Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 14:46
Hallo mede tweakers,
Ik heb sinds mei dit jaar een pc samengesteld en daar tot gister geen problemen mee gehad
Sinds gisteren start mijn pc windows niet meer op, na de laadbalk van windows krijg ik een bsod zonder error description of zelfs helemaal geen bsod maar valt de pc gewoon direct uit.

Nu baalde ik al en dacht dus dat het aan windows lag dusja dan maar een format +verse install. Maar zo ver is het niet eens gekomen, want wanneer ik windows opnieuw install gaat alles goed totdat ik bij de install zelf kom. Tijdens de install nadat ik de gebruiksovereenkomst accepteer (39min resterend zegt de install dan) dan valt de pc naar 5 min weer zo maar uit. En dit blijft hij doen(verschillende windows install dvd's geprobeerd maar helaas) :( Memtest gedraaid maar die zei dat alles goed was.

pc specs:
LG DVD-ROM GDR-H20NRBBB 16 X, 52 X, SATA, OEM, Zwart
GigaByte Triton 180 Zwart, Geen Voeding
OCZ StealthXStream 500 Watt, 20+24 Pins
WD Caviar SE16 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
MSI GeForce NX8800GT OC 512 MB, PCI-e 16x
MSI P35 NEO3-F
2xPatriot Extreme Performance 2 GB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper
Intel Core 2 Duo E8400

de pc heeft altijd op 3,6Ghz gedraaid(400x9) op 1,2875 volt en heeft hiermee nooit problemen gehad, ook op default settings blijft het probleem aanhouden :X

Ik ben er nu wel van overtuigd dat het een hardware probleem is.
Heeft iemand enig idee wat mij nog te doen staat? Of is er iemand die misschien ervaring met dergelijke problemen heeft en daar een oplossing voor had? :?
ik sta open voor suggesties :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista of XP?

Probeer eens een installatie te doen met 2 repen geheugen i.p.v. 4.

Staat je koeler nog rechtop de CPU?

Wat zijn de temps van je CPU?
Scythe CPU Koeler Mugen
Deze koeler wil nog wel eens gaan schuin hangen door zijn gewicht.

Kijk of deze goed vast zit op je CPU en leg je kast even op zijde dat je koeler rechtop de cpu staat, lekker laten liggen en proberen of je nu windows kan installeren.

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 10:58 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Het is xp, zowel wat ik erop had als dat ik erop probeer te installeren.
het is de 32bit versie,

Ik heb geprobeerd te installeren met 1 reep ipv 4 maar dat hielp niet, zodra ik thuis ben probeer ik het wel met 2 en post ik updates indien mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou je topic in de gaten.

Gisteren ook een pc die windows wel wilde starten maar na een x-aantal minuten een BSOD gaf en dat na elke nieuwe opstart poging steeds sneller begon weer te geven.

Uiteindelijk liep de pc al vast op de bios.

Dan zou denken dat het aan de koeling ligt, maar in geval was een dvd-rw en ide hardeschijf die op 1 pata kanaal zatten en samen voor master wilde spellen.

Dit lijkt mij niet dat jij dit probleem heb, maar ik wil laten zien dat fouten soms in een hoek zitten waar je ze niet verwacht.
Want deze pc heeft weken zonder problemen gedraaid en nu ineens kwam dit naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Ik zou hier beginnen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 en als je dan nog hulp nodig hebt kun je ons laten weten wáár het fout gaat.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Oke, hij is weer een stap verder: hij is bezig met de install van winxp atm
Andere randapparatuur verwijderd--> hielp niet
dvd rewriter er af ---> hielp niet
alle kabels lost behalve de power switch en sata 1-2--> werkt

nu maar hopen dat hij het goed blijft doen, ik denk dus dat er op een of andere manier "ineens" iets mis was met mijn voorste connectoren, usb,firewire,geluid,mic.
hopen dat het blijft werken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40
Klinkt dan als een voeding die aan het overlijden is...
Pagina: 1