Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vastloper

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een eigenaardig probleempje.
Elke keer als ik opstart dan blijft na enkele minuten (soms 2 maar soms 10) de pc hangen, eerst blijft het scherm hangen en dan enkele seconden gaat het geluid ook uit en dan kan je niks meer.
Als ik dan herstand heb ik dit probleem niet meer.

Eerst dacht ik dat het gewoon aan mijn vista installatie lag, maar na een herinstalatie en een upgrade naar windows 7 m1 heb ik hetzelfde probleem weer!, begint toch erg lastig te worden om de computer elke keer twee keer op te moeten starten

Blijkbaar is het toch hardwarematig.
Wie weet wat het probleem is?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Waarschijnlijk is het iets hardwarematigs.

Scan je harddisk op fouten met de tool die je kan krijgen op de website van je HDD fabrikant.

Andere optie is om zoveel mogelijk USB apparaten los te koppelen. Heb soortgelijke gevallen meegemaakt die werden veroorzaakt door een brak (geworden) Bluetooth stickje van Sitecom..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Anonnymous! schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:10:
Mijn glazen bol is kaduuk gegaan maar ik kon nog net zien dat je in een softwareforum post en ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet hebt gelezen. Specificaties zie ik niet, kortom. Geen idee.

ARME AOW’er

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Topicstarter
Anonnymous! schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:10:
Mijn glazen bol is kaduuk gegaan maar ik kon nog net zien dat je in een softwareforum post en ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet hebt gelezen. Specificaties zie ik niet, kortom. Geen idee.

Specs zijn:

Core2Duo e6300 @ 2,10Ghz
Abit ib9 met nieuwste bios
XFX 9800gt fully loaded (custom bios)
3gb ocz reaper 800mhz

Zowel op Windows vista als windows 7 ultimate hetzelfde probleem.

Ik heb een verse installatie erop staan nu en behalve tobo en muis geen usb apparaten aangesloten.
Morgen zal ik eht nog eens proberen met zo min mogelijk hardware

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Maar heb je de troubleshooter nou gelezen.. Ik zie dat je van een 8600gt naar 9800gt gegaan. Lees het stukje 'Voeding' iig.

Verwijderd

Hmmm, moest het niet zijn Anonymous?

Lijkt op het eerste gezicht een conflict op je IRQ, maar verder specificaties zijn erg welkom en BalusC heeft een prachtige gids geschreven hierover en neem hem maar gewoon even door want het is een nuttige lap tekst die je trap voor trap af kunt gaan. Ik snap dat je je ei kwijt wil, maar in deze guide staan veel nuttige adviezen en als je er dan nog niet uitkomt ben je altijd welkom, maar je bent net nieuw hier en welkom, maar het lezen van guides hoort ook bij GoT.

Even een note voordat ik ga werken:
Windows 7 is totaal nog niet representatief genoeg om te trouble shooten, sluit deze uit bij het troubleshooten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 08:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja..

Hier kan je echt helemaal 3x niks mee.

Begin eens overnieuw met een nette topicstart met correcte titel, en waar je eigen ervaringen met de Guides in vermeld wordt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.