Creative DTT3500 aansluiten op Club 3D Theatron DD 7.1 PCI

Pagina: 1
Acties:

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 16:34
Ik heb een oud geluidssysteempje, een Creative DTT3500.

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/inspire5700vsdtt3500/5700decoder-back.jpg

Nu heb ik een poosje terug een nieuwe PC gekocht met een Club 3D Theatron DD 7.1 PCI.

Voorheen had ik een soundblaster live 5.1 waarbij ik met een Digital Din kabeltje de boel aansloot. Echter op de nieuwe geluidskaart is deze poort niet aanwezig. Op dit moment heb ik dus lekker mijn oude Soundblaster Live erin gezet. Nu wil naar Windows Vista over maar er zijn geen drivers voor deze kaart.

Oplossing is dus het juiste kabeltje te kopen. Ik denk zelf met een Optical SPDIF kabeltje de boel aan te sluiten. Mijn vraag is of ik hiermee mijn oude 5.1 geluid houdt. Zo niet, welke kabel heb ik dan nodig?

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik heb een soortgelijkig probleem met mijn Creative inspire D5700 en mijn nieuwe X-Fi PLATIUM PRO. Ik heb ook de digitale aansluiting over het hoofd gezien en moest dus ook terug stappen op mijn Audigy2 ZS PLAT PRO die wel een digitale aansluiting had.

Wil je 5.1 geluid uit je systeem, dan kan je alleen maar het DIN kabeltje gebruiken die je aansluit op een digital out op je geluidskaart. Die optical en coaxial aanlsuiting kunnen alleen 2.1 ontvangen en kunnen dit wel weer op 5.1 laten lijken, maar dit is niet de bedoeling denk ik. Met de analoge aansluitingen kun maximaal 4.1 uit je systeem halen.

De conclusie is dat het tijd wordt voor een nieuw speaker setje bij deze geluidskaart die 5.1/7.1 analoog uit je kaart kan halen.

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 16:34
Ok thanks voor je reactie. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat dit niet ging werken dus dat wordt inderdaad een nieuwe setje aan de Sint vragen.

Iemand nog tips voor een leuk setje? Ik heb niet de mogelijkheid om de speakers achter mij te hangen dus alle komt op het bureau te staan. De prijs, uhmmm max 200 denk ik.

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 20:11
Falcon2107 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:13:
Wil je 5.1 geluid uit je systeem, dan kan je alleen maar het DIN kabeltje gebruiken die je aansluit op een digital out op je geluidskaart. Die optical en coaxial aanlsuiting kunnen alleen 2.1 ontvangen en kunnen dit wel weer op 5.1 laten lijken, maar dit is niet de bedoeling denk ik. Met de analoge aansluitingen kun maximaal 4.1 uit je systeem halen.
Ik wil niet lullig doen maar ben het hier absoluut niet mee eens, Ik had eerst ook zo'n set maar had die gewoon aangelosten op de Coaxiale poort, en had ook gewoon 5.1 geluid :P via de optical zal je een nog beter geluid krijgen.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Falcon2107 op 18-11-2008 12:12 ]

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Zo ver ik uit de handleiding begrijp, kun je DVD signalen (DD, DTS, PCM) wel streamen via de optical kabel. Maar wil je in game geluiden horen echt op 5.1 (EAX, DirectSound 3d, AC3 signaal geloof ik) dan moet je de Digitale DIN KABEL gebruiken. Of heb ik het hier mis?

Kortom,de hamvraag: Je kunt met de optical en coaxial ingang precies het zelfde als de D-Din aansluiting?

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon2107 op 18-11-2008 12:18 ]

Pagina: 1