Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aantal Excel 2007 vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
Zoals ik al eerder aangaf gebruik ik Excel al jaren maar ik ben nooit echt verder gegaan ermee dan de pure basics, nu ik opeens een heleboel nieuwe functies nodig hebt voel ik me echt heel verloren en na heel veel zoekwerk zijn er een aantal dingen waar ik niet uitkwam.
Ik begrijp dat dit ongetwijfeld te vinden is op internet maar het grootste probleem is dat ik niet goed weet hoe ik de vragen moet formuleren in google.
Anyways, de vragen;

1. Als ik uit een rij getallen het hoogste getal wil weergeven is dat makkelijk, maar hoe kan ik uit een rij getallen het hoogste getal nemen, en dan het getal uit de kolom daarnaast weergeven?
2. Hoe kan ik text neerzetten dat als getal 1 (bijvoorbeeld A1) meer dan x% (bijvoorbeeld 30%) kleiner is dan getal 2 (bijvoorbeeld A2), als getal 1 meer dan x% groter is dan getal 2 en als getal 1 binnen de x% groter en kleiner valt dan getal 2. Dus dat er naar aanleiding van die twee getallen in cel A3 bijvoorbeeld altijd een van de drie opties staat.
3. Hoe kan ik bepaalde cellen locken, zodat je deze niet kan veranderen. Ik weet dat je ook een heel bestand kan locken zodat er niets aan veranderd kan worden (tenminste, ik wist hoe dat moest in Excel2003, niet in Excel2007) maar het is dus de bedoeling dat je in bepaalde cellen wel de inhoud kan veranderen en in andere niet.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

1 Zoek eens op de functie "Verticaal zoeken"
2 Zoek eens op de functie ALS, je kunt ook meerdere ALS-en in één formule zetten
3 Betreffende cellen via celeigenschappen op "geblokkeerd" zetten, en daarna via Extra->Beveiliging blad beveiligen.

Waarom? Omdat het kan!!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
1. Max (range)
2.if functie gebruiken met < en >
3. Hele bestand locken en dan vervolgens per cell unlocken (of locken).

[ Voor 5% gewijzigd door Archie_T op 30-10-2008 15:13 ]

• Mag
Ok, ik zal wel mn eigen vraag 1 voor 1 afwerken, wat klopt er hier niet aan;

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/8752/excel1vv6.jpg

Er wordt gezocht naar de maximum in kolom A wat 11 is, waarom geeft die dan 95 weer ipv 57, wat congrueert met 11.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Lijkt idd raar. Wat als je je functie eerst eens opsplitst en eerst alleen de Max laat zoeken, krijg je dan 11 of 2?

Waarom? Omdat het kan!!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je functie klopt niet :)

code:
1
=VLOOKUP(MAX(A2:A11);A2:B11;2;FALSE)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mag
BtM909 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:52:
Je functie klopt niet :)

code:
1
=VLOOKUP(MAX(A2:A11);A2:B11;2;FALSE)
Zodra ik er ;ONWAAR achter zette werktte het inderdaad wel. Nogal vreemd als je dit leest;
benaderen is een logische waarde die aangeeft of VERT.ZOEKEN wel of niet exact overeenkomende waarden moet zoeken:

Als benaderen WAAR is of wordt weggelaten, wordt er een exact of een niet-exact overeenkomende waarde gevonden. Wanneer er geen exacte overeenkomst wordt gevonden, wordt de volgende hoogste waarde die kleiner is dan zoekwaarde als resultaat gegeven.
De waarden in de eerste kolom van tabelmatrix moeten in oplopende volgorde zijn gesorteerd, anders geeft VERT.ZOEKEN wellicht niet de juiste waarde als resultaat. Zie Gegevens sorteren voor meer informatie.

Als benaderen ONWAAR is, wordt er alleen naar een exacte overeenkomst gezocht. In dit geval hoeft u de waarden in de eerste kolom van tabelmatrix niet te sorteren. Wanneer er twee of meer waarden in de eerste kolom van tabelmatrix overeenkomen met de zoekwaarde, wordt de eerst gevonden waarde gebruikt. Wanneer er geen exacte overeenkomst wordt gevonden, resulteert de functie in de foutwaarde #N/B.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08

Dido

heforshe

Waarom is dat vreemd? Als je niets of WAAR gebruikt moet je kolom gesorteerd zijn. Dat issie niet. Dus krijg je rare waardes. :)

Wat betekent mijn avatar?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij is het resultaat niet eens raar, omdat hij pas aan 't eind denkt te weten dat het de hoogste waarde is :)

Sorteren en dan een lookup is overigens wel sneller met grotere lijsten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mag
Even iets anders waar ik nu tegen aan liep;
Hoe kan je instellen dat afhankelijk van een waarde een cel een bepaalde kleur krijgt?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Mag schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:17:
Hoe kan je instellen dat afhankelijk van een waarde een cel een bepaalde kleur krijgt?
Komop zeg.
eerste hit met google

excel cel kleuren afhankelijk waarde

en dat zijn letterlijk jouw woorden

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Mag schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:17:
Nou moet je je even voorstellen dat dit een topicstart is :)
Je kent de werkwijze van GoT en je wéét dat dit geen forum is om een vraagje te dumpen. Zou je dan zélf verwachten dat het open bleef?

Lees je even de Registratievoorwaarden / korte FAQ en dna het kopje topic openen. :) Zo proberen we het forum voor iedereen een beetje leuk te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Lustucru op 31-10-2008 18:49 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.