Ik wil een macbook pro via internet in het buitenland kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Hey iedereen.
Ik wil een macbook pro kopen via internet, maar ik ben een beetje huiverig.
De prijs is 1000e, voor een nieuwe, gesealde macbook pro met de volgende specs:

Productfamilie:
MacBook Pro
Hard Drive Capacity:
200 GB

Prijs: 800e
Processor Type:
Intel Core Duo
Besturingssysteem:
MAC OS 10.5 LEOPARD

Snelheid processor:
2,600 MHz
Schermgrootte:
15 inches

Intern geheugen (RAM):
2.000 MB
Staat:
Nieuw

# CPU : Intel Core 2 Duo Processor 2.6GHz
# Memory : 2 GB DDR2 SDRAM
# HDD : 200GB ULTRA ATA (7200 RPM)
# Graphics Card: NVIDIA GeForce 8600M GT graphics with 512MB SDRAM
# Screen : 15.4" MATT WIDESCREEN WXGA BrightView (1440x900)
# Optical Drive : DVD+-RW 8x Super Multi Double Layer Writer
# Built-in Wireless N (Wi-Fi 802.11a/b/g/ N)
# Built-in i-Sight Camera
# Firewire 800
# Built-in Bluetooth 2.0 +EDR
# Iluminated Keyboard
# Mini DVI Port for DVI, VGA, composite and S-video
# Gigabit Ethernet
# Extremely Quiet ( Silent )
# Battery Life up to 4 hrs

Sorry voor de ellelange specs, maar misschien heeft iemand er iets aan.
De notebook komt uit de UK, dus ik kan m niet op komen halen.
Ik heb de persoon gemaild over welke betaalopties hij het liefste heeft.
ik kreeg toen dit terug: (ook zonder interpuctie |:( )

Hi Thomas,
Thanks for getting back so fast.I'm very glad that you're really interested in my macbook and as I said I'll pay all the shipping fees, insurance and taxes from UPS so you won't have to pay anything more but the macbook's price.Now let me explain you how we can do the deal sure for both of us: first I'll send you the item and give you the tracking number and a copy of the receipt from UPS to verify the macbook and the details to see that is in UPS's custody for real before sending any money.After that you'll have to send me the money (by Western Union) to confirm the payment in order to get the macbook moving to your address.UPS will hold the package with the new macbook until I receive the payment info from you and after that they will start delivering it to you.
If you are agree with the terms please contact me with your full name, phone number, address, city, zip code and country and I'll ship the item to you.UPS has a return policy wich I'll be signing a contract for and your money will be secured, so please have trust.You'll have the chance to inspect the package and decide upon it if you keep it or if you want the money back and if you will reject the shipment the UPS agent will fully refund you before he leaves.But this isn't a possibililty because the macbook is a brand new one and you'll 100% keep it.
So what do you say?Still interested?
Waiting your reply...Thanks in advance
Daniel

Voor 1000e lijkt me dit een te goeie deal om waar te zijn, dus ik denk dan meteen, dat het dat dan ook is.
Wat raden jullie me aan, met hem in zee gaan, of om hem af te wimpelen, en naar een duurdere prev gen macbook te gaan kijken.

Ik wil echt heel graag een early 2008 mbp, maar had er het geld nog niet voor. Nu zit ik dus met de gebakken peren, dat die nieuwe uit zijn. Dat scherm is voor mij toch echt een heel groot nadeel. Wat ik ook jammer vind, is dat er maar een FW poort op zit.

Alvast heel erg bedankt voor het helpen!
Thomas

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-01 10:10
Hoi,

Het gaat hier niet om een macbook pro maar een gewone macbook. Deze zijn naar mijn weten nooit geleverd met 2.6ghz.

Maar zoals je mischien weet, verliezen veel mac producten weinig waarden in de loop der tijd.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Als ze het geld via Western Union willen zijn het vaak scams
Prijs: 800e
Processor Type:
Intel Core Duo
Besturingssysteem:
MAC OS 10.5 LEOPARD
is het bou 800 of 1000 euro... Of zijn de 800 in ponden?

[ Voor 96% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 30-10-2008 00:08 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is 1000 euro een marktconforme prijs? Zo niet, gaat er niet een waarschuwingslampje bij je branden? If it seems to be too good to be true, it usually is. Er staan al stapels posts op dit forum over hoe je kan worden opgelicht bij het kopen van dergelijke dure goederen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

"Western Union".... :|

Ach, gewoon doen!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

If it sounds too good to be true, it probably is.

Gewoon een scam, je gaat gegarandeerd opgelicht worden als je het doorzet ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-01 10:23
Ten eerste: het is goed dat je huiverig bent met het kopen via deze knakker, want hij is 99,9% zeker een oplichter!
De volgende dingen duiden daarop:
- De deal lijkt te mooi om waar te zijn (je zegt het zelf al);
- De verkoper werkt vanuit het buitenland (vaak zijn ze in Nigeria gevestigd, waarom weet ik niet);
- De verkoper wil de betaling per Western Union ontvangen. Hierin zit hem de truc. Hij laat je denken dat je pas hoeft te betalen als hij hem verzonden heeft, maar in werkelijkheid gaat hij er met je geld vandoor zonder dat hij ook maar iets verstuurd);

Met andere woorden: gewoon even doorsparen en zeker weten dat je krijgt waar je voor betaald. In dit geval krijg je dat zeker niet!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:54
Betaling via WU. Niet doen dus, je wordt genaaid. Bij WU kun je zonder legitimatie je geld weghalen en jij krijgt dan een pakketje met een baksteen thuis

• Thonz
  • Niet online
thanks!
Het zinnetje: "If it sounds too good to be true, it probably is.", zwierf ook de hele tijd door mijn hoofd rond. Gelukkig heb jullie me van een scam af weten te houden :)

Dan rest mij nog een vraag:
Waar kan ik dan nog wel een early 2008 mbp model kopen?
Bij al de pricewatchwinkels, zijn ze uitverkocht.
bvd

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Thonz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:23:
thanks!
Het zinnetje: "If it sounds too good to be true, it probably is.", zwierf ook de hele tijd door mijn hoofd rond. Gelukkig heb jullie me van een scam af weten te houden :)

bvd
apple store?

• Thonz
  • Niet online
nee toch? Daar kan je toch alleen nog maar de nieuwe aluminium kopen?
edit
oh ik denk al dat ik weet wat je bedoelt, ik wil wel per se een 15.4", want 17" vind ik toch wel veel te groot

[ Voor 46% gewijzigd door Thonz op 30-10-2008 00:41 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Thonz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:40:
nee toch? Daar kan je toch alleen nog maar de nieuwe aluminium kopen?
edit
oh ik denk al dat ik weet wat je bedoelt, ik wil wel per se een 15.4", want 17" vind ik toch wel veel te groot
Nee, ik bedoel een fysieke apple store. Wellicht hebben ze nog vorige generaties MBP in het magazijn staan. Je weet maar nooit. Kijk anders eens op http://www.tweedehandsmac.nl/.

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 30-10-2008 00:49 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik snap niet hoe je zo weinig kunt nadenken:

- Waarom zou hij al die moeite doen om hem voor weinig aan jou te verkopen, ipv in zijn eigen stad?
- Waarom gaat hij akkoord met een te lage prijs?
- Waarom gebruikt hij Western Union? (waarvan bij MP altijd een waarschuwing staat)

En nee, UPS controleert je pakketje niet.

Ik ken deze scams wel, en doe er altijd aan mee om hun tijd te verspillen, tot ze geld willen natuurlijk. Vermakelijk hoe ze met nep DHL sites aan komen zetten, vol spelfouten en gemaakt in MS word.

Als Nederlanders nou even net iets minder op koopjes waren gericht, en net ietsje minder goedgelovig.... dan was de Nigeriaanse economie inmiddels in recessie. :)

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
^^ met Niek1616

Hoe kan je hier nou intrappen? Stel dat de prijs wel marktconform was, dan moet je nog steeds heel erg dom zijn, wil je in deze deal trappen. De manier hoe de mail is opgesteld, Western Union en hij doet alsof hij het pakket eerst verstuurt en dan pas het geld wil....

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 30-10-2008 01:36 ]

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-01 22:54
Thonz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:23:
thanks!

bvd
Kijk eens bij http://macdiscount.nl daar worden nog wel nieuwe maar oude modellen verkocht. :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarom wordt iedereen opeens blind als het gaat om wat lagere prijzen ;)

Ik sluit me geheel aan bij mijn collega SmartDoDo in "Auto verkopen, Britse koper te vertrouwen?". :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.