Nieuw beeldscherm - lichtere lijn

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 11:28
Hoi!

Ik heb net mijn nieuwe beeldscherm binnen, meteen uitgepakt en op locatie geplaatst. Nu heb ik een probleem.. ik heb een 1 lijn van links naar rechts die iets lichter is.

Nu heb ik 4 vragen hier over:
- Is er een tool waarmee ik zoiets kan corrigeren? Desnoods iets dat op de voorgrond draait met een zwarte kleur en dan opacity van 20%, als iemand begrijpt wat ik bedoel..
- Kan ik zoiets fixen met een dode pixel tool?
- Is er kans dat hier garantie op zit?
- Het viel me pas op nadat mijn PC was uitgevallen. Ja serieus, de eerste keer dat ik CoD 2 speelde viel mijn PC uit tijdens het laden. Geen idee waarom maar daarna viel het pas op. Komt het daardoor of had ik het simpelweg niet gezien? Ander monitor heeft overigens geen 'lichtere lijn'. Maar zou mijn PC schade aan hebben gericht? Want als ik nu mijn PC overnieuw opstart moet ik alle USB apparaten overnieuw aansluiten voordat ze het doen. Kreeg ik gratis bij de monitor, lekker handig.

Informatie:
Samsung 2443BW Monitor 1920*1200

PC:
AMD X2 3800+ 2400 MHz
1024 MB DDR 480 MHz RAM
XFX 7600 GT XXX Flashed met hogere clocks (640/1800)
Creative Audigy 4
Seagate 500 Gb HDD
Chieftec GPS-450 Watt

[ Voor 39% gewijzigd door Red-Front op 30-10-2008 16:38 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Red-Front schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:35:
Hoi!

Ik heb net mijn nieuwe beeldscherm binnen, meteen uitgepakt en op locatie geplaatst. Nu heb ik een probleem.. ik heb een 1 lijn van links naar rechts die iets lichter is.

Nu heb ik 3 vragen hier over:
- Is er een tool waarmee ik zoiets kan corrigeren? Desnoods iets dat op de voorgrond draait met een zwarte kleur en dan opacity van 10%, als iemand begrijpt wat ik bedoel..
- Kan ik zoiets fixen met een dode pixel tool?
- Is er kans dat hier garantie op zit?

Informatie:
Samsung 2443BW Monitor 1920*1200
Dit lijkt me het verstandigst inderdaad, mits je hem nieuw in een winkel (of online) hebt gekocht...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Druk eens op de zijkant van het scherm (zachtjes :P), misschien dat het dan weggaat.
Met een dooie pixel tool dit fixen lijkt me niet. En ja uiteraard zit er garantie op zoiets, dit hoort niet :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 11:28
@ Woelders & Atlas
Heb Afuture al een mailtje gestuurd want dit lijkt van geen kanten op een dode pixel (waar normaliter geen garantie op zit)

@Atlas
Dat drukken heeft helemaal geen invloed, toch bedankt voor de tip.

Edit: Ter info, als ik 1600*1200 / 800*600 doe dan heb ik 2 zwarte blokken aan de zijkant. Maar de lichtere lijn gaat gewoon door. Lijkt me duidelijk dat het de monitor is en niet mijn PC..

[ Voor 30% gewijzigd door Red-Front op 30-10-2008 16:43 ]