Betaalde internet verbinding hotel

Pagina: 1
Acties:

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik zit nu in wageningen in het hotel Nol in 't Bosch.
Daar hebben ze WiFi internet maar ik kan niet op internet komen.
Gebruikersnaam en wachtwoord invoeren moet gebeuren op een site.

Zodra ik verbinding heb met internet en Safari opstart krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kan worden (Opent gewoon google ipv de speciale pagina van het hotel).
Zodra ik firefox open opent hij wel (dat probeert hij tenminste) de site te openen van het hotel maar dit lukt ook niet.

Die vrouw aan van de receptie zei later al dat Apple notebooks er problemen mee hebben.

Iemand enig idee wat het kan wezen, zal wel een instelling ofzo wezen. Maar ik heb van alles geprobeert, niks hielp helaas. Zit nu mooi gratis op hun laptop :P

Toen ik in april in New York was kon ik wel gewoon gebruik maken van het internet.

Alvast bedankt voor de hulp. Misschien is het een instelling en kan ik er de volgende keer gebruik van maken als ik hier weer ben :D

Verwijderd

Ik denk dat het misschien handig is om erbij te vermelden wie de leverancier is van het internet. Hotels regelen de hotspots vaak niet zelf maar laten het over aan bijvoorbeeld T-Mobile of KPN.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zou het niet het meest voor de hand liggend zijn dat de webpagina waarop je naam & wachtwoord moet invullen op hetzelfde IP-nummer zit als de router? In dat geval: bij Systeemvoorkeuren -> Netwerkinstellingen -> Airport -> TCP/IP zie je het IP-nummer van je router staan (als die via de WiFi is gevonden). Dat IP-nummer kun je 's kopiëren en in de adresbalk van je browser plakken, en dan kijken of je daar het paneel vindt.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 19:34

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als het hotspots van KPN is, dan zou het moeten werken. Ik gebruik mijn MBP regelmatig in combinatie met die hotspots. Als browser gebruik ik firefox.

Staan er geen proxy zaken ingesteld in je browser?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien filteren ze op MAC adres, en werkt het pas als ze het juiste MAC adres hebben ingevoerd

(MAC adres heeft niks met het merk Apple te maken btw ;) )

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ThinkPadd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:28:
Misschien filteren ze op MAC adres, en werkt het pas als ze het juiste MAC adres hebben ingevoerd

(MAC adres heeft niks met het merk Apple te maken btw ;) )
Lijkt me sterk als ze een hotspot achtige functionaliteit hebben in het hotel dat ze ook nog eens mac-adressen in de gaten moeten houden.

• mbliek
Het is geen hotspot van een provider, je krijgt van hun een kaartje die je vooraf moet kopen met wachtwoord en gebruikersnaam.

@ benoni: IP adres in adres balk invoeren heeft niet geholpen
@BlaTieBla: zover ik weet heb ik geen proxy ingesteld, maar zoals ik al zei, hebben alle MacBooks daar problemen...

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Met dit soort systemen zijn er wel eens vaker problemen met Apple computers. Hier op de RuG kan ik ook maar op 1 draadloos netwerk (gelukkig wel de snelle). De andere werken ook niet icm een Apple. Vraag me niet hoe het komt...het is gewoon zo.

Nog even offtopic: Vindt het wel behoorlijk zwak dat hotels tegenwoordig nog steeds geld vragen voor een internetverbinding. ik bedoel, wat kost het nog? Betaal 50E p/m en je hebt al genoeg bandbreedte liggen voor de gemiddelde hotelbezoeker. Wat mij betreft reken je het nog door ook in de kamerkosten. Dit zal minder dan een euro zijn bij een beetje normaal hotel.

Macbook Pro, 640 WD extern

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Clox schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:54:
Vraag me niet hoe het komt...het is gewoon zo.
Zou de informatie over de inlogpagina worden meegegeven door de DHCP server (of indirect, doordat DHCP weer naar een WINS service verwijst)?

Je zou 's kunnen proberen om het het netwerkverkeer op de WiFi te scannen:
sudo tcpdump -A -i en1

Afbreken met ctrl-c.

Om het hele netwerk af te scannen op poort 80 (waarop je de inlogpagina zou verwachten) kun je nmap gebruiken. Deze is op MacOSX niet standaard geïnstalleerd (zie nmap Mac binaries pagina voor downloadlink).
nmap -sV -p 80 192.168.1.1-254

Het bovenstaande voorbeeld werkt in 't geval je netwerk 192.168.1.x is.

[ Voor 4% gewijzigd door benoni op 30-10-2008 20:37 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Clox schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:54:

Nog even offtopic: Vindt het wel behoorlijk zwak dat hotels tegenwoordig nog steeds geld vragen voor een internetverbinding. ik bedoel, wat kost het nog? Betaal 50E p/m en je hebt al genoeg bandbreedte liggen voor de gemiddelde hotelbezoeker. Wat mij betreft reken je het nog door ook in de kamerkosten. Dit zal minder dan een euro zijn bij een beetje normaal hotel.
Klopt,
Ik was in de herfstvakantie in Turkije, en daar was in het hele hotel ook gratis WiFi te ontvangen.

Niet echt supersnel (80kb/s ofzo) maar het werkte, en was gratis, dus geen probleem.

Maar die vakantie kostte ook wel wat meer dan een gemiddelde kamer in een hotel :+

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[b][message=30973784,noline]
[...]
Nog meer off-topic: dat heeft met de Nederlandse mentaliteit te maken. In welk land moet je betalen voor:
- Mayo
- Ketchup
- etc.
Juist... Nederland. Op het moment dat het gratis is/wordt, wordt er misbruik van gemaakt. Aan de andere kant zijn er vaak weer andere dingen beter geregeld....

Back on-topic: Raar. Ik heb met mijn eerste PowerBook wel eens problemen gehad met wireless, maar dat had te maken met de introductie van WPA ('standaarden' vs. 'standaarden'. In het begin ging dat beroert. Sinds een kleine twee jaar eigenlijk geen last meer van dat soort problemen. En ik gebruik toch redelijk veel wireless netwerken buiten de deur.

@TS: ik neem aan dat je geen encryptiesleutels etc. moet invoeren, omdat het een 'open' netwerk is.

• mbliek
BlaTieBla schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:35:
@TS: ik neem aan dat je geen encryptiesleutels etc. moet invoeren, omdat het een 'open' netwerk is.
Nope, ik heb nog het een en ander geprobeerd, toen ik via hun laptop ging kreeg ik gewoon zo'n pagina waar ik gebruikersnaam en w8woord moest invullen.

Met mn iPhone kon ik het netwerk helemaal niet vinden, vind het maar een raar probleem.
k zit er nu niet meer, ga in maart ergens weer :D
Pagina: 1