Toon posts:

[Discussie] Gamereview websites

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben niet zo thuis in de kwaliteit van de verschillende gamereview websites en magazines. Ik gebruik van Metacritic en dan zie je soms enorme verschillen in de cijfers die gamereview websites en magazines geven. Het is me bijvoorbeeld wel opgevallen dat 'Official Magazines' vaker een hoger cijfer geven (vanwege sponsor banden?) dan indepedent gamereviewers. Dus vandaar dit topic: Welke gamereview websites / magazines staan bij jou het hoogst genoteerd en waarom? Lees je vooral op reviews op IGN.com, Gamespot e.d. of kijk je tegenwoordig meestal gamereview filmpjes op youtube (zoals bijv g4tv.com) ? Welke zijn over het algemeen het meest neutraal in hun reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ik vind de grote sites/magazines meestal niks omdat ze gesponsord worden, dus daarom kijk ik vaak naar de wat minder grote (maar wel bekende) sites. Gamed.nl is een goed voorbeeld van een site die goed uitlegt wat ze vinden van iets, en daaraan een punt vastknopen. Maar de punten zelf zijn toch niet interessant. De bevindingen en opmerkingen zijn veel beter om je mening op te baseren.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sowieso ga ik in reviews vaak niet uit van het oordeel/cijfer van een reviewer maar probeer ik een 'eigen beeld' te scheppen tijdens het lezen van de tekst. Ik probeer mezelf eigenlijk telkens de vraag te stellen of dit spel wat voor mij zou kunnen zijn; mij kan interesseren.

Het enige wat een 'beïnvloedde' site mij dan zou kunnen 'aandoen' is informatie bewust achterhouden zoals een bug oid. Maar als je wat meer reviews leest (op verschillende sites bijv.) creëer je een redelijk duidelijk beeld voor jezelf lijkt mij.

Waar ik wel een hekel aan heb zijn sites waar gebruikers zelf een review kunnen submitten. Dit zorgt ervoor dat je veel spellingfouten en objectief geblaat krijgt in een review, plus dat je nu soms nog reviews van oudere spellen als Halo 3 tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga niet specifiek naar gamereview sites. Als ik hoor van een titel, en ik denk dat het iets is dat me zou aanstaan, dan google ik en klik wat rond. Officiële site, bekende reviewsites die dan in google opduiken. Forums met bugs en zo. Dan weet ik een beetje wat me te wachten staat.

Ik downloadde vroeger wel eens een demo. Al jaren niet meer gedaan. Het is zo eenvoudig om de complete game te vinden. Dus dat doe ik. En die speel ik. Vaak vind ik er dan maar weinig aan en gaat ie ook net zo hard weer weg. Soms is ie toch wel leuk, maar dan kijk ik of ik 'm replay value vind hebben. Dat is zelden. Games die ik echt goed vind die koop ik. NFSSE bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Nakebod

Nope.

Ik kijk @ reviews meestal alleen maar naar plaatjes :+ Tekst lees ik vrijwel nooit.
Wel hang ik veel rond @ www.gametrailers.com, waar ook regelmatig reviews te zien zijn. Ik oordeel ook meer op wat ik zie, dan wat een ander voor een oordeel eraan geeft.
Vrijwel alle spellen zitten tegen de 8 of hoger aan, dus volgens de review zijn ze allemaal een aanrader. Blijkt dat de praktijk toch anders is :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

www.budgetgaming.nl voor een prijsvergelijking, staan vaak veel shops op en super goedkoop.

Zonder al te veel te spammen, ik kijk vaak op www.insidegamer.nl omdat ze daar ook veel recensies hebben van eigen gamers die vaak een iets andere kijk hebben op het spel dan officiele sites en instanties. Wat ik gewoon belangrijk vindt, is dat er ook videomateriaal ingame beschikbaar is. Als er staat mooi, leuk en vet, kan het spel wel 15 jaar oud zijn want stond er toen ook. Kijk daarom altijd naar de video als je echt wilt weten wat je krijgt. Dat kan dan weer goed op gametrailers.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:56
Naja ik vind toch het leukste reviews van Gametrailers. Hun vertellen het netjes per onderdeel (gameplay, graphics etc ) samengevoegd in een leuk filmpje, tada :)

Ik kijk zelf nooit naar de cijfers, want dat zal me het minst boeien, maar waarom ze die cijfer geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik vind gamespot over het algemeen wel oke, die geven vaak vrij lage cijfers.
Net als eerder al genoemd was ga ik ook niet zozeer uit van het oordeel, maar meer of het spel voor mij wat kan zijn. (Nu zijn spellen met een echt laag cijfer vaak toch ook wel bagger)

Wat ook wel werkt is gewoon de spellen voor de console die je hebt / pc te sorteren op "best rated".
Tijd om alles te spelen hebben veel mensen (waaronder ik) toch niet, en zo hou je de leukere spellen over. Hetzelfde kan je ook doen voor een specifiek genre zoals bijvoorbeeld RPG's. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fok!games natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Als een spel mij interesseert dan zoek ik zoveel mogelijk info over dat spel op. Blind ingaan op scores die je op metacritic.com of gamerankings.com vindt is dom, alhoewel het wel een goed startpunt is om te beginnen en een initiële indicatie te krijgen over hoe het spel eigenlijk is. Een spel dat op metacritic en op gamerankings met een vijfje gepresenteerd wordt, dan kan je er natuurlijk van op afgaan dat er iets fout mee is. Maar dan nog kan JIJ het spel wel nog leuk vinden. Een game spelen is een subjectieve ervaring en daarom kan niemand je vertellen of jij het spel al dan niet leuk gaat vinden.

Vandaar is zoveel mogelijk info opdoen voor je overgaat tot de aankoop heel belangrijk. De sites waar ik de reviews het meest van lees/bekijk zijn ign.com, gamespot.com en gametrailers.com. Spelerervaringen vind ik ook belangrijk en ik vind het ook interessant om van gamers hun specifieke lofbetuigingen of haatbetuigingen tov een spel te lezen. Dat zijn misschien details, maar dat kunnen details waar ik als speler ook belang aan hecht en dus belangrijk is om te weten.

Demos kunnen ook helpen, maar demos zijn ook gevaarlijk. Een demo kan zowel voor als tegen het spel werken. Er zijn demos die afbreuk aan het spel doen. Een voorbeeld daarvan is de demo van Burnout Paradise. Toen ik de demo van Burnout Paradise speelde vond ik het spel heel saai omdat er zo weinig te doen valt. Maar in de full game kan je vanalles doen en vind ik het spel heel leuk. Afgaan op de demo alleen zou ik het spel niet gekocht hebben, maar de full game is zoveel beter dan de demo. Demos kunnen soms ook bugs, frameratedrops en andere irritante zaken bevatten die niet in de full game te vinden zijn. Omgekeerd kunnen demos je ook doen denken dat je een geweldig spel aan het spelen bent, maar eens je dan de full game hebt, besef je pas dat er eigenlijk niet veel meer te beleven valt dan wat je eigenlijk al in de demo gezien hebt.

Een ander punt is natuurlijk piraterij... Dit is een heel gevaarlijk topic, maar piraterij kan je natuurlijk wel helpen om een goede keuze te maken. Ik ben tegen piraterij en heb dit jaar meer games gekocht zonder ze eerst te piratteren. Met als gevolg dat ik dit jaar een paar verkeerde aankopen gedaan heb: Spore en Mass Effect. Dit zijn twee games die ik dit jaar gekocht heb waar ik spijt van heb en als ik ze eerst effe volledig geprobeerd had via een piraatversie, dan had ik ze nooit gekocht. Vandaar heb ik besloten om er weer gebruik van te maken. Er komen ook teveel games uit deze eindejaarsperiode om uit die zondvloed een goede keuze te maken. Vandaar ga ik ook eerst de games nu piratteren om te zien of die game voor mij een aankoop rechtvaardigt.

Bottomline in dit alles is dus dat je jezelf zoveel mogelijk moet informeren en dat blind afgaan op scores zoals op metacritic en gamerankings dom is.

Disclaimer: dit is dus mijn mening en je hoeft hier natuurlijk niet mee akkoord te gaan. Discussie!!!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb niet echt vaste sites waar ik op kijk. Gametrailers, Gamespot en IGN bezoek ik soms wel eens, echter vooral vanwege de filpmjes. Verder doe ik zoals hierboven ook al is aangegeven. Me wat meer verdiepen, sites bekijken van de uitgever, fora bezoeken etc. Ook zijn er spellen die ik gewoon koop zonder er over na te denken, omdat ik fan ben van een bepaalde franchise. Silent Hill bijvoorbeeld, of Guild Wars.

De scores let ik nooit zo op, ik vind de argumentatie belangrijker, en dat het een beetje mijn genre is. Een turnbased space strategie is toch niet aan mij besteed. Sowieso vind ik scores overrated. Alles wat onder de 8 ligt (en equivalenten) schijnt nogal vaak meteen een butspel te zijn. Kritische reviews op populaire titels (Halo3, GTA IV, Fable 2) zijn niet vaak te vinden, laat staan goed beargumenteerd. Fanboyisme/sponsoring slaat dan vaak hard toe.

En af en toe koop ik de PC Gameplay, leest lekker weg op de bank :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:00:
Een ander punt is natuurlijk piraterij... Dit is een heel gevaarlijk topic, maar piraterij kan je natuurlijk wel helpen om een goede keuze te maken. Ik ben tegen piraterij en heb dit jaar meer games gekocht zonder ze eerst te piratteren.

Vandaar ga ik ook eerst de games nu piratteren om te zien of die game voor mij een aankoop rechtvaardigt.
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Het probleem is dat mensen tegenwoordig alles willen hebben en daarom geen miskoop kunnen verwerken.

Stel ik wil een nieuwe TV. Voordat ik er een koop ga ik eerst (in de nacht) langs diverse winkels en steel ik van ieder type 1 plasma tv. Deze ga ik dan thuis uitgebreid testen en wanneer ik een keuze heb gemaakt dan ga ik terug naar de winkel om deze tv aan te schaffen. Right....alsof iemand dan nog een "legale" tv gaat halen terwijl er al een thuis staat.

Zelf lees ik trouwens vaak PCgameplay, goed blad en imho leuke en eerlijke reviews. Ook de humor die zij hierbij gebruiken spreekt mij wel aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Een review van welke onafhankelijk persoon on nog altijd persoonsgebonden dus om het naar een bedrijf te noemen is ook nog wat cru. Ik kijk soms nog naar de reviewer zelf. Het bedrijf geeft de schrijfstijl en ideeen mischien aan maar een bozon schrijft compleet wat anders dat een Jennifer Tsao.

lees gewoon zoveel mogenlijk en kijk wie de reviewer is. Dan kan je wel een gameprofiel erbij bedenken als je al te lang in de games zit. Lees meer van je favo reviewer en hou gewoon lekker zoveel mogenlijk bij. Hoe meer informatie je hebt hoemeer je kan bedenken hoe een game inelkaar zit na reviews.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vroeger hadden we het blad Hoogspel nog. Hoogspel was het enige blad in Nederland, en ik denk zelfs in de wereld, wat een zeer groot deel van zijn pagina's aan reviews spendeerde, en belangrijker, geen cijfers gaf (ondanks grote druk, want ook veel lezers zagen dat liever).

In Hoogspel werd in de review en conclusie uitgebreid het spel beschreven, en daar moest je het mee doen. Dat werkte imho veel beter dan cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:26:
[...]

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Het probleem is dat mensen tegenwoordig alles willen hebben en daarom geen miskoop kunnen verwerken.

Stel ik wil een nieuwe TV. Voordat ik er een koop ga ik eerst (in de nacht) langs diverse winkels en steel ik van ieder type 1 plasma tv. Deze ga ik dan thuis uitgebreid testen en wanneer ik een keuze heb gemaakt dan ga ik terug naar de winkel om deze tv aan te schaffen. Right....alsof iemand dan nog een "legale" tv gaat halen terwijl er al een thuis staat.

Zelf lees ik trouwens vaak PCgameplay, goed blad en imho leuke en eerlijke reviews. Ook de humor die zij hierbij gebruiken spreekt mij wel aan :).
Miskoop verwerken? Moet je dat tegenwoordig nu ook al kunnen? Nee, ik kan geen miskoop verwerken en ben daar best trots op. We zijn op het eindje van het jaar en dan maak ik voor mezelf een round-up van een aantal aankopen. In mijn games zie ik daar een aantal miskopen bij, ondanks het goed informeren. Vandaar neem ik dus het besluit om naast het raadplegen van veel informatie ook terug wat meer over te gaan op piraterij.

Ik lees trouwens ook de PC Gameplay. Ben al meer dan 10 jaar geabonneerd op dat blad (van de begindagen toen het nog PC Gamepro heette :p ).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Gamerankings, en dan let ik vooral op IGN. Die heeft meestal toch wel dezelfde mening als ik over spellen. Gamespot vind ik vaak te negatief.

This space is occupied

Pagina: 1