Nadat mijn PC voor dik een jaar prima heeft gewerkt, is hij sinds vanmiddag opeens dood. Ik kwam thuis, wou de PC aanzetten, maar ik krijg geen enkel beeld. De fans draaien en geven blauw licht, het ledje van de CD drive knippert even, de fan draait voor een miliseconde zoals gewoonlijk, de grafische kaart fan draait ook.
Ik weet niet wat er mee is gebeurt, maar vanmiddag zat m'n broertje op de PC. Ik was op school, en het kan zijn dat er toen iets is gebeurt. Hij zegt van niet iig.
Het rare is dat hij helemaal niets doet. Aan de voeding ligt het niet, want hij draait wel, hij krijgt dus stroom. Harde schijven werken ook, aangezien ik geen bliepjes oid krijg. Ook het geheugen lijkt me prima, aan gezien ik geen piepjes hoor. Het lijkt erop dat het aan het moederbord ligt. Ook de processor verdenk ik niet.
Mijn keyboard (logitech G15) krijgt ook geen stroom via de USB. Ik heb al geprobeerd alle plugs eruit te halen, en te booten met 1 beeldscherm, allemaal zonder resultaat.
Ik zal van het weekend de geheugenreepjes eruit halen, en kijken of ik iets hoor.
Heeft iemand nog andere tips om te kijken waar het aan ligt?
Config:
Intel E6850 (3,0GHz ; niet overclocked) gekoeld door Scythe Infinity
NVidia 8800GTX
Gigabyte P35-DS3R
4x 1GB
2x 320GB Samsung Hard Disks in RAID 0
Corsair 520 watt voeding
Creative X-Fi ExtremeMusic
Samsung SATA DVD brander
Antec Nine Hundred
Ik weet niet wat er mee is gebeurt, maar vanmiddag zat m'n broertje op de PC. Ik was op school, en het kan zijn dat er toen iets is gebeurt. Hij zegt van niet iig.
Het rare is dat hij helemaal niets doet. Aan de voeding ligt het niet, want hij draait wel, hij krijgt dus stroom. Harde schijven werken ook, aangezien ik geen bliepjes oid krijg. Ook het geheugen lijkt me prima, aan gezien ik geen piepjes hoor. Het lijkt erop dat het aan het moederbord ligt. Ook de processor verdenk ik niet.
Mijn keyboard (logitech G15) krijgt ook geen stroom via de USB. Ik heb al geprobeerd alle plugs eruit te halen, en te booten met 1 beeldscherm, allemaal zonder resultaat.
Ik zal van het weekend de geheugenreepjes eruit halen, en kijken of ik iets hoor.
Heeft iemand nog andere tips om te kijken waar het aan ligt?
Config:
Intel E6850 (3,0GHz ; niet overclocked) gekoeld door Scythe Infinity
NVidia 8800GTX
Gigabyte P35-DS3R
4x 1GB
2x 320GB Samsung Hard Disks in RAID 0
Corsair 520 watt voeding
Creative X-Fi ExtremeMusic
Samsung SATA DVD brander
Antec Nine Hundred