Vragen m.b.t. betaling Full abo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik hoop dat ik dit in het juiste forum post maar goed, de moderator achterhaalt me wel als dat niet zo is.
Zojuist heb ik een Tweakers.Net Full Abonnement afgesloten voor 1 jaar. Als ik het goed begrijp wordt dit niet automatisch verlengd? (Aangezien ik een handmatige overboeking heb gedaan via internet en geen machtiging heb gegeven)
Hoe wordt ik volgend jaar geïnformeerd dat ik weer rond 29 okt. moet betalen? En wanneer?
Ik heb de gegevens van Rabo Internet Bankieren overgenomen, maar de naam (Triple Deal Payment Services) komt niet verder als de laatste V (serv) in het invulformulier bij RIB ... komt dit wel goed dan? Verder moest ik geen plaats of naam van de bank invoeren, is dit wel ok? Want de factuur geeft die info wel.
Verder is er bij mij onduidelijkheid omtrent DocData of Triple Deal ... wie is het nou? (Ik weet dat Triple Deal is overgenomen door docdata, maar waarom is het dan nog steeds dat ik triple deal moet invullen bij de begunstigde?)
Zou het niet gewoon handig zijn om een betaling-van-het-abo-FAQ pagina te maken bij de abo afsluit pagina?
Verder heb ik een spoed betaling gedaan, kost maar 3 euro ofzo dus boeide me niet echt, maar gaat DocData het ook echt binnen 24 uur verwerken? (Ja, dat weet ik morgen natuurlijk of het gelukt is, maar toch)
Kortom vragen vragen ... een FAQ op dit gebied is wenselijk imho.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Afaik krijg je gewoon een mailtje een maand oid voor je opnieuw moet tekenen (ik moet hem ook zo eens krijgen).
Vorige keer was het met ideal hier dezelfde dag nog geregeld, erg netjes.
Weet het niet meer zeker, maar de snelheid viel me heel erg op, in positieve zin.

offtopic:
Dit hoort in het ABO forum, ga daar eens posten jij :+.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 29-10-2008 23:00 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
reviews: Tweakers.net FAQ
Heb ik trouwens gelezen, maar gaf geen uitsluitend antwoord op al mijn vragen.

Boudewijn: Bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ulysses op 29-10-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ulysses schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:29:
reviews: Tweakers.net FAQ
Heb ik trouwens gelezen, maar gaf geen uitsluitend antwoord op al mijn vragen.
Waarom lees je dan ook niet even verder op de volgende pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Erkens schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:35:
[...]

Waarom lees je dan ook niet even verder op de volgende pagina?
Dat heb ik gedaan, maar laat nog een aantal van mijn vragen open. Sterker nog, ik heb net voor de tigste keer de volledige T.Net FAQ gelezen om me er van te verzekeren dat ik in ieder geval de moeite heb genomen om te zoeken naar de antwoorden. Ik bedoelde ook dat met een FAQ bij de AFSLUIT-pagina ... dus voordat je op bevestiging klikt, op zijn minst een link naar de abo FAQ.

[ Voor 11% gewijzigd door Ulysses op 30-10-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

En dan nog dit missen?
Wie kan ik benaderen met vragen of problemen?

Voor vragen of problemen kun je een e-mail sturen naar abonnee (at) tweakers (dot) net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het mooie van een forum is dat andere er ook wat van kunnen leren en mee kunnen lezen. Blijkbaar is dit onduidelijk en mocht de vraag hier beantwoord worden dan kan het in de toekomst netjes opgezocht worden dmv de search en dan komen ze op dit topic uit. Klantenservice enz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ulysses schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:57:
Ik hoop dat ik dit in het juiste forum post maar goed, de moderator achterhaalt me wel als dat niet zo is.
Zojuist heb ik een Tweakers.Net Full Abonnement afgesloten voor 1 jaar. Als ik het goed begrijp wordt dit niet automatisch verlengd? (Aangezien ik een handmatige overboeking heb gedaan via internet en geen machtiging heb gegeven)
Hoe wordt ik volgend jaar geïnformeerd dat ik weer rond 29 okt. moet betalen? En wanneer?
Je krijgt precies een maand voor het aflopen van je abonnement (29 sept. dus) een mailtje dat je nog een maand hebt om je abo te verlengen. Vergeet je dit; dan blijven je gegevens ná verloop nog één maand staan (dus tot 29 nov.) maar daarna worden deze verwijderd. Ruim de tijd dus om je abo weer te verlengen volgend jaar.
Ik heb de gegevens van Rabo Internet Bankieren overgenomen, maar de naam (Triple Deal Payment Services) komt niet verder als de laatste V (serv) in het invulformulier bij RIB ... komt dit wel goed dan? Verder moest ik geen plaats of naam van de bank invoeren, is dit wel ok? Want de factuur geeft die info wel.
Ik doe regelmatig online transacties (ook via Rabo Internetbankieren), heb vaker dat het naam invulvak niet lang genoeg is. Dit is geen enkel probleem, geld komt altijd aan. Plaats/naam bank hoeft ook al niet (dit maakt de Rabobank op uit het rekeningnummer).
Verder is er bij mij onduidelijkheid omtrent DocData of Triple Deal ... wie is het nou? (Ik weet dat Triple Deal is overgenomen door docdata, maar waarom is het dan nog steeds dat ik triple deal moet invullen bij de begunstigde?)
Dit weet ik dan net niet.. bij mij (twee maanden geleden) was het nog Triple Deal Payment Services. Ik weet wel dat dit zelfs weinig uitmaakt; bij dit soort bedragen wordt het volgens mij amper gechecked. Heb eens voor de lol bij een overboeking van een klein bedrag naar een vriend de naam "S. Trekhaak" ingevuld (zo heet hij natuurlijk niet echt), deze kwam er ook gewoon door.
Zou het niet gewoon handig zijn om een betaling-van-het-abo-FAQ pagina te maken bij de abo afsluit pagina?
Verder heb ik een spoed betaling gedaan, kost maar 3 euro ofzo dus boeide me niet echt, maar gaat DocData het ook echt binnen 24 uur verwerken? (Ja, dat weet ik morgen natuurlijk of het gelukt is, maar toch)
Kortom vragen vragen ... een FAQ op dit gebied is wenselijk imho.
Maak je niet druk: het komt allemaal goed. Ben het verder wel met je eens dat deze puntjes in een FAQ niet zouden misstaan.
Vraagje aan jouw kant: waarom heb je niet betaald met iDeal? Als je al gebruik maakt van Rabo Internetbankieren is dit ideaal (de naam zegt het al)! Je kiest je bank, en vervolgens krijg je het bekend ogende Random reader-betaalscherm van de Rabobank voor je neus. Je hoeft dan alleen nog maar je rekeningnummer en verificatiecode in te vullen en de rest gaat automatisch. Dus niet meer moeilijk doen met rekeningnummers, begunstigden etc.; dit wordt allemaal automatisch voor je ingevuld. Echt een aanrader voor online transacties! Je krijgt gewoon een bevestiging etc. in je mail of uitprintbaar dus het is allemaal traceable; je geld raakt niet zoek. Hebt al tientallen malen iDeal gebruikt en nog nooit problemen gehad.

(Ik bespeur in je post dat je een klein beetje argwanend bent ten opzichte van online betalen; wat niet raar is als je er weinig ervaring mee hebt. Ik probeer je dus een beetje gerust te stellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
@ HyperioN: Hartstikke bedankt voor je verhelderende reply, de meeste info is mij nu duidelijk. Via IDeal ... tja, nu ik er over na denk had ik dat inderdaad beter kunnen doen, maar ik heb nog nooit met IDeal betaald, zal dat in ieder geval in gedachten houden voor een volgende betaling.
Ik heb in totaal niet meer dan 20 online transacties in mijn internet bestaan uitgevoerd, veruit de meeste met vooruit betaling via bank, enkelen via credit card (maar daar ben ik toch nog wat argwanend over, wellicht onterecht). Sinds kort heb ik ook PayPal, maar ook dat wordt weer lang niet door alle sites ondersteund.... (Ik gebruik mijn paypal als ware het een debit card, dus eerst geld er op zetten en dan pas iets kopen er mee ... maar kom er nu achter dat de dingen die ik wil hebben via internet, helemaal niet met Paypal te betalen zijn)
b.t.w. mijn RIB zegt nu:
Uitvoerdatum Begunstigde Bedrag Status
29-10-2008 Triple Deal Payment Serv 5569.77.556
€ 29,50
aangeboden
maar het is nog niet afgeschreven... hmmm... fok die spoedbetaling in het vervolg, ik heb zojuist dus 3 euro fooi overgemaakt aan de bank... nahja, weer een ervaring rijker.

[ Voor 16% gewijzigd door Ulysses op 30-10-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DaannO schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:19:
[...]

Het mooie van een forum is dat andere er ook wat van kunnen leren en mee kunnen lezen. Blijkbaar is dit onduidelijk en mocht de vraag hier beantwoord worden dan kan het in de toekomst netjes opgezocht worden dmv de search en dan komen ze op dit topic uit. Klantenservice enz ;)
Uiteraard, maar deze vragen worden als ik me goed herinner gewoon in het ABO forum beantwoord ;)
En nu je het toch over zoeken hebt, met een simpele zoek query op LA kom je er ook zo achter dat het niet automatisch wordt verlengd en dat je tijdig voor het verlopen van je abo een mail wordt gestuurd.

Voor wat betreft dat "vage" over "triple deal" invullen bij de begunstigde ipv docdata is iets van docdata en niet van t.net (dit zou je namelijk hebben met elke site die de betalingen via docdata laat doen).\
Ulysses schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:40:
maar het is nog niet afgeschreven... hmmm... fok die spoedbetaling in het vervolg, ik heb zojuist dus 3 euro fooi overgemaakt aan de bank... nahja, weer een ervaring rijker.
geen idee met welke banken je hier te maken hebt, wat ook niet interessant is voor deze case, maar als je een spoedbetaling doet op dat tijdstip kan ik me voorstellen dat deze minimaal pas de volgende dag wordt verwerkt door docdata en dat dit niet binnen een uur gefixed is ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Erkens op 30-10-2008 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Erkens schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 07:38:
[...]

Uiteraard, maar deze vragen worden als ik me goed herinner gewoon in het ABO forum beantwoord ;)
Grapjoker :P
En nu je het toch over zoeken hebt, met een simpele zoek query op LA kom je er ook zo achter dat het niet automatisch wordt verlengd en dat je tijdig voor het verlopen van je abo een mail wordt gestuurd.
Mea Culpa, nu staan er nog meer vragen tegelijk in een topic echter en zal de volgende wel effectief zoekende gebruiker eerder zijn antwoorden vinden.
Voor wat betreft dat "vage" over "triple deal" invullen bij de begunstigde ipv docdata is iets van docdata en niet van t.net (dit zou je namelijk hebben met elke site die de betalingen via docdata laat doen).\
Okay, voor mij duidelijk, alhoewel Tweakers.Net als klant bij DocData natuurlijk wel wat mag verwachten omtrent de duidelijk in deze... maarja, zoals hierboven al gezegd wordt, had ik het gewoon via IDeal gedaan dan was het me waarschijnlijk niet eens zo opgevallen. Alhoewel T.Net ook op veel pagina's nog over Triple Deal praat terwijl dit dus tegenwoordig DocData heet, tenminste wat ik er van begrijp
geen idee met welke banken je hier te maken hebt, wat ook niet interessant is voor deze case, maar als je een spoedbetaling doet op dat tijdstip kan ik me voorstellen dat deze minimaal pas de volgende dag wordt verwerkt door docdata en dat dit niet binnen een uur gefixed is ;)
Ja ook wel weer logisch, het was overigens toen ik vanochtend inlogde al wel afgeschreven en mijn bank heeft me uiteindelijk gematst en niet de kosten voor een spoedbetaling in rekening gebracht - omdat het dit feitelijk niet meer was tegen de tijd dat ze em uit voerde, dus ik wacht nu met spanning af tot ineens het magische moment komt dat ik het Abo-forum zie verschijnen ;)
En ik me officieel betalende klant van de Tweakers.Net B.V. mag noemen (ik zie er toch veel voordelen aan, klant is koning e.d. :P) Hoewel ik natuurlijk ook wel snap dat de Free-users net zo goed klanten zijn, omdat zij tegen banners aan kijken en op die manier "mee-betalen"

Wat mij betreft is het topic voldoende beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ulysses schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:22:
Alhoewel T.Net ook op veel pagina's nog over Triple Deal praat terwijl dit dus tegenwoordig DocData heet, tenminste wat ik er van begrijp
Ik heb laatst op de aboshop alle triple deal verwijzingen als het goed is aangepast, helaas heeft nog niemand tijd gehad om de faq's aan te passen op dat gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ulysses schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:40:

Spoedbetalingen worden doorgaans handmatig ingevuld (tenzij dat in de laatste paar jaar verandert is). Daardoor zal het altijd pas de volgende dag gedaan worden als je dat een keer 's nachts doet. Ideal gaat wat dat betreft veel sneller (overschrijving overigens ook), du is het idd de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Nou vanochtend is het eindelijk zo ver :P
Beste Escovan,

De betaling van je My.Tweakers.net Full-abonnement is ontvangen. Het abonnement is geactiveerd. Je kunt per direct gebruik maken van de extra functionaliteit die door je abonnement wordt geboden. Lees voor meer informatie de FAQ op Tweakers.net. Voor vragen kun je het Abonneeforum op GoT gebruiken.

Met vriendelijke groet,

De Tweakers.net Crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Terw_Dan schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:34:
[...]

Spoedbetalingen worden doorgaans handmatig ingevuld (tenzij dat in de laatste paar jaar verandert is). Daardoor zal het altijd pas de volgende dag gedaan worden als je dat een keer 's nachts doet. Ideal gaat wat dat betreft veel sneller (overschrijving overigens ook), du is het idd de moeite niet waard.
:?

Een normale overschrijving sneller dan een spoedoverschrijving? Waarom zou iemand dan ooit die Spoed-optie willen gebruiken? 8)7

* Xander heeft net ook z'n ABO verlengd. Met Mastercard deze keer, da's net als bij iDeal gewoon instant. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Xander schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:52:
[...]

:?

Een normale overschrijving sneller dan een spoedoverschrijving? Waarom zou iemand dan ooit die Spoed-optie willen gebruiken? 8)7

* Xander heeft net ook z'n ABO verlengd. Met Mastercard deze keer, da's net als bij iDeal gewoon instant. :)
Een normale overschrijving (die je per IB doet) is sneller, dan een spoedoverboeking omdat deze nog met de hand gedaan worden (althans, dat was het geval toen ik zo'n 2 jaar geleden nog bij een bank werkte).

Een papieren overschrijving is natuurlijk weer wel langzamer, maar alsof iemand die nu nog gebruikt.

Ik meen dat je bij de spoedoptie wel een betaalbevestiging kunt krijgen, en die kan in sommige gevallen weer handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Terw_Dan schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:22:
[...]

Een normale overschrijving (die je per IB doet) is sneller, dan een spoedoverboeking omdat deze nog met de hand gedaan worden (althans, dat was het geval toen ik zo'n 2 jaar geleden nog bij een bank werkte).

Een papieren overschrijving is natuurlijk weer wel langzamer, maar alsof iemand die nu nog gebruikt.

Ik meen dat je bij de spoedoptie wel een betaalbevestiging kunt krijgen, en die kan in sommige gevallen weer handig zijn.
Spoedbetalingen worden "direct" verwerkt, ook tussen banken onderling. Waarbij "direct" uiteraard slaat op het handmatig uitvoeren van de opdracht.
Een spoedbetaling richting docdata payments is niet supernuttig als ze niet weten dat er een spoedbetaling was, en dus zullen ze het pas verwerken zodra hun "zien" dat de betaling binnen is, en ik vermoed dat ze dit hooguit maar 1x per dag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:28:
[...]

Spoedbetalingen worden "direct" verwerkt, ook tussen banken onderling. Waarbij "direct" uiteraard slaat op het handmatig uitvoeren van de opdracht.
Een spoedbetaling richting docdata payments is niet supernuttig als ze niet weten dat er een spoedbetaling was, en dus zullen ze het pas verwerken zodra hun "zien" dat de betaling binnen is, en ik vermoed dat ze dit hooguit maar 1x per dag doen.
Nou, in totaal heeft het maar minder dan 48 uur gekost, vanaf overschrijving tot bevestiging van betaling, ik ben tevreden.
* Ulysses gaat nu lekker stoer lopen doen dat hij betaald abo is ;) (nee hoor)

Pagina: 1