Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb echt een probleem ik ben al 2 weken opzoek naar een programma / converter
om DXF naar EPS te krijgen. Maar ik vind niks helemaal niks.

Kan iemand me helpen ?

bvd,

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Illustrator eet ook DXF bestanden. Probeer het eens te openen met Illustrator en op te slaan naar EPS.

Als je geen Illustrator heb kan ik je eventueel ook helpen als de bestanden niet te groot zijn.

Mijn portfolio op Instagram

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DXF import laat soms te wensen over, daarom nog een andere optie:

Als je een CAD-programma draait en van daaruit kunt printen, kun je ook printen naar PDF. Tenminste, op de Mac zit dat standaard in de printerdrivers, bij Windows heb je daar programma's voor... ik weet alleen niet welke het beste werkt (PDFCreator wellicht?), maar daar kunnen andere tweakers vast wel bij adviseren. PDF kun je weer openen in Illustrator of Inkscape o.i.d. als je er EPS van moet maken. Bij de meeste drukkerijen kun je echter ook de PDF insturen. Kijk wel even goed na of alle elementen in orde zijn (geen lijnen met een lijndikte van 0, vlakken niet goed uitgespaard / ingevuld, dat soort dingen).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan CutePDF gebruiken, maar is het wellicht niet handig om naar de export mogelijkheden binnen je CAD programma te kijken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Het nadeel is (wat ik dagelijks ervaar) dat je bij een CAD tekening vaak alle lijnen weer moet verbinden omdat CAD groepen maakt die in Illustrator weer heel onlogisch zijn. Als je naar PDF weg schrijf, blijft dat probleem zeker wel gewoon aanwezig?

Mijn portfolio op Instagram

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
Dat probleem blijf je inderdaad houden. Ook lagen worden anders gebruikt in CAD (nl om te groeperen, niet om als soort laag op een ander te leggen, zoals in Illustrator). Ten minste, de laatste keer dat ik met DXF in Illustrator bezig was (is even geleden...).
Overigens kan je ook een printer toevoegen met een standaard Postscript driver. Hiermee heb je meteen een postscript bestand, welke je kan openen in Illustrator of Inkscape (evt hernoemen naar eps).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1