Graag advies over problematische aankoop via ebay

Pagina: 1
Acties:

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb het volgende probleem:

11 juli kocht ik via ebay.nl een camcorder (nieuw) bij een "gerenomeerde" powerseller, electronic-king-inc, >97% positieve rating.
Betaald heb ik via pay-pal.
Bij aflevering bleek deze camcorder niet aan de beschrijving te voldoend (NTSC ipv PAL exemplaar), voor mij was dit reden om het ding retour te sturen. Dat heb ik, na overleg en met toestemming van de verkoper, gedaan.
Vervolgens bleef het lang wachten op een toezegging van de verkoper een correct exemplaar toe te sturen, uiteindelijk bleek deze niet beschikbaar en kreeg ik een toezegging voor een refunding inclusief gemaakte retour-kosten.
Al met al duurde dit zo lang (wachten op vervanging / wachten op de refund / vele beloftes van de verkoper dat het goed ging komen) dat uiteindelijk de termijn om een geschil bij ebay te openen of via pay-pal geld terug te vragen ruim verstreken was.

Inmiddels ben ik meer dan 3 maanden na dato nog steeds aan het wachten op mijn geld en reageert de verkoper niet op mijn emails die ik stuur naar zijn adres (email versturen op object-nummer via ebay wil niet meer omdat dit na 90 dagen automatisch vervalt, deze emails werden altijd snel beantwoord met de toezegging "dat het geregeld ging worden").

Al met al ben ik > 700 euro kwijt die ik nog terug wil hebben.

Ebay kan mij niet verder helpen en adviseert enkel om een juridisch adviseur in te schakelen of aangifte te doen. De verkoper is echter gelokaliseerd in de US dus ik vraag me af of ik daar met een aangifte echt iets tegen kan beginnen.

Dit was mijn 1e ebay-aankoop en met deze ervaring voorlopig ook de laatste.

Wie heeft advies over de beste manier van aanpak om alsnog mijn geld terug te krijgen.
Mijn advies lijkt me duidelijk: koop GEEN artikelen via electronic king-inc.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Kopersbescherming?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tijd om dat in te roepen is verstreken.... Dus kan hij geen beroep meer op doen.

Ebay geeft (zoals gewoonlijk) niet thuis.

Kortom, je kunt fluiten naar je geld. Dat is zo ver wel duidelijk. De kosten van het terughalen wegen in geen enkel opzicht op tegen de kosten van je geld terug krijgen. Enige kans is proberen met je in contact te komen op een andere manier als e-mail.

(hoe heb je betaald? maar ook na 3 maanden krijg je het van je creditcard maatschappij niet meer terug vrees ik)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 31-10-2008 09:10 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik ben inderdaad bang dat je de sigaar bent in dit geval. Je kan via eBay niets meer doen. Je zal het dus via een andere weg moeten spelen. Je kan aangifte doen van oplichting bij de politie. De kans dat je het geld terug ziet is bijzonder klein denk ik.

De laatste keer dat ik een transactie had die verkeerd liep, heb ik die periodes van eBay en Paypal in de gaten gehouden. Ik had bij de verkoper aangegeven wat die data waren en dat ik 2 dagen voor het verlopen een claim zou indienen. Dat heeft uiteindelijk gewerkt.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 17:15

denivan

de enige

Als het om deze gaat : http://feedback.ebay.co.u...hich=negative&interval=30

Die lijkt in de UK gevestigd te zijn, niet in de US ?

Tip voor in het vervolg : 97% vind ik veel te weinig positive feedback. 99,6 % of zo vind ik eigenlijk het minium voor een shop die veel verkoopt. Als je nu kijkt dan zie je al 5 negatives op 1 maand en bijna 50 op 6 maand...zou ik dus sowieso nooit vertrouwen.

Probeer in het vervolg ook te betalen met paypal en let op de verkopersberscherming en verlies de termijn niet uit het oog !

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"