SSD optie voor Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan op korte termijn de nieuwe macbook aan te schaffen met de SSD optie. Als ik echter naar de Macstores in zowel Amsterdam als Utrecht ga kan niemand mij vertellen welk merk SSD geleverd wordt. Ik heb ook nog met Apple zelf gebeld maar deze kunnen het ook al niet vertellen. Het letterlijke antwoord van de verkoper was dat ze meestal niet weten wat er allemaal in zit... :'(

Ik wil dit graag weten omdat de optie 540 euro kost en ik niet opgezadeld wil worden met een SSD drive die voorzien is van een JMicron controller waar momenteel zoveel problemen mee zijn.

Hier een link naar het artikel over het probleem op de Mac Pro van de auteur: http://www.anandtech.com/...l/showdoc.aspx?i=3403&p=7

Heeft er iemand deze Macbook met SSD optie besteld en kan mij vertellen welk merk SSD erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Geen optie om er zelf een SSD in te zetten, zodat je zeker weet dat je goede hardware hebt?
en 540,- voor hardware dat niet eens doorontwikkeld is en zichtzelf bewezen heeft... pfoe...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Het probleem is dat Apple ze zelf heeft gebrand, op de buitenkant staat Samsung (maar verder is volgens mij niets bekend):
APPLE SSD SM128:

Capacity: 113 GB
Model: APPLE SSD SM128
Revision: VAM0BA1Q
Serial Number: DFQ6A0A835ED531
Native Command Queuing: No
Removable Media: No
Detachable Drive: No
BSD Name: disk0
Mac OS 9 Drivers: No
Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
S.M.A.R.T. status: Verified
Volumes:
Macintosh HD:
Capacity: 112.68 GB
Available: 93.35 GB
Writable: Yes
File System: Journaled HFS+
BSD Name: disk0s2
Mount Point: /

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat ik uit deze link opmaak, is dat het een Samsung variant is. Hoop dat je er wat aan hebt!

/Edit: Spuit 11....

[ Voor 6% gewijzigd door Rox_NL op 29-10-2008 20:41 . Reden: pfff alweer te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor julle snelle responses. Ik heb inderdaad eerst zitten denken om er later zelf eentje in te zetten maar dan moet je alles weer ombouwen en de software overzetten of opnieuw installeren dus dacht ik dat het makkelijk was om er direkt een SSD in te bestellen.

Ik heb wat rond gegoogled naar deze Samsung SSD's en ik denk dat deze het is:

http://www.businesswire.c...0080106005126&newsLang=en

quote:

The Samsung MLC-based SSD’s write speed of 70MB/s was achieved through the use of optimized controller technology and highly efficient flash-management firmware technology. Adding to its exceptional performance, Samsung’s 128GB SSD reads data at 100MB/s.

Niets te vinden over een eventuele JMicron controller dus ga ik er maar vanuit dat die er ook niet in zit. Mocht ik later toch nog problemen ondervinden kan ik natuurlijk altijd terug naar de Applestore.

Qua performance is het niet heel erg super want de nieuwe Intel X25-M haalt al iets van 250MB/s maar die kost nog iets meer dan 600 euro.

Dan ga ik waarschijnlijk toch maar voor de Apple SSD optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:59:
.... Qua performance is het niet heel erg super want de nieuwe Intel X25-M haalt al iets van 250MB/s maar die kost nog iets meer dan 600 euro.

Dan ga ik waarschijnlijk toch maar voor de Apple SSD optie....
Op Barefeets.com hebben ze een OCZ SSD getest op een MacBook.

One of my favorite features is the ease with which you can switch hard drives on the 'late 2008' MacBook Pro. We ordered our 2.8GHz lab "rat" with the 7200rpm 320GB HDD option (which happens to be a Hitachi Travelstar 7K320). We obtained the OCZ Core Series 128GB Solid State Drive (SSD) to test against it. (As you requested, we added the WD Scorpio Black HDD to the mix.)

SPEAKING OF THE INTEL X25-M...
it is an amazing drive -- a 2.5" SSD unit that READs at 200MB/s. Only problem is that it currently costs $660 for an 80GB unit and still can't WRITE any faster than a conventional HDD. As Emily Latella would say, "Oh... Nevermind...."

CONCLUSION
When you balance speed with price with capacity, with prices as low as $79 (after rebates), the Hitachi 7K320 HDD provides more bang for the buck than the OCZ (and similar) SSDs.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
De laatste 128 GB ssd's van samsung hadden een 100 MB/s read en een 80 MB/s write. Niet erg boeiende snelheden. Als ze nou dezelfde snelheden hadden als de aangekondigde 256 GB ssd... 250 Mb/s read en 160 MB/s write....
Als je hem binnen hebt zou je misschien even xbench er over heen willen laten draaien om te zien welke snelheden die haalt? Ben ik eigenlijk wel in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waarom wil je eigenlijk een SSD? 540 euro is niet niks, zelfs niet op de tarieven van Macbooks. Kun je niet beter voor een normale disk kiezen en daarbij wat meer geheugen, mooiere accu oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Ik heb het zelf laatst gedaan en je Macbook wordt er super stil en snel van. Toch raad ik het je af, serieus. Mijn macbook liep soms toch vast met grote bestanden en hij herkende soms bij het opstarten opeens zijn hardeschijf niet. Ook kon ik met het schijfhulpprogramma die tijdens de installatie tot mijn beschikking was de drive niet formateren, dit moest ik dmv een andere mac vanuit osx doen.

Mijn conclusie is :
SSD is TOP, maar nu nog niet want de betaalbare SSD's zijn nog niet OK en de onbetaalbare zijn klein en heeeel duur en het is nog maar afwachten of dat wat is.

Wat wel cool was:
photoshop startte met de Core SSD v2 binnen 2 sec op, tov 10 seconde met een normale HD. Was wel echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
jzn21 schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:27:
Ik heb het zelf laatst gedaan en je Macbook wordt er super stil en snel van. Toch raad ik het je af, serieus. Mijn macbook liep soms toch vast met grote bestanden en hij herkende soms bij het opstarten opeens zijn hardeschijf niet. Ook kon ik met het schijfhulpprogramma die tijdens de installatie tot mijn beschikking was de drive niet formateren, dit moest ik dmv een andere mac vanuit osx doen.

Mijn conclusie is :
SSD is TOP, maar nu nog niet want de betaalbare SSD's zijn nog niet OK en de onbetaalbare zijn klein en heeeel duur en het is nog maar afwachten of dat wat is.

Wat wel cool was:
photoshop startte met de Core SSD v2 binnen 2 sec op, tov 10 seconde met een normale HD. Was wel echt super.
Kijk jij hebt er een OCZ core in gezet, terwijl die overduidelijk problemen hebben. Zelfs de Transcend ssd's schijnen nog beter te werken terwijl die ook MLC gebruiken en dezelfde controller. De apple ssd's zijn van Samsung die ook MLC gebruiken, dat is gezien het prijspunt wel duidelijk. Maar de kans dat apple ssd's in zijn systemen stopt die duidellijk problemen hebben lijkt mij onwaarschijnlijk. Het lijkt mij dat deze samsung van een nieuwe lichting zijn met een nieuwe controller. Ze zullen waarschijnlijk niet al te snel zijn, maar toch redelijk.
Ik zou er gewoon voor gaan, want het is een nette prijs en je krijgt er waarschijnlijk een goed product voor terug.
Ik ga zelf trouwens voor twee 32 GB mtron mobi's in mijn macbook pro. De dvd brander gaat er uit en dan twee 32 GB ssd's in raid 0 er in kwakken! Dat geeft pas snelheid! 200 MB/s read/write. Dan nog een expresscard ssd erbij van 32 GB en ik heb ook weer genoeg opslag.
Maar dat ben ik weer met mijn dolle kop! :p :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ga zelf trouwens voor twee 32 GB mtron mobi's in mijn macbook pro. De dvd brander gaat er uit en dan twee 32 GB ssd's in raid 0 er in kwakken! Dat geeft pas snelheid! 200 MB/s read/write. Dan nog een expresscard ssd erbij van 32 GB en ik heb ook weer genoeg opslag.
Maar dat ben ik weer met mijn dolle kop! :p :9
Heb je hier iets van een bron van... of een link... ?
Ik ben ook wel benieuwd... Ik gebruik CD/DVD echt noooit

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
http://forums.macrumors.c...hread.php?t=582906&page=3

Even naar beneden scrollen. Je kunt de kabeltjes en dergelijke gewoon bij picco bestellen
Pagina: 1