maar weinig tot geen informatie heb gevonden over de TV-tuners.

Met vriendelijke groet,
Kevin