Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-11 07:39
Twee maanden geleden heb ik voor mijn vriendin een nieuw abonnement aangevraagd bij een andere aanbieder met nummerbehoud. Ze gaat van Hi naar Telfort dus beide KPN. Haar nieuwe abonnement zou volgende maand ingaan, 3 maanden na het aanvragen dus, dat kan gewoon.

Op de site van Telfort staat dus duidelijk dat je niet je eigen abonnement op mag zeggen en dat heeft ze dus ook niet gedaan.

Mijn vriendin is net verhuist en heeft dus een ander adres. Omdat het abonnement toch afliep hebben we meteen met het nieuwe adres haar nummerbehoud aangevraagd.

Alles ging goed, nieuwe SIM ontvangen van Telfort, daarmee moest je nummerbehoud activeren via de site en verder zou Telfort alles regelen. Maar verder ga je die SIM dus niet gebruiken omdat je nog je oude abonnement hebt.

Gister kreeg ze een brief dat de aanvraag mislukt was. 2 maanden na het aanvragen dus. We hebben dus meteen gebeld en dus te horen gekregen dat de aanvraag mislukt was omdat het op oude abonnement op een ander adres stond. Achteraf logisch maar hadden we toen niet over nagedacht, ik wist niet dat ze dat nog niet had omgezet naar haar nieuwe adres.

Nu komt het er dus op neer dat ze 3 maanden dubbel moet betalen met het nieuwe abonnement wat 40 euro p/maand of zo kost en omdat je nummer niet gekoppeld is aan dat nieuwe abo ga je het dus niet gebruiken.

Mijn vriendin dus gevraagd waarom ze dat niet meteen hebben laten weten zodat het geregeld had kunnen worden. Zeggen ze doodleuk: "We hebben een sms gestuurd". Een sms naar de SIM die je niet gebruikt omdat het nummer nog niet is overgezet dus, de SIM die al 2 maanden stof ligt te happen. Mijn vriendin zij dus dan ook dat ze dan per direct het nieuwe abonnement wou annuleren maar dat kon dus niet.

Ik ben dus echt niet van plan te gaan betalen omdat Telfort en Hi samen een grote fout hebben gemaakt. Ok, dat het op een ander adres staat is onze fout maar dan kunnen ze dat toch op zijn minst op tijd laten weten? Ook weten ze dat de sms die ze sturen niet aankomt.

Ze hadden na 1 week ons er al over kunnen informeren maar hebben dat niet gedaan. Wij zijn er al die tijd vanuit gegaan dat alles goed was en dan als het niet meer is op te lossen krijg je die brief.

Het probleem is dus dat mijn vriendin geen rechtsbijstand heeft en ik eigenlijk niet goed weet wat te doen? Waar sta ik/we in deze situatie? Ik heb alles geregeld dus wil het graag voor haar oplossen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

wiene schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:31:
Twee maanden geleden heb ik voor mijn vriendin een nieuw abonnement aangevraagd bij een andere aanbieder met nummerbehoud. Ze gaat van Hi naar Telfort dus beide KPN. Haar nieuwe abonnement zou volgende maand ingaan, 3 maanden na het aanvragen dus, dat kan gewoon.
[...]
Nu komt het er dus op neer dat ze 3 maanden dubbel moet betalen met het nieuwe abonnement wat 40 euro p/maand of zo kost en omdat je nummer niet gekoppeld is aan dat nieuwe abo ga je het dus niet gebruiken.
Ik ben bang dat je vriendin pech heeft. Op een nummerbehoudformulier (of in ieder geval in de voorwaarden) staat vermeld dat de gegevens van het oude en nieuwe contract overeen moeten komen.
Het is niet netjes dat Telfort je dat niet op een andere manier heeft laten weten, maar je bent wel zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens.

Wat je zou kunnen vragen is of ze uit coulance het abonnement nog later kunnen laten ingaan, zodat ze niet of beperkte tijd met dubbele abonnementskosten zit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• wiene
Canaria schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:42:
[...]

Ik ben bang dat je vriendin pech heeft. Op een nummerbehoudformulier (of in ieder geval in de voorwaarden) staat vermeld dat de gegevens van het oude en nieuwe contract overeen moeten komen.
Het is niet netjes dat Telfort je dat niet op een andere manier heeft laten weten, maar je bent wel zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens.

Wat je zou kunnen vragen is of ze uit coulance het abonnement nog later kunnen laten ingaan, zodat ze niet of beperkte tijd met dubbele abonnementskosten zit.
Punt 1 snap ik alleen wist ik niet dat ze nog niet was omgezet, ze woont er al een half jaar. Ik moet toegeven dat ik de voorwaarden niet heb gelezen omdat ik het al vaak genoeg heb gedaan. Abo later in laten gaan doen ze niet. Kijk dat we een maandje dubbel moeten betalen prima, maar die 2 maanden dat hun wachten met een brief sturen dus niet.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 16:08

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met van Vodafone naar Ben gaan. Ik was verhuisd, en had dit ook doorgegeven aan Vodafone. Echter ze hadden alleen mijn factuuradres aangepast.
Met wat heen en weer bellen naar de servicedesken van beide providers hebben ze dit uiteindelijk netjes voor mij opgelost. Vodafone abonnement is zo goed als per direct opgezegd, en de nummerportering is toen ook direct in gang gezet. Dus ik zou beide servicedesks even bellen. Die van Hi bellen om door te geven dat je je abonnement 2 maanden geleden op hebt laten zeggen en dat daar dus iets verkeerd is gegaan, en dat je het per direct nu op wilt zeggen, maar dat je wel je nummer wilt porteren. Als ze hier akkoord voor gegeven hebben dan bel je Telfort op en zeg je dat ze per direct opnieuw kunnen proberen een portering uit te voeren.

Overigens heeft Telfort wel gelijk. Het adres dat je opgegeven had klopte niet, dus dan gaan ze uiteraard ook geen post naar dat adres opsturen. Het enige dat ze van jou hadden dat wel klopte was je tijdelijke telefoonnummer.

Niet betalen is overigens niet slim. Dan sturen ze gewoon een deurwaarder bij je langs en dan mag je extra betalen. Bovendien heb je kans dat als je het laat escaleren op die manier dat ze dan per direct je abonnement slopen en dan ben je ook nog eens een keer je nummer kwijt, én kan je nooit meer een abonnement bij ze afsluiten

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• wiene
E-Vix schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:58:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met van Vodafone naar Ben gaan. Ik was verhuisd, en had dit ook doorgegeven aan Vodafone. Echter ze hadden alleen mijn factuuradres aangepast.
Met wat heen en weer bellen naar de servicedesken van beide providers hebben ze dit uiteindelijk netjes voor mij opgelost. Vodafone abonnement is zo goed als per direct opgezegd, en de nummerportering is toen ook direct in gang gezet. Dus ik zou beide servicedesks even bellen. Die van Hi bellen om door te geven dat je je abonnement 2 maanden geleden op hebt laten zeggen en dat daar dus iets verkeerd is gegaan, en dat je het per direct nu op wilt zeggen, maar dat je wel je nummer wilt porteren. Als ze hier akkoord voor gegeven hebben dan bel je Telfort op en zeg je dat ze per direct opnieuw kunnen proberen een portering uit te voeren.

Overigens heeft Telfort wel gelijk. Het adres dat je opgegeven had klopte niet, dus dan gaan ze uiteraard ook geen post naar dat adres opsturen. Het enige dat ze van jou hadden dat wel klopte was je tijdelijke telefoonnummer.

Niet betalen is overigens niet slim. Dan sturen ze gewoon een deurwaarder bij je langs en dan mag je extra betalen. Bovendien heb je kans dat als je het laat escaleren op die manier dat ze dan per direct je abonnement slopen en dan ben je ook nog eens een keer je nummer kwijt, én kan je nooit meer een abonnement bij ze afsluiten
Inderdaad een goede tip van Hi bellen, ik moet sowieso Telfort nog bellen maandag. Nu heeft mijn vriendin ze aan de lijn gehad maar die is niet zo goed in die dingen. Ze had een man van hoogstwaarschijnlijk marokaanse afkomst en die was de hele tijd lollig aan het doen. Mijn vriendin vond dat niet zo lollig.

Ik was overigens niet van plan niet te betalen het gaat immers automatisch. Ik wil niet betalen. Daarbij is zowel Telfort als Hi van KPN dus geld verdienen doen ze sowieso, het nieuwe abo is zelfs duurder p/maand. Ze gaat echter nu altijd over haar oude bundel heen en kost haar dus zo'n 65 euro per maand dus met 3 maanden extra kost het een 180 euro.

Ze kunnen natuurlijk wel een brief sturen meteen na de aanvraag, ze hebben immers het adres en hebben nu ook een brief gestuurd. Echter pas 2 maanden later.