• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik werd vanmorgen rond een uur of 6 vrolijk wakker gemaakt door een piepende zalman reserator 2 die aangaf dat de waterstroom zeer minimaal was. Ik zag in het venstertje met het proppelertje wel nog water stromen (met een hoop rotzooi erin, met dank aan het 2 jaar lang niet verschonen) maar de propeller zelf kwam niet meer op gang en te CPU temp ging ook van 30 naar 70.

Nu dacht ik er vanaf te komen door net als voorgaande keren (laatste keer enkele maanden geleden) de zalman schuin te houden, wat te schudden ermee en de pomp te "resetten" maar er was geen beweging meer te krijgen in het propellertje.

Ondertussen heb ik dus maar alles los gemaakt, kappen eraf geschoefd en pomp eruit gehaald (al hangt deze nog wel vast aan de stroomkabel). Nu kan ik na grondig blazen wel weer alles vast gaan schroeven met nieuw water erin maar aangezien ik de boel nu toch al los heb hangen wil ik graag nog een stap verder gaan en de boel écht schoon krijgen.

Ik kwam via google dit middel tegen maar dit is uiteraard nergens hier in de buurt te krijgen. Weten jullie misschien een doe-het-zelf alternatief voor dit middel waarmee ik dus de leidingen en de pomp grondig schoon kan maken door het een uurtje te laten pruttelen daar binnenin?

En zijn er nog andere tips wat schoonmaken betreft? Ik ben voornamelijk deze gids aan het volgen.

overigens, aangezien ik geen zalman spul meer heb voor erin, wat is hiervan de doe-het-zelf variant? antioxidant?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.buzzer.nl/content/images/buzzlog/wceend-buzzlog.jpg

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Daar kon je op wachten met zo'n topic titel :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:06:
Daar kon je op wachten met zo'n topic titel :)
Helaas wel, dat krijg je er van als je zo vroeg je bed uit moet :(. Laten we hopen dat ik de rest van de dag wat oplettender ben en dat de rest van de reacties verder ontopic zijn, aangezien ik nu met een matig laptopje in de weer ben en de PC boven staat te niksen op mijn vrije dag die ik wou besteden aan een goed potje Fallout 3 :X

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Leidingsystemen in de industrie worden meestal gezuurd om ze schoon te krijgen.
Je moet een niet al te agressief zuur nemen, bijvoorbeeld schoonmaakazijn.
Gewoon een beetje verdunnen of puur. Laat dit een paar uurtjes circuleren.

Heb zelf ook WC en ga het als het nodig is ook op deze manier doen.
Azijn is niet zo agressief dat het de boel aantast, zeker niet in een paar uur.

Daarna goed spoelen met water en dan zou het weer schoon moeten zijn.
Indien nodig behandeling heralen ;)

En wat betreft je Zalman toevoeging, dit kun je ook later toevoegen.
Je moet die Zalman toevoeging toch verdunnen.
Gewoon vullen met gedestilleerd water, dit kun je bij elke doe-het-zelfzaak halen.
maar dat wist je denk ik wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Oxellaar op 30-10-2008 21:03 ]

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Verwijderd

FF weken met soda! 15min ofzo...

En dan goed met lauw water spoelen!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
En, al wat geprobeerd? Volgens mij was je probleem niet zo erg groot, komt weinig reactie van jouw kant.
Of ben je al die dagen al aan Fallout 3 bezig? Dat is dan weer een goed excuus ;)

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Pagina: 1