Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gegevens niet vindbaar in Acrobat Reader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké krijg net een telefoontje van een gebruiker bij mij op het werk.

Zij meldt mij, wanneer zij een .pdf bestand opent, zij niet in staat is om gegevens (faktuurnummer bijvoorbeeld) te zoeken in het bestand (ctrl+f). Wanneer zij een ander .pdf bestand opent, is zij hier wel toe in staat.

Ik heb deze situatie zelf ook uitgezocht, maar heb er geen echte verklaring voor waarom het in het ene document wel kan en in het andere niet.

Zou dit te maken kunnen hebben, met het lettertype in het document zelf? Is het op een andere manier (qua instellingen) ingescanned? Komt het misschien door het feit, dat het ene document op landscape is gescanned en de ander gewoon in portrait?

Wie o wie zou mij hierbij kunnen helpen? _/-\o_ _/-\o_

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het zou met rect

crap, verkeerde topic :X

toch een poging wagen, ik heb verder niet veel ervaring met acrobat reader. Ik vermoed dat het met rechten te maken kan hebben. Als je een pdf aanmaakt, kunnen er diverse rechten gegeven worden aan zaken als het kopieren, afdrukken, en vermoedelijk ook het zoeken in het document. Ik denk dat je het moet zoeken in de pdf printer die jullie gebruiken.

[ Voor 128% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 30-10-2008 11:06 ]

Hier staat tekst

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of is het ene een gescande afbeelding en de ander een tekstfile die geprint is naar pdf? Kijk naar wat het bronbestand was, als daar geen tekst instond dan kun je inderdaad niet zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
Er is een verschil tussen een searchable PDF en een ImagePDF.

In het eerste geval word deze PDF rechtstreeks gemaakt uit een programma, in het tweede geval is de gewoon ingescanned zonder een OCR te gebruiken.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:06:
Er is een verschil tussen een searchable PDF en een ImagePDF.

In het eerste geval word deze PDF rechtstreeks gemaakt uit een programma, in het tweede geval is de gewoon ingescanned zonder een OCR te gebruiken.
Dus als ik het goed begrijp, als een klant zijn documenten handmatig inscanned en naar ons verzend, worden de gegevens gezien als een afbeelding en wanneer de klant direct vanuit een programma print naar pdf, wordt het gezien als tekst?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:14:
Dus als ik het goed begrijp, als een klant zijn documenten handmatig inscanned en naar ons verzend, worden de gegevens gezien als een afbeelding en wanneer de klant direct vanuit een programma print naar pdf, wordt het gezien als tekst?
Yep.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met de volledige versie van Adobe Acrobat kun je met behulp van OCR de tekst in afbeeldingen omzetten naar echte letters. Wellicht zou je dat kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi om te horen. Heb dit ook inmiddels teruggekoppeld aan de gebruiker. Thanks for the info guys. Ik ben zo blij dat tweakers bestaat O+
Pagina: 1