Waarom bijna niets te vinden over iiyama schermen/reviews?

Pagina: 1
Acties:

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 11:49
Waar ligt het precies aan dat er niet/nauwelijks reviews van iiyama producten te vinden zijn?
Ik heb wat proberen te zoeken, en ben eens door de relevant lijkende FAQs gewandeld, maar het is me eigenlijk helemaal niet duidelijk waarom iiyama bijna volledig genegeerd wordt. In een post van enkele jaren geleden zie ik "Iiyama is voor schapen, kenners gaan voor iets anders", maar veel beter uitgewerkte redenen dan deze kan ik eigenlijk niet vinden.
Zijn die schermen nou echt allemaal zo 'gemiddeld', of mis ik iets? De hoeveelheid reviews die ervan te vinden zijn via google lijkt te suggereren van wel, maar goed, het is misschien handig als daar enige duidelijkheid over wordt gecreëerd ergens, zelfs als het inderdaad zo is.

Alvast bedankt

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-05 13:50

paularts

Paulux !!!!!!

shopreview van tweakers heeft er wel een paar staan

zelf heb ik ook al een kleine 2 jaar nu een Prolite E1900S leuk scherm was een van de laatste 4:3 schermen
(ben ziet zo breed beeld in gesteld) en ik vind hem nog steeds fijn werken en goed gamen.
dus wel een tevreden gebruiker hier

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Verwijderd

Persoonlijk vond ik iiyama erg sterk met hun CRT monitoren. Met de komst van hun LCD/TFT panels vond ik ze beduidend minder, gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Verder moet iiyama het hebben van één product wat ze beduidend zwakker maakt, aangezien de concurrentie de afgelopen jaren behoorlijk is toegenomen. Voor de thuisgebruiker zijn er nu veel meer alternatieven en voor de meer pro gebruiker zijn er betere panels te krijgen.

Wel moet ik zeggen dat iiyama nog steeds een goeie service heeft waar menig ander bedrijf nog een puntje aan kan zuigen maar de meeste mensen kiezen tegenwoordig, mede door de aanwas van webwinkels voor het goedkoopste.

Zelf heb ik een Neovo en een Samsung scherm en heb mijn vervanger in Samsung gevonden, waaronder 3 tv's waarvan ik de kwaliteit persoonlijk erg goed vind. Helaas dat Samsung, na ervaring van mijzelf en anderen geen goeie service verleend waardoor een next gen toestel in ieder geval geen Samsung zal gaan worden voor mij.

Ik hoop dat iiyama nog met sterke produkten komt tov. de concurrentie en dat ze weer wat meer aan hun naamsbekendheid gaan doen, iets wat ik wel bij ze mis sinds de LCD schermen, reclame :)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:43

jgj82

Ja, maar = nee

Ik heb een E511-S, (IPS panel >:) ) een van de grootste 4:3 TFT schermen (20,1" 1600x1200), wat een meesterlijk beeldscherm, helemaal omdat ie toen hij bijna 5 jaar geleden uitkwam eigenlijk superieur was aan alles wat er te krijgen was...