[Laptop] LCD paneel defect ?

Pagina: 1
Acties:

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Hallo, ik heb hier een laptop staan met een vreemd probleem.
Hier is een filmpje van het probleem:
http://nl.youtube.com/watch?v=2rpPT6PojsU

Wat is zeker weet is dat de videokaart niet het probleem is, via VGA werkt de machine prima.

De Monitor kabel is het waarschijnlijk ook niet, het probleem is namelijk spontaan ontstaan, en de positie van de kabel maakt niets uit, ook contacten schoon maken en rommelen aan de kabel wanneer hij aanstaat maakt werkelijk niets uit.

Wat we dan overhouden aan problemen is het moederbord en het paneel, nu lijkt mij het moederbord zeer onwaarschijnlijk dus ik vrees dat mijn paneel defect is. Heeft iemand wel eens vaker zo'n paneel zien kapot gaan ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:06
Hallo,

Een tijd geleden flink wat (Toshiba) laptops gerepareerd, en zover ik dit probleem kan in zien is het of je LCD (mogelijk de connectoren voor de kabel aan de achterzijde) of de connector op het moederbord waar je scherm aangesloten wordt.
Kabel lijkt het minst relevant doordat je dit zelf al getest hebt.
Je VGA chip zelf zal het niet zijn omdat je extern wel gewoon beeld hebt.

Het is een moeilijk iets om dit te kunnen pin pointen omdat het meerdere richtingen op kan.
Maar ik denk dat ik het aardig heb kunnen opsommen zo.

Succes,

Jesper

[ Voor 11% gewijzigd door Fanatix op 30-10-2008 12:27 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.