Mensen,
Ik heb naar mijn idee een vrij geavanceerd netwerkprobleem. Ik heb al aardig wat netwerkproblemen opgelost maar hier kom ik echt niet uit.
Situatie:
ADSL draadloos modem/router met Tele2 als provider
Laptop met windows XP (draadloos), werkt probleemloos.
Laptop met Windows Vista home edition (draadloos), geeft in het netwerkcentrum aan dat hij verbinding heeft met internet. Dat klopt m.i. ook want updates van Microsoft worden binnengehaald en Skype geeft aan hoeveel mensen er online zijn.
Maar zowel met Firefox en IE7.0 worden er geen pagina's zichtbaar.
Mailen geeft geen foutmeldingen.
Dus ik dacht Firewalls uitschakelen. Levert geen resultaat op.
Dus UTP-kabel in modem en laptop, geeft alleen 'lokaal' een verbinding.
Wanneer ik in het netwerkcentrum kijk zie ik bij de draadloze verbinding wel dat regelmatig het contact met de modem/router wegvalt en dat er een nieuw netwerk-adres wordt toegeven. Zodra dit gebeurd is, valt na 2 seconden de verbinding weer weg en herhaalt dit proces zich.
Heeft er iemand enig idee hoe dit probleem is op te lossen?
Ik heb naar mijn idee een vrij geavanceerd netwerkprobleem. Ik heb al aardig wat netwerkproblemen opgelost maar hier kom ik echt niet uit.
Situatie:
ADSL draadloos modem/router met Tele2 als provider
Laptop met windows XP (draadloos), werkt probleemloos.
Laptop met Windows Vista home edition (draadloos), geeft in het netwerkcentrum aan dat hij verbinding heeft met internet. Dat klopt m.i. ook want updates van Microsoft worden binnengehaald en Skype geeft aan hoeveel mensen er online zijn.
Maar zowel met Firefox en IE7.0 worden er geen pagina's zichtbaar.
Mailen geeft geen foutmeldingen.
Dus ik dacht Firewalls uitschakelen. Levert geen resultaat op.
Dus UTP-kabel in modem en laptop, geeft alleen 'lokaal' een verbinding.
Wanneer ik in het netwerkcentrum kijk zie ik bij de draadloze verbinding wel dat regelmatig het contact met de modem/router wegvalt en dat er een nieuw netwerk-adres wordt toegeven. Zodra dit gebeurd is, valt na 2 seconden de verbinding weer weg en herhaalt dit proces zich.
Heeft er iemand enig idee hoe dit probleem is op te lossen?
Greetz, Bignose