[C# .NET 3.5] LINQ to SQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:42

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met LINQ to SQL in mijn project.
Wat heb ik precies gedaan:
• In SQL Server Management Studio een database gemaakt en deze detached
• In Visual Studio 2008 een data connection gelegd naar de gemaakte database
• Een LINQ to SQL classe aangemaakt in mijn project.

Dit allemaal ging goed en ik kon data ophalen en alles was toegankelijk in mijn C# code.

Wat is dan het probleem?:
Ik kwam erachter dat ik een propertie was vergeten in een tabel in de database. Dus ik heb deze direct in Visual Studio aangepast en opgeslagen.
De volgende stap was in de LINQ to SQL classe de classes te verwijderen en de classes er weer op te slepen.

Toen dacht ik dat het zou moeten werken en ik zou de nieuwe kolom moeten kunnen benaderen, maar niet dus. In de LINQ to SQL classe is de property te zien, en deze is ingesteld als Access 'Public'.

Dus wat heb ik toen geprobeerd:
1.
De LINQ to SQL classe opnieuw aangemaakt. Mocht niet helpen

2.
Database connectie en de LINQ to SQL classe weg gegooid. In SQL Server Manager de database gecheckt of deze goed was en opnieuw ge-detached.
Dan de database opnieuw connecten in Visual Studio en de LINQ to SQL classe opnieuw aangemaakt.
In het 'drag en drop' visuele overzicht van de LINQ classe zie ik de propertie die ik wil hebben staan, alleen in code is deze niet te benaderen.

Hoe zou dit kunnen komen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Probeer je die property van die klasse misschien te benaderen vanuit een ander project? Want dan moet je alles even rebuilden.

Restart Visual Studio ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Face_-_LeSS schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:18:
Probeer je die property van die klasse misschien te benaderen vanuit een ander project? Want dan moet je alles even rebuilden.

Restart Visual Studio ook eens.
Het is voor een Silverlight project. Deze solution is opgedeeld in 2 projects, de silverlight kant en de Web kant. (waarin de ASPX file zit welke de silverlight app laad).

In de WEB kant zit een WCFService waarin mijn LINQ to SQL classe en ook mijn database zit.
In de silverlight app wil ik gebruik maken van de LINQ to SQL files via mijn webservicereference.
Dit alles werkt perfect, of die ene property na.

Ik heb volledig gerebuild, en zelfs een clean en build gedaan. Dit mag niet helpen.
Ook het opnieuw opstarten van Visual Studio maakt niet uit, ik ben er gister mee begonnen en vandaag mee verder gegaan. Ook vandaag meerdere keren VS2008 opnieuw opgestart omte testen, maar werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb je je webreference in je silverlight project wel bij laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
bigbeng schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:46:
Heb je je webreference in je silverlight project wel bij laten werken?
Dat deed het hem, helemaal vergeten om dat te proberen.
Dank