Paypal account gekraakt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Tot mijn schrik ineens een paar mails in mijn inbox vanmorgen over betalingen via mijn paypal account, ik dacht eerst dat het gewoon scam was met een vaag linkje om gegevens te jatten, dus even naar paypal gegaan om te kijken of er echt iets binnen mijn account is gebeurt. Tot mijn schrik zie ik daar inderdaad een lijstje transacties richting skype.

Volgens mij ben ik niets kwijt, want wat ik begrijp is het geprobeert over te maken, maar is het direct weer "Terugbetaad".

Dit stond nu op mijn rekeningoverzicht binnen skype:

Betaling Aan Skype 29 okt 2008 Terugbetaald Details -€100,00 EUR €0,00 EUR
Overschrijving Van Bankrekening 29 okt 2008 Voltooid Details €94,80 EUR €0,00 EUR
Tijdelijk blokkeren Op PayPal 29 okt 2008 Geplaatst Details -€94,80 EUR €0,00 EUR
Terugbetaling Van Skype 29 okt 2008 Voltooid Details €100,00 EUR €0,00 EUR
Betaling Aan Skype 29 okt 2008 Terugbetaald Details -€100,00 EUR €0,00 EUR
Overschrijving Van Bankrekening 29 okt 2008 Voltooid Details €94,80 EUR €0,00 EUR

Ik heb in iedergeval direct mijn password aangepast, maar moet ik mij hier nog zorgen over maken? Kan het zijn dat er nog geld van mijn rekening word afgehaald nu van bovenstaande? Heb verder geen saldo bij paypal staan al (een paar euro maar), maar ik vind het toch vreemd dat dit gebeurt. Ik heb een aardig sterk wachtwoord verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het zijn wel allemaal afboekingen en terugbetalingen. Vreemd, lijkt wel hetzelde als het koppelproces als je net paypal aanvraagt.

Je geeft aan geen saldo te hebben, maar ik neem aan dat je ook je bankrekening eraan hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Heb al heel lang geen Paypal gebruikt, maar heb maandag een mail gekregen over een inbraak in mijn rekening. Er zijn dingen geblokkeerd etc.
Zal straks is even kijken, als meerdere mensen het hebben ervaren kan het vrij ernstig zijn.

Log net in:

Beveiligingsmaatregelen

Op dit moment wordt onderhoud uitgevoerd met betrekking tot onze beveiligingsmaatregelen. Uw rekening is willekeurig geselecteerd voor dit onderhoud. U wordt door een aantal pagina's geleid waarop uw identiteit wordt gecontroleerd.

Het beschermen van de veiligheid van uw PayPal-rekening staat bij ons voorop. Onze excuses voor het ongemak.

Moet nu creditcard gegevens opgeven, het is https:// dus is wel goed verder. Rekening is nog steeds beperkt vreemd genoeg

[ Voor 53% gewijzigd door -JeeDee- op 30-10-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 09:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

-JeeDee- Had jij een vrij makkelijk wachtwoord dat te gokken zou zijn? Of moet iedereen met paypal "bang" zijn en is je account echt bruut gehack/gekraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

hmm paypal is wel leuk (Gebruik het zelf ook) maar niets is secure.
Je moet als je paypal heb wel zo vaak mogelijk je wachtwoord veranderen. Want hij zit toch aan 1 van je rekeningen gekoppeld.

Zodra je hem niet gebruikt laat hem dan blokkeren ofzo.

zorg er ook voor dat je paypal gebruikt op een computer waar niemand verachter werkt. Zodat je weet dat er geen virussen opzitten ect.

Ik ben met paypal best wel voorzichtig. Vind het toch niets dat alles altijd vast moet staan aan 1 rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Doet me denken aan dit nieuwsbericht (iig in geval van TS):
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=90792 (was verkeerde artikel maar goed, heeft er mss mee te maken)

Maar iig las ik pas ergens dat Skype-gebruikers met een gekoppeld paypal-account dit soort dingen vaker meemaken maar dat Skype doet alsof het van niets af weet.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 30-10-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
@swtimmer: het was niet al te moeilijk nee, mmaar heb ik inmiddels veranderd.

Moet nu:

Documentatie faxen of uploaden, van mijn Gas-/water- en elektriciteitsrekening op het opgegeven adres bij het account. Is inmiddels veranderd omdat ik ben verhuisd, maar gebruik Paypal vrij weinig, gebruik iDeal en creditcard nu, dus laat het maar zo hangen.

Niets om bang voor de zijn, bij een goed wachtwoord komen ze er echt niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
ViNyL schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:44:
Het zijn wel allemaal afboekingen en terugbetalingen. Vreemd, lijkt wel hetzelde als het koppelproces als je net paypal aanvraagt.

Je geeft aan geen saldo te hebben, maar ik neem aan dat je ook je bankrekening eraan hebt zitten?
Mijn bankrekening is inderdaad gekoppeld aan het paypal account, dat is ook waar ik me een beetje zorgen over maak, deze koppeling heb ik eruit gehaald nu, en mijn password dus geweizigd.

!! Ik log nu net tijdens het typen in op rabo internetbankieren, 2x 94 euro afgeschreven nu naar paypal!. Ik ga maar even de bank bellen zo, balen dit. Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar kan de rabo toch echt niets aan doen denk ik. PayPal schrijft gewoon, als bank, van je gekoppelede rekening af als je paypal-saldo niet toereikend is; waar moeten ze het geld anders vandaan halen? Je moet even contact opnemen met PayPal hoe dat geld daar zomaar kan verdwijen (naar Skype blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
@hypz, toch erger dan bij mij.
Zou voor 17en even iemand aan de lijn proberen te krijgen bij bank en Paypal!
Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Anoniem: 112308 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:52:
Doet me denken aan dit nieuwsbericht (iig in geval van TS):
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=90792 (was verkeerde artikel maar goed, heeft er mss mee te maken)

Maar iig las ik pas ergens dat Skype-gebruikers met een gekoppeld paypal-account dit soort dingen vaker meemaken maar dat Skype doet alsof het van niets af weet.
Hmm naar aanleiding van dit bericht heb ik net maar mijn skype account weer los gekoppeld in paypal. Ik gebruikte het toch nooit. (betalen met paypal aan skype user)

[ Voor 3% gewijzigd door SithWarrior op 30-10-2008 16:08 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Net even gebeld met de rabobank. De betalingen worden weer teruggehaald, en binnen een paar dagen zou het geld weer op mijn rekening moeten staan. Nu morgen nog even kijken of ik contact met Paypal kan krijgen, en het verhaal iig even voor te leggen.
Ben behoorlijk geschrokken, maar blij dat de bank het in iedergeval weer kan terughalen. Toch een beetje zorgwekkend dat met één wachtwoordje van paypal gewoon geld van je rekening gehaald kan worden. Ik dacht namelijk dat je eerst geld moest storten, en dat je daarna pas kan betalen. Ik heb paypal vorig jaar één keer gebruikt om een licence van total commander te kopen. Heb er verder nooit meer aan gedacht dat ik het had eigenlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door hypz op 30-10-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paypal zou eigenlijk een verificatie van de rabobank moeten hebben of welke bank dan ook.
Zo iets als internet bankieren. Dat je je pas moet gebruiken ofzo.
Want dit gaat nergens heen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Denken jullie dat het nog nodig is contact met paypal te zoeken hierover? Ik heb zelf zoiets van, nu de rabobank mijn geld gewoon terug kan halen vind ik het wel prima, ik heb de link naar mijn rekening in paypal nu ook verwijderd en mijn password aangepast.

Aan de andere kant denk ik dat het misschien wel goed is hier melding van te maken, maar ik vraag me af of iemand daar iets mee doet als ik dit bij paypal meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 10:12
Het lijkt me persoonlijk nooit kwaad kunnen om het even te melden, dus dat zou ik zeker doen :)
Ik heb zelf een paar dagen geleden een pay-pal account aangemaakt, omdat ik nu een tijdje in het buitenland zit. Toch maar even goed in de gaten houden dus...

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou wel melding ervan maken. Misschien dat er dan nog eens een beter systeem komt.
Ik ga ook me account loskoppelen nu ik dit allemaal lees.
Ik vertrouw het ook niet echt....

Maar paypal zou ik zeker even inlichten over de situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij mijn paypal account krijg ik al een mailtje bij 1x fout inloggen, bij 3x fout inloggen wordt hij zelfs tijdelijk geblokkeerd, maar dit is denk ik account afhankelijk. Dus het simpel gokken naar je wachtwoord lijkt me niet zo voor de hand liggend.

Heb je zelf ook een skype account waaraan je paypal is gekoppeld?

(1 van de redenen waarom ik nooit mijn paypal account ergens direct koppel - altijd handmatig).
Beveiligingsmaatregelen

Op dit moment wordt onderhoud uitgevoerd met betrekking tot onze beveiligingsmaatregelen. Uw rekening is willekeurig geselecteerd voor dit onderhoud. U wordt door een aantal pagina's geleid waarop uw identiteit wordt gecontroleerd.

Het beschermen van de veiligheid van uw PayPal-rekening staat bij ons voorop. Onze excuses voor het ongemak.

Moet nu creditcard gegevens opgeven, het is https:// dus is wel goed verder. Rekening is nog steeds beperkt vreemd genoeg
Dit is een heeeeeeel vreemde zaak. Zou maar direct je creditcard gaan controleren, zover ik mijn paypal heb (ruim 6 jaar ofzo?) heb ik nog nooit voor de 2de keer mijn creditcard gegevens moeten invullen.

phising kan ook middels https worden gedaan, https://pay-pal.com bijvoorbeeld.

(tip, klik nooit op een link, maar typ gewoon paypal.com in).

[ Voor 63% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2008 10:32 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
-JeeDee- schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:45:
Heb al heel lang geen Paypal gebruikt, maar heb maandag een mail gekregen over een inbraak in mijn rekening. Er zijn dingen geblokkeerd etc.
Zal straks is even kijken, als meerdere mensen het hebben ervaren kan het vrij ernstig zijn.

Log net in:

Beveiligingsmaatregelen

Ik hoop van ganser harte dat je geen gegevens hebt opgegeven, want dit lijkt zéér op phishing. https op zich zegt helemaal niets en dat je je creditcardgegevens moet opgeven is HOOGST verdacht.

Ben je ingelogd door zelf naar https://www.paypal.com/ te gaan of heb je op een link uit het mailtje geklikt?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik dacht in eerste instantie dat de post van -JeeDee- grappig bedoelt was :X
Als je echt je creditcard opgegeven heeft, dan zou ik zo snel mogelijk mn creditcard blokkeren en paypal wachtwoord veranderen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 08:01
Ben je ingelogd door zelf naar https://www.paypal.com/ te gaan of heb je op een link uit het mailtje geklikt?
Ook overtypen is niet 100% veilig. Er zijn genoeg trojans / virussen die je hosting tabel aanpassen waardoor het lijkt of je naar https://wwww.paypal.com gaat, terwijl je niet op het bijbehorende ip-adres uitkomt, maar alsnog op een phishing site, die uiteraard een 1 op 1 kopie is van de echte paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaat IE7 (athans bij mij dan) niet meteen piepen dan? Dacht dat je bij 100% correcte sites een groene navigatiebalk kreeg.

@hieronder, krijg ik gewoon een : The host was not found

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2008 11:49 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ik krijg nu trouwens op deze pagina een waarschuwing van m'n virusscanner dat er phishing aan de gang zou zijn (ws. door de pay-pal.com link).

Als je inderdaad een trojan/virus hebt die je DNS settings aanpast kun je nergens meer veilig heensurfen, maar goed, ik acht dat veel minder waarschijnlijk.

@hierboven: ik krijg de melding al op het moment dat ik naar deze forum-pagina ga, niet pas als ik op de link klik. Er zit blijkbaar een heuristiek in mijn virusscanner (Avira AntiVir) die "verdachte" (PayPal) links oppikt.

[ Voor 62% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-10-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick87
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 12:50
Dit heb ik een aantal weken/maanden geleden ook gehad, ik werd om 6:15 uit mijn bed gebeld door een chinees dat ik wat besteld zou hebben, wist natuurlijk met mijn slaperige hoofd nergens van. Toen ik ophing zag ik op mijn telefoon een paar mailtjes en was er voor 300 dollar afgeschreven van mijn paypal!
Dit nadat er een vreemd emailadres (bouaher@gmail.com) zonder enige bevestiging toegevoegd was aan mijn account. Heb toen direct de betreffende bedrijven gemaild dat er misbruikt gemaakt was van mijn account en melding gedaan bij paypal. Ook had ik het mailadres verwijderd en mijn wachtwoord (wat al sterk was) nog sterker gemaakt. Had m'n lopende rekening ook leeg gemaakt. Leek niks meer aan de hand, tot aan het einde van de dag weer het onbekende adres toegevoegd was! En weer was er voor 300 dollar afgeschreven. Weer melding gemaakt en de bedrijven gemaild. Toen is mijn account geblokkeerd zoals bovenstaand, dus het invullen van de gegevens klopt, dit is geen phishing.
Gelukkig houdt de blokkade ook in dat er niks meer afgeschreven kan worden, en de blokkade staat er tot de dag van vandaag nog op omdat ik het niet meer vertrouw.
De transacties zijn wel ongedaan gemaakt, en het enige wat er nog over is is een negatief saldo van een paar euro ivm het dollar-euro koersverschil, dit moet nog ongedaan gemaakt worden maar daar doet paypal niet aan geloof ik.
Ik heb trouwens ook paypal gebeld met het probleem en om ze te waarschuwen (0900 nummer) maar ze geloven me niet, ze houden het op spyware/keyloggers. (Dit terwijl het wachtwoord op verschillende pc's ingesteld is, zelfs in verschillende netwerken, dus dit lijkt mij onmogelijk)
Kortom, ik zou zeggen, paypal is niet te vertrouwen, en koppel zeker je rekening/creditcard niet! Maak het maar gewoon over, dan duurt het misschien wel even, maar je kunt nooit zomaar geld kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:48:
Ik krijg nu trouwens op deze pagina een waarschuwing van m'n virusscanner dat er phishing aan de gang zou zijn (mogelijk door jouw wwww.paypal.com?).
Bedoel je echte deze pagina, dus het forum? Dan komt het door de pay-pal.com link :)

Overigens, dat van dat random geselecteerd klinkt echt als phising. Wachtwoord gokken is bij PayPal echt vrijwel onmogelijk, je hebt zoals gezegd maar een paar kansen, het is véél waarschijnlijk dat je software hebt die mee luistert of op een malafide site je PayPal gegevens hebt ingevoerd.

Probleem met PayPal is inderdaad die koppeling aan je bankrekening. Tegenwoordig kan je echter met PayPal niet meer zonder, aangezien vooraf storten verleden tijd is bij hun (eBay betalingen mogen vaak alleen via koppeling). Bij dat koppelen is het afschrijven altijd automatische incasso, dat kan je laten storneren. Daarna zal PayPal echter met een incasso bureau naar je toe komen, tenzij je kan bewijzen dat jij niet om die betaling hebt gevraagd.

[ Voor 16% gewijzigd door Muthas op 31-10-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Yorick87 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:50:
Kortom, ik zou zeggen, paypal is niet te vertrouwen, en koppel zeker je rekening/creditcard niet! Maak het maar gewoon over, dan duurt het misschien wel even, maar je kunt nooit zomaar geld kwijt zijn.
Dit is natuurlijk zwaar overdreven. Je had natuurlijk gewoon een onderzoek kunnen laten doen naar IP-logging van inloggen. Hieruit kon je zien of er daadwerkelijk iemand in jou paypal account kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Yorick87 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:50:
Maak het maar gewoon over, dan duurt het misschien wel even, maar je kunt nooit zomaar geld kwijt zijn.
Maar kan dat dan? Ik zit al een hele tijd te zoeken naar een mogelijkheid om geld op m'n paypal account te zetten zonder dat er een rekening gekoppeld is maar ik kan het niet vinden? :|
Ik dacht dat dit altijd de kracht van paypal was, dat niet meteen een enorm bedrag afgeschreven kon worden, maar zo heb ik er niet heel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GemengdeDrop schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:01:
Maar kan dat dan? Ik zit al een hele tijd te zoeken naar een mogelijkheid om geld op m'n paypal account te zetten zonder dat er een rekening gekoppeld is maar ik kan het niet vinden? :|
Dat kan ook niet meer. (het is simpel gezegt of Aut.incasso bankrekening of creditcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick87
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 12:50
SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:58:
[...]

Dit is natuurlijk zwaar overdreven. Je had natuurlijk gewoon een onderzoek kunnen laten doen naar IP-logging van inloggen. Hieruit kon je zien of er daadwerkelijk iemand in jou paypal account kon.
Paypal reageerde nou niet echt alsof ze tot dat soort onderzoeken bereid waren. Ze hebben wel "onderzoek" gedaan en zijn tot de conclusie gekomen dat er misbruik gemaakt is, daarom ben ik ook geen geld kwijt. Maar wat ze verder ermee gedaan hebben weet ik natuurlijk niet, mij hebben ze niets verteld iig.
GemengdeDrop schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:01:
[...]

Ik dacht dat dit altijd de kracht van paypal was, dat niet meteen een enorm bedrag afgeschreven kon worden, maar zo heb ik er niet heel veel aan.
Ik dacht dat dat gewoon via iDeal kon toch? Ik weet het ook niet zeker want ik had mijn rekening dus gekoppeld. Ik weet wel dat ik ooit in het begin zonder koppeling geld overgemaakt heb, dus toen kon het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:00

painkill

Pain(k)(ill)

Je hebt er altijd een automatische rekening aan vastzitten, dus ik voeg een rekening toe, daar betaal ik dan mee, en dan verwijder ik hem weer, en elke keer als ik het gebruik doe ik een nieuw wachtwoord, want die sites waar ik paypal voor gebruik vertrouw ik ook niet 100% (DX)
Levert je zo 1 euro aan inschrijfverificatie op :p

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:45:
Gaat IE7 (athans bij mij dan) niet meteen piepen dan? Dacht dat je bij 100% correcte sites een groene navigatiebalk kreeg.
Het enige wat de groene balk beteken dat het adres wat erin zit, de domain naam, overeenkomt met degene die dat bij de certificaat provider heeft aangevraagd, en dus niet het ip adres is omgeleid.

maar je kunt ook domeinen aanvragen die heten "paypay-security.com" enzo. die zal ook groen zijn, maar nog steeds naar een fake site gaan. theoretishc is het fysieke adres daarvan te achterhalen, maar de bedragen zullen zo laag zijn dat de FBI/politie je uitlacht voor een internationaal opsporings bevel ofzoiets.

PS: de 3x kloppen actie van de bank is correct... echter:
http://www.digiprofs.nl/n...g_ondanks_3x_kloppen.html

Alleen het slotje is niet genoeg. Zondermeer zou ik niet creditkaart gegevens bij paypal invullen als je het nauwelijks gebruikt...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:58:
[...]

Maar, hij heeft wel aangegeven dat het op een andere pc geweizigd is die in een ander netwerk hangt, wel vreemd dat diegene aan de telefoon het dan nog steeds op keyloggers houd.

Ook in mijn geval, ik heb behoorlijk sterk password, random verschillende letters hoofdletters en cijfers, maar toch is er in mijn account gezeten. Hoe kan dit in godsnaam eigenlijk, na een aantal verkeerde pogingen word het toch geblokkeerd? Hoe kan iemand dan mijn wachtwoord raden die moeilijk en volledig random is, die ik nooit heb opgeschreven, en die ik nooit met iemand gedeeld heb?

Van keyloggers is in mijn geval ook geen sprake lijkt mij, ik ben minimaal een jaar terug voor het laatst op paypal geweest voordat dit gebeurde, als er sprake van een keylogger was geweest dan zou dat dus een jaar geleden al gebeurt moeten zijn, want verder ben ik nooit meer op paypal geweest (behalve nu weer dan i.v.m. de mail die ik kreeg).

Mijn vertrouwen in dit soort diensten is in iedergeval wel wat minder geworden. Als ik straks pauze heb ga ik ook maar eens naar paypal bellen, ben benieuwd wat zei hier over zullen zeggen, krijg je gewoon een nederlands persoon aan de lijn op dat nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
@leuk_he: Grappig, ik gebruik Paypal juist om niet overal m'n creditcard gegevens achter te hoeven laten (want die komen nogal eens op straat te liggen). Ben overigens met je eens dat je niet meer moet invoeren dan nodig.

Volgens mij heeft Paypal de beveiliging best goed op orde. De gebruiker is toch vaak de zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met creditcard ben je juist dubbel 'verzekerd'. Bankrekening kan je enkel via stornering terughalen, met de gevolgen van incasso van dien. De meest keren dat ik het fout heb zien gaan is bij websites/services waar je automatisch je paypal account koppelt en mensen dus niets vermoedend (of gewoon niet opletten) hun paypal login al intikken op die website ipv op de paypal website. (was dacht in 2005 een enorme scamactie van geweest, bij een 'bekende' goldseller site).

En eerdere issue, stel dat ze ipv toegang hadden tot je paypal, toegang tot je email hadden. Password reset (of reminder), email even afvangen (bij bv MSN/hotmail) en je bent klaar. Dus buiten de security van paypal ben je gemakkelijk binnengekomen. 1 fout gemaakt bij je email (phising) en de wereld ligt open.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
@ Devil, Herko: probleem is denk ik serieuzer dan verwacht.
Maar omdat mijn rekening is "geblokkeerd" in de zin van: geen geld kan overmaken, vind ik het prima.
Zo lang die blokkade bestaat is niemand in staat wat over te boeken. Ik heb zelf creditcard bij Postbank, dus krijg ik eind van de maand pas overzicht van. Maar bij Paypal staan 0 overboekingen en 0 als saldo, dus verwacht daar weinig problemen.
Laat het voorlopig zo, gebruik iDeal of creditcard los.
En ben (gelukkig) wel via www.paypal.com naar de site gegaan, doe ik altijd bij postbank en andere bank/geld zaken online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
@SinergyX: de "verzekering" van de creditcard blijft toch als je je creditcard via PayPal gebruikt gewoon van kracht?

Ik heb maar op één site m'n PayPal gegevens "permanent" achtergelaten en dat is bij mijn domain registrar (die mag van mij automatisch m'n domeinen verlengen, om verlopen te voorkomen). Op andere sites laat ik geen betalingsgegevens achter.

@-JeeDee-: waarom niet gewoon het account closen als je het toch niet gaat gebruiken? Wie weet wanneer die blokkering weer ongedaan wordt gemaakt en wie er dan weer misbruik van kan maken...

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-10-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:23:
@SinergyX: de "verzekering" van de creditcard blijft toch als je je creditcard via PayPal gebruikt gewoon van kracht?
Zolang je kan aantonen dat jij geen opdracht heb gegeven tot die afschrijving ja.

De zwakke schakel is de gebruiker en goed gebruik van phising. Vaak kijken mensen naar de verkeerde schakel in het geheel (stel dat je op zo'n phising 'wie heeft je geblokt op MSN' ding je live-account ben kwijt geraakt - in no time zitten ze dan ook in je paypal als je maar 1 email adres gebruikt). De truc is dus lang te wachten met de misbruik, dat je het allang vergeten bent en je niet eens weet waar je moet zoeken. En hoe goed de beveiliging ook is van al die websites, daar doe je gewoon niets tegen dan zelf correct en logisch blijven werken (wijzig je wachtwoorden elke x maanden, controleer overal je account gegevens, hou je creditcard nonstop in de gaten).

3rde alinea van hypz is daar aardig voorbeeld van.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Los van het probleem van TS, daarom dat ik dus Wirecard gebruik.
(in het begin wel enkele probleem mee gehad : Online Mastercard / Visa voor online shoppen maar deze zijn opgelost, eerste maal dat je het gebruikt duurt het gewoon 2 weken voor je geld er op staat)

Je hebt dan eigenlijk een virtuele mastercard, het voordeel is dat je eerst geld moet overschrijven naar je virtuele account met een gewone overschrijving van je bank en het niet achteraf van je rekening kan gaan, je mastercard is dan ook niet gekoppeld aan je bankrekening.

Nadeel : elke overschrijving naar je virtuele account kost je 1 euro
Voordeel : Mocht er iets mee fout gaan, ben je enkel het saldo van je virtuele account kwijt

Verder is het ook gratis en hoef je je huis er niet voor uit, op deze manier kan iedereen een mastercard gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Eigenlijk valt het allemaal wel mee. Als ze je account kraken kan je altijd het geld laten terugboeken door je bank. Dan zit PayPal met de problemen en jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
@Herko:
Rekeningen met beperkte toegang kunnen niet worden gesloten.
Uw rekeningtoegang is beperkt. Lees hoe u deze beperking kunt verwijderen.

Had het al geprobeerd... Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277839

painkill schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:11:
Je hebt er altijd een automatische rekening aan vastzitten, dus ik voeg een rekening toe, daar betaal ik dan mee, en dan verwijder ik hem weer, en elke keer als ik het gebruik doe ik een nieuw wachtwoord, want die sites waar ik paypal voor gebruik vertrouw ik ook niet 100% (DX)
Levert je zo 1 euro aan inschrijfverificatie op :p
Het voodeel van PayPal is juist dat de winkels waar jij iets koopt jouw creditcard gegevens (en PayPal gegevens) niet te zien krijgen. Zoals jij het stelt vertrouw je juist Paypal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277839 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:22:
[...]
Het voodeel van PayPal is juist dat de winkels waar jij iets koopt jouw creditcard gegevens (en PayPal gegevens) niet te zien krijgen. Zoals jij het stelt vertrouw je juist Paypal niet.
Creditcardgegevens krijgen winkels volgensmij zoiezo niet te zien, dergelijke creditcardbetalingen gaan altijd via externe services van banken en financiele instellingen (bv Paysquare) omdat een webwinkel anders aan de MasterCard regels etc zou moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 112308 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:18:
Creditcardgegevens krijgen winkels volgensmij zoiezo niet te zien, dergelijke creditcardbetalingen gaan altijd via externe services van banken en financiele instellingen (bv Paysquare) omdat een webwinkel anders aan de MasterCard regels etc zou moeten voldoen.
Wel volgens mij laatste 4 cijfers (betaal maar eens met je CC in een winkel) en mogelijk je naam, mochten ze enkel verkopen aan mensen die ook eigenaar zijn van de betalende CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:47:
[...]

Wel volgens mij laatste 4 cijfers (betaal maar eens met je CC in een winkel) en mogelijk je naam, mochten ze enkel verkopen aan mensen die ook eigenaar zijn van de betalende CC.
Maar met die laatste 4 cijfers kun je toch echt geen transactie uitvoeren. Helemaal niet als je Mastercard Securecode gebruikt. Maar goed, vanwege de kosten hebben webwinkels helaas meestal geen dergelijke creditcard-acceptie en nemen ze het gratis PayPal systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Naar aanleiding van dit topic ook mijn paypal en bankrekening maar ontkoppelt. Heb ooit een account gemaakt om concertkaartjes te kunnen kopen, maar hou het verder totaal niet in de gaten.

Snap ook niet waarom ik niet gewoon geld kan overmaken naar mijn paypalaccount aan de hand van een betalingskenmerk. Dat je rekening perse gekoppelt moet zijn, en dat je paypal perse moet machtigen voor incasso. Ik wil gewoon pre-paid wat tegoed op dat account kunnen zetten, en als het op is, is het op, zoals het vroeger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is tijd terug nog door paypal uitgelegd waarom ze dat niet meer doen, dacht mede door hoeveelheid werk en 'externe' fraude zaken dit niet meer te doen.

Pagina: 1