Toon posts:

Digitenne+Samsung+DVD-harddisk recorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem en krijg het niet opgelost: ( Misschien kan het niet op deze manier)

Ik heb onlangs een nieuwe LCD TV gekocht. Het is een Samsung LE37A656 met ingebouwde tuner.
Voor digitaal beeld heb ik de aansluiting van casema/ziggo verwijderd en ben ik overgestapt op de starterskit
van Digitenne. Dit pakket bestaat uit alleen de card die in de TV moet. De activatie werd reeds in de primafoon winkel gedaan. kortom card geplaatst, antenne + voeding geplaatst en klaar.
Ik heb prima beeld, met af en toe een storing.

Nu het probleem:

Hoe sluit ik mijn DVD-harddiskrecorder aan ( een Philips DVDR3460) ?
Waar komt de antenne ( tv of harddisk recorder)
Hoe zit het met de kanalen en een timer opname

De nono's van de Digitenne desk kunnen met niet verder helpen, en op het internet vind ik grotendeels oplossingen met het tunerpakket van Digitenne en dus niet de starterskit.

Weet iemand de oplossing ?

Groet,
HennyZ

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:23

-ET-

Phone Home

Gaat niet werken.

De antenne op de DVD recorder gaat niet want je DVD recorder zal geen ingang hebben voor je Digitenne kaartje. Dus dat zal niet werken.

De antenne op je TV werkt prima voor beeld op je TV. Echter heeft je TV geen mogelijkheid om dit antenne signaal naar je DVD recorder te krijgen.

Verwijderd

Inderdaad onmogelijk. Je DVDR heeft alleen de mogelijkheid om analoog kabelsignaal op te nemen.

Overigens enorm zonde om op je mooie 37A656 Digitenne te nemen. Dit is echt stukken minder dan SD kabel signaal, laat staan via een HD ontvanger.

Als je toch Digitenne wilt behouden, moet je een Digitenne ontvanger met harddisk nemen (ca. € 279,-) .

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Hmmm, zonde om je Kabeltelevisie af te zeggen. Probleem wat nu ontstaat is dat je voor ieder apparaat, een TV of Recorder een Decoder aan moet schaffen.

In jouw geval voorzie je je TV met een digitaal signaal (DVB-C van ziggo is overigens van hogere beeldkwaliteit en minder storingsgevoelig) met behulp van een Starterskit.

Je Recorder krijgt nu helemaal geen signaal binnen. Je zal een 2e decoder moeten aanschaffen om je recorder van signaal te voorzien. Overigens werkt dat ook omslachtig omdat je je decoder moet zappen en je recorder op record moet drukken.

Verwijderd

Friedchicken schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:20:
Hmmm, zonde om je Kabeltelevisie af te zeggen. Probleem wat nu ontstaat is dat je voor ieder apparaat, een TV of Recorder een Decoder aan moet schaffen.

In jouw geval voorzie je je TV met een digitaal signaal (DVB-C van ziggo is overigens van hogere beeldkwaliteit en minder storingsgevoelig) met behulp van een Starterskit.

Je Recorder krijgt nu helemaal geen signaal binnen. Je zal een 2e decoder moeten aanschaffen om je recorder van signaal te voorzien. Overigens werkt dat ook omslachtig omdat je je decoder moet zappen en je recorder op record moet drukken.
A656 heeft geen DVB-C.

Op de manier opnemen die je hier omschrijft krijg je ook problemen, aangezien sommige Digitenne uitzendingen gecodeerd zijn, waardoor je dus gewoon zwart beeld opneemt. Bovendien is het enorm omslachtig. Dan heb je inderdaad een tweede decoder nodig, en die moet altijd aan laten staan, en op het juiste kanaal, als je wilt opnemen.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:48:
[...]

A656 heeft geen DVB-C.

Op de manier opnemen die je hier omschrijft krijg je ook problemen, aangezien sommige Digitenne uitzendingen gecodeerd zijn, waardoor je dus gewoon zwart beeld opneemt. Bovendien is het enorm omslachtig. Dan heb je inderdaad een tweede decoder nodig, en die moet altijd aan laten staan, en op het juiste kanaal, als je wilt opnemen.
Ik heb ook niet gezegt dat die TV met DVB-C werkt. Het digitale signaal komt binnen met een starterskit, Conax Cam Module, Kaart en Power inserter. Hoewel het niet de ideale oplossing is....

DVB-C is van hogere kwaliteit dan die van DVB-T. Dat zei ik.

Aanschaf van een Digitenne Decoder is de oplossing. Die verbind je middels scart naar je Recorder, De recorder sten je af op L1/AV1 en die neemt dan het digitenne signaal van de decoder op.
Pagina: 1