Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA] private sub voor meerdere plaatjes

Pagina: 1
Acties:

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-11 20:15
Ik heb een word document met allemaal image's erin. als je deze aanklikt kun je hier een sub aanhangen door middel van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Image1_Click()
    msgbox("er is op plaatje 1 gedrukt")
End Sub
Private Sub Image2_Click()
    msgbox("er is op plaatje 2 gedrukt")
End Sub
Private Sub Image3_Click()
    msgbox("er is op plaatje 3 gedrukt")
End Sub

Maar nu gaat het om een flink aantal image's die allemaal dezelfde code uitvoeren. Dus nu zoek ik een soort van wildcard voor het getal maar die ik nog wel uit kan lezen, zodat ik weet op welk plaatje er gedrukt is.
code:
1
2
3
Private Sub Image(i)_Click()
    msgbox("er is op plaatje" & i & "gedrukt")
End Sub

Zoiets wil ik dus eigenlijk hebben alleen dit mag niet. Of is het überhaupt wel mogelijk?

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Als het goed is, mag je plaatjes in VB6 in een control array plaatsen. Hoewel VBA hier een afgeleide van is, begrijp ik van diverse sites dat zo'n constructie helaas niet mogelijk is met VBA. Even zoeken op Google leverde wel een reeks aan alternatieven op die "in de buurt" zitten, maar net niet helemaal: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Succes met het vinden van een alternatief!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

een voorbeeld van wat bigbeng voorstelt kan je op dit forum vinden : \[VBA-Excel] Dit moet toch sneller kunnen?

• snader2
Bedankt voor jullie antwoorden maar ik kreeg het niet werkend. Heb er maar voor besloten een knop in te voegen. En dit maar te laten voor wat het is. Nu heb ik alleen nog een klein frut probleempje wat ik niet snap.
Ik wil de inhoudsopgave updaten en dit zou moeten lukken met:
[code=vb]
Selection.WholeStory
'Selection.Fields.Locked = False
Selection.Fields.Update
[/code=vb]
en heb daar om te proberen nog Locked =False aan toegevoegd maar ook dit helpt niet. Waarom wil dat op word2000 niet werken? Want zelfs als ik handmatig een macro opneem komt VBA met deze code.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Sub UpdateTOC()
    Dim toc As TableOfContents

For Each toc In ActiveDocument.TablesOfContents
        toc.Update
    Next

End Sub

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• snader2
bedankt, werkt perfect.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je snapt ook wat er gebeurt? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• snader2
ja dat nog net wel ;)
nog een ander vraagje nu ik toch bezig ben. Ik heb een script ontwikkeld wat formulieren met +/- 120 invulvelden automatisch invult. En deze formulieren worden dan in totaal nog een keer of 8 ingevuld. Het werkt allemaal goed alleen is het aan de slome kant. Ik laat het script oa met een for loop alle bladwijzers langsgaan en invullen met data uit een array. Maar hier doet de pc gewoon 20/30 seconden over. Is er een mogelijkheid dit te versnellen of moet ik wat code laten zien?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan dat gaan benchmarken om te kijken waar de delays in zitten?

Ik neem aan dat je screenupdating op false heb totdat je klaar bent?

Pagina: 1