Toon posts:

Remote inloggen op server met meerdere gebruikers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken of ik via /remote desktop/vpn /pc anywere van 4 pc' s op een servertje met windows XP pro kan inloggen en wat programma' s kan draaien. Het liefst tegelijkertijd.

Is dat mogelijk of moet je dan direct met moeilijke servers etc gaan werken want dan geef ik het direct uit handen, maar aangezien ik het leuk vind om er mee te stoeien (en die mogelijkheid ook heb) Wil ik het eerst graag zelf proberen.

kleine situatie schets

4 pc's (winxp pro) lokatie A eenvoudig lan netwerkje printers gedeeld niets bijzonders

1 serverpc (winxp pro) lokatie B ook in een eenvoudig netwerkje

vanaf die 4 pc's zou ik tegelijk wat programma's willen draaien wat office bestandjes (gedeeld kunnen gebruiken) en evt een agenda functie, oid gebruiken

Omdat het voor mij redelijk nieuw is en ik op google niets kon vinden (hier op het forum ook niet)
Hoop ik dat iemand hier me een zet in de goede richting kan geven.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Windows XP ondersteunt maar 1 sessie. Het gaat je dus nooit lukken om 4 separate sessies op een XP bak te krijgen. Dan zou je toch voor Terminal services moeten gaan, maar of dat voor 4 client nou zo rendabel is weet ik ook niet.

De vraag die bij mij naar boven komt is "wat wil je bereiken met deze oplossing"?
Wat is het uiteindelijk doel en wat is het nut dat die mensen een remote connectie kunnen maken naar een sessie op een andere lokatie?

Pvouput live

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je enkel wat bestanden wil delen, kan je het makkelijkste shares aanmaken, oftewel mappen delen.
Het scherm delen met 4 mensen tegelijk, kan alleen met een terminal server (windows of iets anders).
Bedenk wel dat XP eigenlijk niet geschikt is als server, het kan wel, maar een server-versie van windows is stabieler en beter geschikt.