Toon posts:

Overweging nieuwe receiver i.c.m. huidige speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Verwijderd

Topicstarter
Graag jullie advies over mijn overweging tot aanschaf van een nieuwe receiver.

Momenteel beschik ik over een redelijk verouderde Onkyo reveiver (ondersteund net dolby surround) + MB Quart zuilen i.c.m. JVC center- en rearspeakers.
Aangezien ik mijn audioset intensief gebruik (op alle fronten; pc, ps3, tv, muziek etc.) vind ik het hoognodig tijd voor een nieuwe receiver.

Nu wil ik een overweging maken tussen de aanschaf van een compleet nieuwe set (lees: Harman Kardon homecinemaset met budget van +/- 600) of mijn huidige speakerset te behouden en alleen te gaan voor een nieuwe receiver (zal dan iets als een Onkyo TX-SR505 worden) .
Met de volgende vraag of het aan te raden is een sub bij mijn huidige speakerset te kopen. Huh

Mijn excuses voor het ontbreken van de typenummers, ik ben momenteel niet thuis, types komen a.s.a.p. 8)7

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:19

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:32:
Graag jullie advies over mijn overweging tot aanschaf van een nieuwe receiver.

Momenteel beschik ik over een redelijk verouderde Onkyo reveiver (ondersteund net dolby surround) + MB Quart zuilen i.c.m. JVC center- en rearspeakers.
Aangezien ik mijn audioset intensief gebruik (op alle fronten; pc, ps3, tv, muziek etc.) vind ik het hoognodig tijd voor een nieuwe receiver.

Nu wil ik een overweging maken tussen de aanschaf van een compleet nieuwe set (lees: Harman Kardon homecinemaset met budget van +/- 600) of mijn huidige speakerset te behouden en alleen te gaan voor een nieuwe receiver (zal dan iets als een Onkyo TX-SR505 worden) .
Met de volgende vraag of het aan te raden is een sub bij mijn huidige speakerset te kopen. Huh

Mijn excuses voor het ontbreken van de typenummers, ik ben momenteel niet thuis, types komen a.s.a.p. 8)7
MIjn advies... geen Harman Kardon!!! tenzij hij een jaar of 10 oud is... huidige Harman/Kardon is vooral naam, kwaliteit is compleet verdwenen. :'( Het gaat simpelweg stuk, en het neutrale karakter van de oude lijn is zo goed als de nek omgedraaid. Zeker als je van een goede Onkyo af komt wordt dat een teleurstelling met mooie mb quarts icm muziek.

Ik zou dus voor een nieuwe Onkyo gaan, zover ik weet is dat nog steeds goed spul.

En ga dan desnoods op marktplaats zoeken voor een leuk setjes speakers oid (ipv de JVC's bedoel ik). Ik heb zelf net voor 100€ een setje elacs van +/- 4 jaar oud gekocht. Waar mijn oude Harman Kardon (hk6600 van ruim 12 jaar oud ;)) zich straks als hij terug is van een grote beurt op mag gaan uitleven.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Helaas, dit soort "wat moet ik kopen" vragen gaan bijna altijd op slot.

deze ook.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.