Geen beeld in bios met dvi

Pagina: 1
Acties:

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 23:05
Hallo,
Sinds gisteravond heb ik het probleem dat de computer geen beeld laat zien via dvi vòòr windows.
Via dsub of hdmi gaat het allemaal wel goed, maar helaas gebruik ik die poorten voor andere dingen.
Ik heb geprobeerd een andere pc via dvi te booten op dit scherm, dat lukte ook niet. Verder heb ik de huidige pc op een ander scherm via dvi geboot, dat werkt wel. Dus aan de kabel ligt het niet, denk ik.
Conclusie zou dus moeten zijn:
dvi van het scherm is stuk.

Echter krijg ik wel beeld via dvi ná windows.

Wat ik heb geprobeerd:
- vga erin, eruit
- ram eruit
- geluidskaart eruit
- cmos clear
- andere schermen en kabels
- via verloopstukjes

Zo op het eerste gezicht lijkt er niets mis te zijn met de computer.
Alles doet het, maar het geluid kraakt op de 1 of andere manier sinds dit gebeuren. Maar dat komt eerder omdat alle hardware eruit is geweest.
Wat zou ik nog kunnen doen? Zou een bios flash helpen? Of zou ik het probleem bij de monitor moeten zoeken? Wat zou ik nog kunnen proberen? (behalve rma)

Het meest vreemde is, alles heeft het wel gedaan.. |:(
Het gaat om het volgende systeem:
- intel e8500
- asus p5q deluxe
- corsair dominator 4gb 1066mhz
- creative xfi
- benQ v2400w 24" scherm

[ Voor 17% gewijzigd door Evolutionz op 29-10-2008 19:34 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
waarschijnlijk staat dvi als 2e scherm in het bios. en schiet hij het beeld alleen naar de 1e monitor. Windows vinkt bij het opstarten clone display aan. en verrek we hebben beeld via dvi.

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 23:05
Ik had al in de bios gezocht naar functies die betrekking hebben tot de vga, helaas zonder succes.
Bovendien functioneert een andere computer, die het wel goed doet op dat eigen scherm van die pc ook niet op de benQ 24" scherm. Dus aan de biosinstellingen ligt het niet, als het goed is.