Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Radardetector is trouwens toch verboden?
Virussen? Scan ze hier!
+ bovenstaande van GGS
Juist. En als je die hebt komen ze met een radardetectordetectorwildhagen schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:01:
Radardetector is trouwens toch verboden?
[ Voor 50% gewijzigd door Outerspace op 30-10-2008 10:02 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Zoiets als TomTom live, weet niet hoe het werkt, maar als het live die info op kan halen, ja dat is natuurlijk het beste.
Radardetector zou ik niet aan beginnen, tenzij je een radardetectordetectordetector hebt.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Moet zeggen dat het erg effectief is.
Langs de snelweg zie je de controles (bijna alijd) wel staan en zo'n detector doet helemaal niks tegen onopvallende auto's die mooi met je mee rijden
Met ^^wildhagen schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:01:
Gewoon niet te hard rijden is nog altijd de beste methode
Tenzij je radiozendamateur bentRadardetector is trouwens toch verboden?
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Lijkt me sterk. Hele tijd is zo'n detector legaal geweest omdat je vrij bent in het ontvangen van radio-golven, maar het lijkt me echt erg sterk dat radiozendamateurs wel een detector mogen gebruiken en de rest niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 30-10-2008 10:41 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Te hard rijden: als je een flits ziet weet je dat er verderop een flitser staat. Kost wel wat, maar wel redelijk nauwkeurig.Jogai schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:59:
Wat is de beste methode om te weten te komen of er verderop een flitser staat?
Is dat
- Radardetector
- TomTom Live
- Radio
- Site
- ?
Ik zoek nog verjaardagscadeautje namelijk.
No drama
Linkje naar forum-postGunner schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:41:
[...]
Lijkt me sterk. Hele tijd is zo'n detector legaal geweest omdat je vrij bent in het ontvangen van radio-golven, maar het lijkt me echt erg sterk dat radiozendamateurs wel een detector mogen gebruiken en de rest niet.
Het verschil zit hem in het feit dat een radiozendamateur aantoonbaar bezig is met radio-onderzoek. Dezelfde reden dat een radiozendamateur makkelijker allerlei antennes aan zijn huis kan schroeven terwijl zijn Turkse buren in de clinch liggen met de verhuurder over een klein schoteltje.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Ok, maar het is natuurlijk zo hypocriet als de pest dat je zo'n Quintezz niet gebruikt als radardetector. Dat gaat er bij mij niet in. Als je echt op die band wil gaan ontvangen zijn daar vast ook wel minder twijfelachtige apparaten voor verkrijgbaar.unclero schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:56:
[...]
Linkje naar forum-post
Het verschil zit hem in het feit dat een radiozendamateur aantoonbaar bezig is met radio-onderzoek. Dezelfde reden dat een radiozendamateur makkelijker allerlei antennes aan zijn huis kan schroeven terwijl zijn Turkse buren in de clinch liggen met de verhuurder over een klein schoteltje.
Mooie maas in de wet overigens.
* Gunner wordt ook zendamateur
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Mijn vraag was of ik het te weten kan komen, als je netjes de maximumsnelheid rijdt dan kom je er niet achter tenzij je ze ziet staan, maar zo oplettend ben ik dan weer niet.GGS_206 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:00:
Je gewoon aan de snelheid houden, dan is er niks aan de hand
Anyway, bedankt voor alle tips, en ik denk dat ik deze maar eens op ga volgen:
EQJim schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:37:
Ik gebruik zelf een automatisch POI updater voor TomTom. Deze update de mobiele flitspalen via GPRS elke 5 minuten. Daarnaast update ik de vaste flitspalen elk kwartaal ofzo. Ik rijd zelf op de snelweg meestal iets van 20 km te hard (als het verkeer het toestaat that is) en op 80-wegen ong 90. Met 35000 km per jaar had ik vorig jaar 0 bekeuringen, dit jaar helaas al 2 in 1 week. Dit kan toeval zijn, maar ik vind het wel een aardig systeem.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
[ Voor 9% gewijzigd door EQJim op 30-10-2008 16:56 ]
Heel vaag verhaal.Sick Nick schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:16:
Het beste is en blijft een radardetector, in combinatie met een bepaald filter is de kans dat je gepakt word door een raderdetector-detector minder dan 1%. Het nadeel is dat dit soort dingen behalve illegaal ook behoorlijk prijzig zijn. Als het is om kleine boetes te voorkomen kan je beter het geld besparen en gewoon die boetes betalen (of beter op je snelheid letten). Als je als als piet de wegpiraat rond wilt scheuren met kans op hele hoge boetes, tja dan kan het de moeite waard zijn.
Kans dat je gepakt wordt is minder dan 1%. Houdt dat in je dat je elke 100 dagen wordt gepakt, of dat van de 100 mensen er 1 wordt gepakt per jaar of per leven. Of van de 100 keer dat er een politiewagen met radardetectordetector langsrijdt hij 1 keer iets weet te detecteren...
En dat 'bepaalde filter' heb je daar ook concrete informatie over dan?
Het handigste is denk ik iets met gps een een actuele lijst. Overigens snap ik het probleem niet zo, want meestal zie je ze wel staan en als je niet gevaarlijk hard rijdt kan je best wel remmen, of in elk geval zo vertragen dat de boete maar een paar tientjes is. Bij een gps oplossing ben je vaak al een flink bedrag kwijt. En persoonlijk rijd ik eigenlijk altijd wel te hard, maar ik kom nooit verdekt opgestelde flitsers tegen, of ze hebben m'n adres niet ofzo, want ik krijg nooit boetes
En over dat onopvallende volgauto verhaal, kwestie van spiegelen. Als ik >vmax+ 30 rijd en iemand volgt me dan vertrouw ik dat sowieso al niet. Daarnaast is er zoiets als een kentekenlijst van Flitsservice, waardoor al die VROS auto's wel bekend zijn
Als je wil weten of er een flitser staat moet je wel te hard rijden, anders flitst hij niet...GGS_206 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:00:
Je gewoon aan de snelheid houden, dan is er niks aan de hand
Maar wat ook goed werkt in de praktijk is de remlichten van mensen voor je in de gaten houden. Als je zomaar mensen ziet remmen staat er een flitser, of is er een andere goede reden om snelheid te verminderen.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Niet per se. Ze kunnen ook remmen omdat iemand bijvoorbeeld een mooi huis langs de weg ziet staan dat-ie op zijn gemak wil bekijken, of een auto met pech die ff bekeken moet worden, of een ongeval dat erg spannend is om te zien (de zogenaamde kijkersfiles dus)leuk_he schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:28:
[...]
Maar wat ook goed werkt in de praktijk is de remlichten van mensen voor je in de gaten houden. Als je zomaar mensen ziet remmen staat er een flitser, of is er een andere goede reden om snelheid te verminderen.
Virussen? Scan ze hier!
Tja, ook een file voor je is een goede reden af te remmen.wildhagen schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:33:
[...]
Niet per se......de zogenaamde kijkersfiles dus....
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Joh echt, of voor stoplichten bijvoorbeeldwildhagen schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:33:
[...]
Niet per se. Ze kunnen ook remmen omdat iemand bijvoorbeeld een mooi huis langs de weg ziet staan dat-ie op zijn gemak wil bekijken, of een auto met pech die ff bekeken moet worden, of een ongeval dat erg spannend is om te zien (de zogenaamde kijkersfiles dus)
Wat ook makkelijk is, maar dan alleen 's nachts, om achter iemand aan te rijden op gelijke (hoge) snelheid. Als meneer wordt geflitst zie je dat duidelijk en kan je nog afremmen als je voldoende afstand houdt. Deze methode zal wel steeds inefficienter worden aangezien flitsers steeds vaker niet flitsen maar met infrarood oid werken.
Voor de iPhone 3G is ook zo'n app.Krypt schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:14:
Ik heb software op mijn N95 staan (Trackertag), die houdt mijn GPS bij en vergelijkt dat met posities in de Foxytag database en actuele flitslokaties van Flitsservice.nl. Als ik in de buurt kom van een flitscontrole begin mijn telefoon te piepen.
Moet zeggen dat het erg effectief is.
Cams Ahoy! Europe
Ik weet niet of het werkt.
Staat wel een nederlandse beschrijving bij dat ie de flitskasten in iedergeval pakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Heuving op 30-10-2008 20:28 ]
Apparaat is gewoon legaal, alleen de softwaremodule voor radardetectie niet. Met een druk op de knop is die software echter te wissen. Thuis weer even activeren/uploaden en maar weer gaan met die banaan.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Maar die kost ongeveer 1500 euro...Wok schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:32:
Stinger DSI
Apparaat is gewoon legaal, alleen de softwaremodule voor radardetectie niet. Met een druk op de knop is die software echter te wissen. Thuis weer even activeren/uploaden en maar weer gaan met die banaan.
Dat is dus leuk voor de wegpiraten die daarmee hun rijbewijs proberen veilig te stellen.
Voor het ontwijken van een paar 20+ boetes is het niet echt een besparende oplossing.
De reden waarom ik hem dus zelf niet hebHeuving schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:35:
[...]
Maar die kost ongeveer 1500 euro...![]()
Dat is dus leuk voor de wegpiraten die daarmee hun rijbewijs proberen veilig te stellen.
Voor het ontwijken van een paar 20+ boetes is het niet echt een besparende oplossing.
Voor die ene €30-boete per twee jaar ga ik ook geen moeite doen
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?