Icann overweegt registratie tld's voor 185.000 dollar

Pagina: 1
Acties:

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
nieuws: Icann overweegt registratie tld's voor 185.000 dollar
Het voorstel, waarop belanghebbenden tot 8 december kunnen reageren, volgt op de goedkeuring van Icann voor een in principe ongebreidelde uitbreiding van het aantal generieke tld's. Momenteel zijn er 21 dergelijke topleveldomeinen, zoals .com, .net en .nl.
Er wordt hier gesteld dat .nl een generiek top level domain zou zijn. Wat echter niet het geval is, .nl hoort niet tot die groep van 21 zoals je hier kan zien: Wikipedia: List of Internet top-level domains
.nl hoort tot de zogenaamde "Country code top-level domain" groep.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:35
Ik had er al een reactie over geplaatst in het artikel zelf, ik zag later pas dat het ging om generieke TLD's. Had het beter hier kunnen posten, die reactie kan weg dus. ;)

In het Wikipedia artikel tel ik trouwens maar 20 gTLD's.

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
Ik heb de officiële lijst er eens op doorgenomen en het zijn er 21. Die lijst vindt je op http://www.iana.org/domains/root/db/ en daar kan je dan gTLD selecteren.

.ARPA is blijkbaar niet opgenomen in de wikipedia lijst. Ik veronderstel dat we IANA kunnen vertrouwen ;)

.nl is ondertussen al vervangen door .org in het nieuwsartikel!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

lembregtse schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:23:

.ARPA is blijkbaar niet opgenomen in de wikipedia lijst. Ik veronderstel dat we IANA kunnen vertrouwen ;)
.arpa staat in de Wikipedia-lijst onder 'Other' (helemaal onderaan), ipv onder 'gTLD' :P

Rail Away!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:35
Je hebt gelijk :) Heb het Wikipedia artikel maar even aangepast op deze pagina

[ Voor 40% gewijzigd door Milenco op 29-10-2008 21:11 ]