• hanneshoffie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Hallo allemaal,

ik heb een TF6000 COK ontvanger met digitenne, ik wil graag een mce samenstellen en hiermee laten werken.
Moet ik hiervoor een speciale TVkaart in die mce laten zetten, of ondersteund de meest standaard TV kaart dit wel?

Daarnaast las ik al enkle problemen die mensen hebben gehad met digitenne en een MCE, is het wel aan te bevelen om dit te doen met digitenne?

Verder kun je ook de afstandbediening van een MCE laten communiceren met de ontvanger, door middel van een infraroodkabel? Waar wordt zoiets bijgeleverd, bij de ontvanger/ tvkaart of moet je die los aanschaffen?

graag hoor ik een reactie.

groeten

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd? Als ik Google op "Digitenne MCE" kom ik toch aardig wat resultaten tegen.

• hanneshoffie
ik heb daarop gegoogled en kom dus verschillende verhalen tegen. Dat het mogelijk is om via de decoder hem aan te sluiten op de tv kaart, of een interne CA-Module (CAM) te gebruiken. Maar deze laatsten zijn niet goedkoop.

Daarnaast zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn met het wisselen van kanalen als je de eerste optie gebruikt met een kabel die het infrarood signaal doorzend.

[ Voor 28% gewijzigd door hanneshoffie op 30-10-2008 12:01 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Van het eerste Google-resultaat:
- De ir-ontvanger van MCE (die je dus verplicht moet hebben, anders werkt het niet), bevat twee uitgangen waarop een ir-extender (worden meegeleverd) kan worden aangesloten. Zo'n ir-extender is simpelweg een 'oogje' wat je op de decoder plakt en die het signaal van je decoder-afstandsbediening nabootst (voor 1 decoder heb je dus maar 1 kabeltje/aansluiting nodig).
Omdat je hem op het oogje plakt, lijkt me dat dit prima zal gaan.

Verder klopt het wat je zegt. Of je koopt een CAM module, wat duur is, maar dan blijft het signaal wel digitaal. Of je knoopt je decoder via s-video of composiet aan de TV-kaart van je computer. Dan wordt het signaal eerst analoog gemaakt, dus heb je kwaliteitsverlies, maar het is wel het makkelijkste en goedkoopste.

• hanneshoffie
ok bedankt voor de informatie