En dan bedoel ik niet of je veel afstand houdt, of als een malle alle gaten dicht rijdt en dan weer vol in de ankers moet.
Ook bedoel ik niet welke baan je kiest en of je veel van baan wisselt.
Deze onderwerpen zijn al in eerdere topics aan bod gekomen.
Wat ik mij afvraag is hoe jullie rijden met betrekking tot je versnelling en gas geven.
• kies je voor een versnelling en laat je hem daar zonder gas in rollen?
• kies je voor een relatief lage versnelling en rijd je met licht gas?
• kies je voor een relatief hoge versnelling en laat je af en toe je koppeling wat aangrijpen?
Of heb je zelfs nog een andere manier? Steppen bijvoorbeeld?
Ik kan me zo voorstellen dat optie drie je koppeling nogal laat slijten. Vaak wordt ook aangeraden om de auto niet zonder gas in de versnelling te laten rollen, maar misschien kunnen nieuwere autos' dat wel hebben.
Licht gas geven lijkt het meest op normaal rijden dus zal waarschijnlijk het best zijn voor de onderdelen, nadeel is weer dat het verbruik flink zal stijgen.
Het gaat uiteraard om langzaam rijdend tot stilstaand verkeer, bij hogere snelheden zal praktisch iedereen gewoon in een vernelling rijden die lekker zuinig is.
Dus hoe rijd jij en waarom? Ik ben benieuwd.
Ook bedoel ik niet welke baan je kiest en of je veel van baan wisselt.
Deze onderwerpen zijn al in eerdere topics aan bod gekomen.
Wat ik mij afvraag is hoe jullie rijden met betrekking tot je versnelling en gas geven.
• kies je voor een versnelling en laat je hem daar zonder gas in rollen?
• kies je voor een relatief lage versnelling en rijd je met licht gas?
• kies je voor een relatief hoge versnelling en laat je af en toe je koppeling wat aangrijpen?
Of heb je zelfs nog een andere manier? Steppen bijvoorbeeld?
Ik kan me zo voorstellen dat optie drie je koppeling nogal laat slijten. Vaak wordt ook aangeraden om de auto niet zonder gas in de versnelling te laten rollen, maar misschien kunnen nieuwere autos' dat wel hebben.
Licht gas geven lijkt het meest op normaal rijden dus zal waarschijnlijk het best zijn voor de onderdelen, nadeel is weer dat het verbruik flink zal stijgen.
Het gaat uiteraard om langzaam rijdend tot stilstaand verkeer, bij hogere snelheden zal praktisch iedereen gewoon in een vernelling rijden die lekker zuinig is.
Dus hoe rijd jij en waarom? Ik ben benieuwd.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8