Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan netwerkdrive niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:57
Titel zegt al wat, nu nog wat verduidelijken.

Ik gebruik Windows Vista Home Premium, en ik had een drive gemapped naar een muziek-directory op mijn thuisserver (=obelix).

Ik probeer die mapping nu te verwijderen (rmk, netwerkverbinding verbreken) en normaal gaat dan je mapping weg, en bestaat het icoontje ook niet meer.

Ik blijf het icoontje houden, en als ik er op klik krijg ik de melding dat de letter Z: verwijst naar een locatie die niet bestaat (en dat slaat vlgns mij niet meer op het netwerk en de bereikbaarheid van Obelix, maar eerder dat er iets fout is met de netwerkmapping zelf).

Ik krijg 'm dus niet weg en had het graag weg gehad, kan je dit ook ergens geforceerd doen ?

Ik wou het via de net use X: /delete doen, maar ik zie hier nog iets raars staan zonder driveletter:

C:\Users\Bart>net use
Nieuwe verbindingen worden opgeslagen.

Status       Lokaal    Extern                    Netwerk

-------------------------------------------------------------------------------
OK           S:        \\sin.khk.be\homes        Microsoft Windows Network
OK                     \\obelix\IPC$             Microsoft Windows Network
De opdracht is voltooid.

edit: maar dat is blijkbaar normaal:
Wikipedia: IPC share

de situatie ziet er zo dus uit:
Afbeeldingslocatie: http://braet.dommel.be/undeletable%20networkdrive.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 29-10-2008 23:22 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

net use \\obelix\ipc$ /delete

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:27
Denk niet dat ie dat bedoelt, Brahiewahiewa.

Misschien maakt een actief programma gebruik van de share? ergens ingesteld bij audio-bibliotheek ofzo? Al snap ik dan de melding niet die je krijgt.

Komt er ook iets in window system log nadat je probeert de share te verwijderen? (om zo misschien een foutecode te krijgen waarmee je wat verder kan zoeken op google, eventid.net, etc

• HyperBart
_H_G_ schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:23:
Denk niet dat ie dat bedoelt, Brahiewahiewa.
neen, idd, ik wil graag gewoon dat icoon van "muziek" met dat kruisje bij de schijf wegkrijgen en het lukt mij niet...
Misschien maakt een actief programma gebruik van de share? ergens ingesteld bij audio-bibliotheek ofzo? Al snap ik dan de melding niet die je krijgt.
zou mij verbazen, ik hou mijn trayprogramma's en alles altijd heel kort, en mediaplayer probeer ik zo weinig mogelijk mee te laten starten. Winamp gebruikt het ook niet, en als het het ooit al heeft gebruikt (wat OOIT is geweest) dan kan het het nu niet gebruiken want winamp is niet gelaunched.
Komt er ook iets in window system log nadat je probeert de share te verwijderen? (om zo misschien een foutecode te krijgen waarmee je wat verder kan zoeken op google, eventid.net, etc
Ga ik eens even bekijken...

Nergens een foutmelding,in de logboeken in computerbeheer bij systeem of toepassing niets gevonden..

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 30-10-2008 11:41 ]

Verwijderd

in het register als HKEY_CURRENT_USER\Network\Z is die mapping opgeslagen. Het deleten van de drive is gelijk aan het verwijderen van de sleutel met de juiste letter. Mogelijk moet je de permissies op die sleutel eens nakijken indien deze niet te verwijderen valt.

:/

• HyperBart
Was ik ook al gaan kijken, en daar bestaat ie niet (meer)

Verwijderd

;( Heb je hem als eens proberen te overschrijven door een nieuwe drivemapping aan te maken met de letter Z..

Als ie echt bezet is dan denk ik toch dat ie ergens in het register terug te vinden moet zijn.

Zoek anders eens het register af met het oude unc pad of de share name van die map waar Z naartoe verwees. Lijkt me onwaarschijnlijk maar misschien nog steeds in HKey_Users\Netwok.

:)

• HyperBart
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:28:
;( Heb je hem als eens proberen te overschrijven door een nieuwe drivemapping aan te maken met de letter Z..
Ook al gedaan en dan proberen te verwijderen, nog niet via register, maar als ik het doe met een vernieuwde dan gooit ie em daar toch ook weg
Als ie echt bezet is dan denk ik toch dat ie ergens in het register terug te vinden moet zijn.

Zoek anders eens het register af met het oude unc pad of de share name van die map waar Z naartoe verwees. Lijkt me onwaarschijnlijk maar misschien nog steeds in HKey_Users\Netwok.

:)
Ga ik ook even testen...

Niets ook niet, alle schijven krijg ik niet verwijderd, ik had ook nog een S-schijf, dat is voor mijn studentenvereniging, maar die krijg ik ook niet weg, althans het icoontje niet :?

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 30-10-2008 17:44 ]

Verwijderd

Stomme vraag misschien ;) maar kan het toch niet laten..

Heb je ondertussen je systeem al eens herstart??
Vista houd de mijn computer nwd iconen vast en worden pas verwijderd "on reboot" :)

Sommige mensen laten hun computer vaak weken aan een stuk aan staan..

• HyperBart
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:22:
Stomme vraag misschien ;) maar kan het toch niet laten..

Heb je ondertussen je systeem al eens herstart??
Vista houd de mijn computer nwd iconen vast en worden pas verwijderd "on reboot" :)

Sommige mensen laten hun computer vaak weken aan een stuk aan staan..
Nou nou, dat heb ik wel niet gedaan, aangezien ik nogal vaak hibernate en met die stomme vista duurt het mij te lang om op te starten dus doe ik dat niet...

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 14:04

Quindor

Switching the universe....

Ik heb dit ook wel eens gehad. Meestal gebeurt dat als je een drive mapping aanmaakt met dezelfde drive letters als een paritie of schijf die nog bestaat. Of andersom, windows is achterlijk namelijk. Je hebt een drive K: als netwerk drive, je stopt er een usb stick in en deze claimed ook K:... voila, probleem. Kun je dat eens verifieren in disk management?

Verder heb je niets als subst of andere zaken gebruikt neem ik aan?

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• HyperBart
Quindor schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:58:
Ik heb dit ook wel eens gehad. Meestal gebeurt dat als je een drive mapping aanmaakt met dezelfde drive letters als een paritie of schijf die nog bestaat. Of andersom, windows is achterlijk namelijk. Je hebt een drive K: als netwerk drive, je stopt er een usb stick in en deze claimed ook K:... voila, probleem. Kun je dat eens verifieren in disk management?

Verder heb je niets als subst of andere zaken gebruikt neem ik aan?
ben daar al eens gaan zien, maar niets gemerkt...

subst ? ken ik niet...

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:27
HyperBart schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:52:
[...]
Nou nou, dat heb ik wel niet gedaan, aangezien ik nogal vaak hibernate en met die stomme vista duurt het mij te lang om op te starten dus doe ik dat niet...
Een herstart duurt langer dan deze draad? 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HyperBart schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:52:
[...]

Doe toch maar.

Zolang jij niks probeert (en en passant vergeet topictitels met OS in de tags aan te maken) gaan wij even een pintje pakken. :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.