Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Map bestaat niet, niet verwijderbaar*

Pagina: 1
Acties:

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hooi,

Ik heb een niet heel erg belangrijk probleem. Maar ik vind het toch vervelend.
Laat ik eerst even mijn levensverhaal vertellen. :+
Ik heb laatst mijn pc weer even een clean-install gegeven, alles geformateerd dus, nog wat bestandjes die op C: stonden op E: (extern) gezet.

Nu (bijna half jaar later) ben ik eens al die bestandjes aan het uitzoeken, wat er weg kan. (ja ik weet het, heel snel O-) ).

Probleem is, dat ik nog 1 map heb (E:\delete\), en ik kan hem maar niet verwijderen. Er staan geen files meer in de map, alleen nog andere mappen.

Ik heb geprobeerd de mappen te verwijderen die in E:\delete\ staan. Zonder succes.

De 'diepste' map die in E:\delete\ zit is E:\delete\Users\gebruiker\Documents\Visual Studio 2005\Backup Files\File Transfer
(oud gedownload project, ooit voor VB) :O

Die map (file transfer) heeft GEEN aanmaakdatum/laatst gewijzigde tijd 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/7418/imagelw4.jpg

Als ik die map probeer te deleten (shift+del), dan gebeurt er helemaal niks.
Als ik die map probeer te deleten (del), dan zegt Vista dat de map zich niet langer bevindt in \Backup Files\

Zoals ik al gezegd heb is het niet een dringend probleem, maar die map staat zo lelijk. :+
Iemand tips om dit op te lossen?
Alvast bedankt!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Deleten via Command-line? Of 3rd party explorer-tooltje?

Of anders voortaan even Googlen: http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken brengt je in vijf seconden naar een pagina met een (mogelijke) oplossing: http://www.techsupportfor...folder-doesn-t-exist.html

[ Voor 77% gewijzigd door Mad Marty op 29-10-2008 21:13 ]

Rail Away!

Verwijderd

Dit is een probleem met long filenames (te lange bestandsnamen). Ik gebruik hiervoor DelInvFile (shareware, maar je hoeft het maar 1x te gebruiken).

Mad Marty: dit is niet op te lossen met Unlocker, aangezien dat is bedoelt om bestanden die in gebruik zijn vrij te geven. Dat is in dit scenario niet van toepassing.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 21:18 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kleine titelaanpassing.
Wat als je met robocopy aan de slag gaat?
de GUI (Verkenner) heeft nog steeds een limiet ingebouwd bij paden die over de 255 karakters lang zijn.
Er zijn dan twee opties om die te verwijderen, één is dat je NTFS paden gebruikt:
\\?\E:\rest\bla\woei\foo\bar

Of een util die wel >255 karakters doet, bijvoorbeeld robocopy (standaard in Vista meegeleverd).
 robocopy "<lege bron>" "E:\delete\en\verder" /mir /log:<pad_naar_logfile> /r:1 /w:3

is dan een mogelijkheid, syncen met een lege folder verwijdert de tree aan de target kant (in dit geval met logbestand).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:19:
één is dat je NTFS paden gebruikt:
Dat is een hele mooie oplossing. _/-\o_

• ProperChaos
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:19:
Kleine titelaanpassing.
Wat als je met robocopy aan de slag gaat?
de GUI (Verkenner) heeft nog steeds een limiet ingebouwd bij paden die over de 255 karakters lang zijn.
Er zijn dan twee opties om die te verwijderen, één is dat je NTFS paden gebruikt:

Of een util die wel >255 karakters doet, bijvoorbeeld robocopy (standaard in Vista meegeleverd).
 robocopy "<lege bron>" "E:\delete\en\verder" /mir /log:<pad_naar_logfile> /r:1 /w:3

is dan een mogelijkheid, syncen met een lege folder verwijdert de tree aan de target kant (in dit geval met logbestand).
Je eerste oplossing snap ik niet echt, waar vul ik dat in?
En de 2e geeft deze error: "Fout: ongeldige parameter #3: '2005\Backup', lijkt me dat hij geen spaties support?

PurgeIE/DelInvFile werkte goed.

Ik denk eigenlijk dat het probleem was dat er een spatie achter de laatste folder stond. (\File Transfer \ dus). Hoe die er gekomen is: geen idee :P

Dus het probleem is opgelost. Allemaal bedankt. En ik zou graag nog even willen weten wat dat \\?\ gebeuren is. :*)

EDIT: Snap het al, gewoon in startmenu onderin. Had ik eerst geprobeerd, werkte niet, Windows zei dat de map niet bestond.

[ Voor 11% gewijzigd door ProperChaos op 30-10-2008 16:33 ]

Verwijderd

O-) Seriously though, met de hand heeft natuurlijk preferentie boven het gebruiken van een applicatie. Zeker als dit shareware betreft.
Scottcohen schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:31:En ik zou graag nog even willen weten wat dat \\?\ gebeuren is.
Je zou het op de volgende manier kunnen gebruiken. Open een command prompt en typ:

rd /S \\?\E:\delete

• ProperChaos
  • Niet online
Aah, okee bedankt :P Weet ik dat ook weer.

[ Voor 35% gewijzigd door ProperChaos op 30-10-2008 20:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scottcohen schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:31:
[...]

Je eerste oplossing snap ik niet echt, waar vul ik dat in?
En de 2e geeft deze error: "Fout: ongeldige parameter #3: '2005\Backup', lijkt me dat hij geen spaties support?
Daarom heb ik ook "<folder>" (quotes) geschreven :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ProperChaos
  • Niet online
Ja, snap ik, maar dan kreeg ik die error. Zonder quotes werd er gezegd dat de map niet bestond.
Pagina: 1