• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13
Nadat mijn PC voor dik een jaar prima heeft gewerkt, is hij sinds vanmiddag opeens dood. Ik kwam thuis, wou de PC aanzetten, maar ik krijg geen enkel beeld. De fans draaien en geven blauw licht, het ledje van de CD drive knippert even, de fan draait voor een miliseconde zoals gewoonlijk, de grafische kaart fan draait ook.

Ik weet niet wat er mee is gebeurt, maar vanmiddag zat m'n broertje op de PC. Ik was op school, en het kan zijn dat er toen iets is gebeurt. Hij zegt van niet iig.

Het rare is dat hij helemaal niets doet. Aan de voeding ligt het niet, want hij draait wel, hij krijgt dus stroom. Harde schijven werken ook, aangezien ik geen bliepjes oid krijg. Ook het geheugen lijkt me prima, aan gezien ik geen piepjes hoor. Het lijkt erop dat het aan het moederbord ligt. Ook de processor verdenk ik niet.

Mijn keyboard (logitech G15) krijgt ook geen stroom via de USB. Ik heb al geprobeerd alle plugs eruit te halen, en te booten met 1 beeldscherm, allemaal zonder resultaat.

Ik zal van het weekend de geheugenreepjes eruit halen, en kijken of ik iets hoor.

Heeft iemand nog andere tips om te kijken waar het aan ligt?

Config:
Intel E6850 (3,0GHz ; niet overclocked) gekoeld door Scythe Infinity
NVidia 8800GTX
Gigabyte P35-DS3R
4x 1GB
2x 320GB Samsung Hard Disks in RAID 0
Corsair 520 watt voeding
Creative X-Fi ExtremeMusic
Samsung SATA DVD brander
Antec Nine Hundred

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een goed begin is in ieder geval de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen. Je kan kijken wat je PC doet na een biosreset. Start je PC eens helemaal kaal op en kijk wat hij dan doet.

Wauw, een sig!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Het rare is dat hij helemaal niets doet. Aan de voeding ligt het niet, want hij draait wel, hij krijgt dus stroom.
Als dat een prut, stroompje is dat net de fans aan kan laten slaan :X Dat iets draait is een regelrecht non-argument om te concluderen dat iets werkt. Andere voeding erin, wellicht uit een andere PC die je hebt liggen, en proberen.
Harde schijven werken ook, aangezien ik geen bliepjes oid krijg
Sinds wanneer maken HDD's bliepjes :? Bovendien hoor je gewoon in het BIOS te komen als er geen HDD's zijn gevonden hoor :)

Helaas is mijn kristallen bol nog in RMA behandeling, dus je betere kans van slagen is op dit moment Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, zoals Outerspace al aangeeft ;)
Ik weet niet wat er mee is gebeurt, maar vanmiddag zat m'n broertje op de PC. Ik was op school, en het kan zijn dat er toen iets is gebeurt. Hij zegt van niet iig.
Ik weet niet hoe oud je broertje is, maar er is bij iedereen wel een leeftijd waarop je denkt dat iets verzwijgen, c.q. liegen over iets lulligs, beter is dan de waarheid. Ik zou het er nog eens serieus met hem over hebben of hij zeker weet dat er niets vreemds is gebeurt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Bitage op 30-10-2008 18:39 ]

• TheJVH
Ik ga zo het BIOS resetten, maar hij is vanmiddag door de knop 4 sec in te drukken uit gegaan. Aangezien ik geen enkele respons krijg, en de externe eSATA HD knippert (wachten op reactie) is het moederbord waarschijnlijk zo dood als een pier. Ik edit m'n post wel als ik m'n BIOS heb gereset.

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 22:55
Controleer de voeding eerst even. Grote kans dat er een voltage niet meer aanwezig is.

• TheJVH
Het is opgelost. Ik heb de CMOS batterij er even voor 10 seconden uit gehaald. Daarna bootte hij weer normaal, en vroeg hij of ik de laatste juiste configuratie wou gebruiken. Dat heb ik gedaan, en hij bootte weer verder normaal Windows op.

Verwijderd

Moederborden houden van die knop, jumper battery..ik ook :)
Kan zoveel ellende schelen.
Voor dat men begint knal de basis goed, reset en huppakee, zeker na een flash, vreeemde dingen met je mobo, eerst bios resetten dan verder kijken.
Pagina: 1