Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista Group Policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten mensen

Ik zit met het volgende,

Ik heb pc en laptops in het domein hangen, maakt gebruik van 2008 server

maar nou is het probleem ik heb een OU daar zitten mijn laptops in daar gaat een Policy over dat users alleen maar inloggen lokaal ( geen gebruik van roaming profiles ) dit werkt goed op alle XP clients maar op de vista clients wordt deze niet goed toegepast.

Heb al geprobeerd de laptop opnieuw aan te melden in het domein - maar maaks niks uit zelfde probleem
ik heb het geprobeerd met een andere user precies het zelfde probleem.
ik heb me aangemeld op een xp machine daar werkt het perfect
Heb ook alle profielen + registers weggegooit maakt ook allemaal geen verschil uit

Probleem is nu gewoon als ik met mijn laptop naar de buren gaat en wil inloggen dan wilt hij niet inloggen loopt de boel vast. Log in in zonder internetconnectie komt hij met de melding kan \\blalba\balbl'\balbal niet vinden

grtz Marcel

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Geef eens wat meer info?
- Wat voor policy's dwing je af op die OU?
- Wat is "exact" de melding die je krijgt?

En wat bedoel je met lokaal aanmelden? Local users accounts op de laptop (dus niet users uit AD)?

Verwijderd

Topicstarter
Laagje schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:53:
Geef eens wat meer info?
- Wat voor policy's dwing je af op die OU?
- Wat is "exact" de melding die je krijgt?

En wat bedoel je met lokaal aanmelden? Local users accounts op de laptop (dus niet users uit AD)?
De policy die ik dwing is dat laptops ja een lokaal profiel moeten laden en geen roaming profile
Ik krijg geen melding maar ik zie als gpresult doe dat hij niet me laptop policy er bij heeft staan.

Zijn wel users uit me AD maar die moeten zich gewoon aanmelden met een lokaal profiel.... en geen roaming

want het is nu zo dat ik hier op me vaste pc een roaming profile heb maar als ik bij me vriedin ben heb ik meestel me laptop mee en daar wil ik gewoon dat hij lokaal me profiel laad. Want anders gaat het mis natuurlijk

Grtz

• Laagje
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

want het is nu zo dat ik hier op me vaste pc een roaming profile heb maar als ik bij me vriedin ben heb ik meestel me laptop mee en daar wil ik gewoon dat hij lokaal me profiel laad. Want anders gaat het mis natuurlijk
Euhm. Nee?
Als jij users een roaming profile geeft en ze melden zich aan op een 'offline' locatie, dan probeert je werkstation eerst een domain controller te vinden. Op het moment dat hij dat niet kan vinden, en jij staat toe dat er met 'cached credentials' wordt aangemeld, pakt hij op dat moment het laatste LOKALE kopie van het roaming profile. Enige nadeel hiervan is, is dat een gebruiker zich eerst 'online' moet aanmelden voordat hij 'offline' kan werken..

Dat lost nog steeds jouw profiel probleem niet op. Kun je (zoals ik al verzocht in mijn vorige post) de exacte foutmelding eens plakken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik krijg geen foutmelding.....
enigste wat hij niet doet is als ik gpresult /r doet
krijg ik niet de juiste policy te zien deze zie ik wel op xp
nou is het wel zo dat als ik nu alles verwijderd van me laptop en opnieuw aanmeld
dat hij de eerste x wel local profiel aan maakt maar als ik me dan weer afmeld en weer aanmeld krijg ik toch weer me roaming nu moet ik er wel bijzetten dat ik mijn mappen allemaal geredirect heb naar een netwerkschijf..

Grtz
Laagje schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:48:
[...]

Euhm. Nee?
Als jij users een roaming profile geeft en ze melden zich aan op een 'offline' locatie, dan probeert je werkstation eerst een domain controller te vinden. Op het moment dat hij dat niet kan vinden, en jij staat toe dat er met 'cached credentials' wordt aangemeld, pakt hij op dat moment het laatste LOKALE kopie van het roaming profile. Enige nadeel hiervan is, is dat een gebruiker zich eerst 'online' moet aanmelden voordat hij 'offline' kan werken..

Dat lost nog steeds jouw profiel probleem niet op. Kun je (zoals ik al verzocht in mijn vorige post) de exacte foutmelding eens plakken?

• Laagje
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:03:
weer me roaming nu moet ik er wel bijzetten dat ik mijn mappen allemaal geredirect heb naar een netwerkschijf..

[...]
Dan maak je die netwerkschijf toch offline beschikbaar? (Of de relevantie gedeeltes ervan)

Verwijderd

Topicstarter
Laagje schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:12:
[...]

Dan maak je die netwerkschijf toch offline beschikbaar? (Of de relevantie gedeeltes ervan)
ja zo had ik het eerst ook, maar goed zal het weer even zo neerzetten.

thx anyway
Pagina: 1