Ubuntu, ziet netwerk maar kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb vandaag Ubuntu 8.04 Hardy Heron geinstalleerd en zat tijdje met gekloot met mijn Dell 1390 WLAN mini-pc card die niet goed werkte.

Nou heb ik die goed aan de praat gekregen.
Het probleem is nu.
Ik kan mijn netwerk zien, ik typ de sleutel in (ja de goede) maar hij verbind niet. Hij geeft niet aan dat de sleutel fout is ofzo, ik krijg alleen weer een popup dat ik weer moet intypen.
Ik heb de verschillende mogelijkheden geprobeerd (64/128 bit HEX e.d.)
Geen van allen werkt.

Dan heb ik nog een vraag, ik heb Thunderbird 3.0 Alpha gedownload maar hoe installeer ik die (sorry, ben een newb in linux, maar wil graag leren)

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beetje google gaf mij dit Ubuntu Forums topic: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=297092
Had je zelf toch ook wel kunnen vinden? Het is een van de vereiste hier dat je zelf al wat dingen probeert en niet klakkeloos om hulp komt vragen. Ja, het topic is uit 2006, maar de laatste post is van een maand geleden.

Voor Thunderbird, hoe heb je deze gedownload (formaat)? Er zal vast wel iets bij staan hoe je het moet installeren. Ook hiervoor is Google de uitgewezen bron: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=556962

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Daarmee ben ik vanmiddag begonnen om mijn wireless aan de praat te krijgen ;)
Bleek dat het niet om hardy ging.

Ik ga het even doorspitten , had niet gezien dat het zoveel paginas zijn.

Thunderbird is inmiddels geinstalleerd!

Bedankt

ps; ben beetje gefrustreerd omdat ik gewoon draadloos wil werken en nu moet ik beneden zitten met dat klote draad haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Zo het is me gelukt en het werkt super!
Ik heb alles handmatig geoncifugeerd, bleek dat de encryptie bij onze nieuwe router anders is (WEP ipv WPA)

via Systeem, beheer netwerk dan het netwerk aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuff schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:35:
Zo het is me gelukt en het werkt super!
Ik heb alles handmatig geoncifugeerd, bleek dat de encryptie bij onze nieuwe router anders is (WEP ipv WPA)

offtopic:
WEP is significant sneller te kraken (kwestie van minuten) dan WPA/WPA2. Wil je engszins veilig zijn, dan raad ik je aan de router WPA te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Fuff schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:35:
Ik Hardy kan je beter op het networkmanager icoon klikken (links). Dan gaat het veel gebruiksvriendelijker. Encryptiemethode is dan ook autodetect.
Afbeeldingslocatie: http://gertvandijk.net/GoT/images/network-manager-wireless-networks.png

In Intrepid is dit beter geregeld.

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 30-10-2008 13:47 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
gertvdijk schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:45:
[...]

Ik Hardy kan je beter op het networkmanager icoon klikken (links). Dan gaat het veel gebruiksvriendelijker. Encryptiemethode is dan ook autodetect.
[afbeelding]

In Intrepid is dit beter geregeld.
Daar had ik juist mn probleem in, dat deed ik ook. Ik zag de netwerken ook maar kon niet verbinden, hij wilde telkens mn sleutel hebben, maar die was goed, maar hij detecteerde hem als fout, vandaar dat ik het nu zo doe.

En over WPA, ja dat was dus eerst ook zo, dat gaan we nu even instellen :P
Pagina: 1