[iMac] airport werkt niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:14
Ik heb problemen met het krijgen van een internetverbinding via de airport.

Het probleem
In de menubalk zie ik het airport symbool grijs gekleurd (geen verbinding) Ik klik hier op en selecteer het netwerk mijn wachtwoord zit nog in de seutelhanger en ik klik op ok. ik krijg gelijk de melding verbinding mislukt.

Dan maar op een andere manier. Bij netwerkvoorkeuren klik ik op assistentie en dan op assistent. Ik zit nu in de netwerkconfiguratie-assistent hier vul ik mijn locatienaam in dan vertel ik dat ik via airport verbinding wil maken en selecteer ik weer mijn netwerk (wapjk) en krijg weer de melding : het door u opgegeven wachtwoord is ongeldig.
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20081029-ehwgic17p6a88mt73id947umh4.preview.jpg

dan op nog een andere manier. Bij netwerkvoorkeuren klik ik op assistentie en dan op diagnostische info. Hier kies ik de airport dan schakel airport in, kies het netwerk, laat het wachtwoord weer uit de sleutelhanger halen, en ik heb verbinding met het internet al blijft het bovenste rondje van netwerkstatus wel rood (Fout).

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20081029-fqy6f736k4j9qshpahijj8smua.preview.jpg

Het airport symbool in de menubalk is nog steeds grijs gekleurd, via dit menu kan ik de kaart ook niet uitzetten(er gebeurt tenminste niks als je er op drukt.

Ik heb nu dus internet maar als ik me mac opnieuw opstart kan ik weer opnieuw beginnen met diagnostische info.

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20081029-rhqpmfb3cw6dm4dyqeqh8qjnji.preview.jpg

Wat ik zelf al heb geprobeerd

de plist bestandjes verwijderen zodat alle instellingen gereset zijn. (com.apple.airport.preferences.plist) Deze zou de computer vanzelf weer moeten aanmaken lees ik op verschillende fora maar helaas ook dat gebeurt niet.

wie o wie weet hoe ik dit oplos?? (behalve een reinstal :P )

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb ook een probleem met Airport op mijn iMac, anders dan dit probleem gelukkig! Voor de mijne is nog nergens een oplossing te vinden helaas :( Mijn iMac staat al paar maanden stil.

Verwijderd

Ook hier problemen met Airport op een Alu iMac 24".
Verbinding viel af en toe zonder duidelijke aanleiding weg. Reconnecten lukte niet, ook al is het wifi signaal sterk genoeg. Router is een WRT54GL.
Ik heb nu het wireless channel veranderd van 6 naar 11. Diezelfde dag kwam ook de Airport update van Apple.
Sindsdien heb ik niet meer gehad dat mijn verbinding volledig weg viel. Nu is het probleem dat de snelheid soms volledig in elkaar zakt en het lijkt alsof ik op smallband zit, of dat de verbinding weg is. Het airport-signaal blijft nu echter volledig.

Verwijderd

Heb je voordat je de plist weggooide eerst al je aangemaakte netwerken verwijderd?
Het lijkt nl. alsof je steeds op je bestaande (onjuiste?) gegevens voortborduurt.

Heeft het überhaupt wel eens goed gewerkt?

Het feit dat je een rood bolletje ziet bij Airport en niet bij één van de andere onderdelen geeft me het (ongefundeerde) gevoel dat er HW-matig iets verkeerd zou kunnen zijn.

Heb je al contact gezocht met Apple?

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:14
Hoi Busmaster ik heb de bestaande netwerken niet verwijderd voordat ik de plist weggegooid heb.

De verbinding heeft echter wel al een maand gewerkt voordat ik dit probleem kreeg.

Het rode bolletje geeft mij ook het gevoel van een defecte hardware alleen het vreemde is dat ik via die settup wel internet krijg.

Ik zal zo een apple bellen. Heb op deze iMac alleen geen apple care (waarom heeft me macbook nou nooit problemen daar zit wel apple care op 8)7 )

update:
Ik zit nu net in mijn systeemprofiel te kijken endaar zie ik staan bij de airport kaart dat hij is uitgeschakeld. Via het symbool in de menubalk kan ik niks doen daar staat alleen maar schakel airport uit. Iemand misschien een idee hoe ik de airport weer aan krijg ? (behalve via de diagnostische netwerkinfo)

update2:

Met apple gebeld helaas apple care net afgelopen zoals ik al dacht maar de vriendelijke Belg wou wel even helpen. Hij gaf als optie een nieuwe locatie aanmaken (helaas geen effect, en nieuwe gebruiker aanmaken wat ook geen effect had. Voor extra hulp had ik toch echt apple care nodig. Misschien dan toch maar weer eens via ebay een applecare aanschaffen voor de imac.

en dan nog eens een heel mooi screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20081030-q7tyet3qiaeja5694aqchwd8xp.preview.jpg klikbaar

[ Voor 71% gewijzigd door jvanderkroon op 30-10-2008 11:25 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Verwijderd

msxbox schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:54:
Ik zal zo een apple bellen. Heb op deze iMac alleen geen apple care (waarom heeft me macbook nou nooit problemen daar zit wel apple care op 8)7 )
Voor een PC heb ik nooit extra garantie gekocht, maar voor m'n iMac wel. Het is toch laptop hardware en je maakt 'm niet even open om een nieuw kaartje in een vrij PCI slot te schuiven.
Hoewel....

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-02 22:09
Ik had ook ineens vage problemen met airport waarbij mn verbinding ineens wegviel. Heb het kanaal ingesteld op 11 en sindsdien heb ik eigenlijk geen problemen meer. Valt me wel tegen dat er zoveel klachten over zijn, dit is toch een heel essentieel onderdeel en veel mensen zijn erg afhankelijk van hun wifi verbinding. Ga misschien ook maar eens apple care aanschaffen via ebay

• FerdiV
Ah hoe zit je dat op 11 dan? Kan iemand me dat aub uitleggen?

Verwijderd

Gewoon naar het lokaal ip-adres van je router gaan (vb 192.168.1.1) en daar je channel veranderen van 6 naar 11 :)

• FerdiV
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:05:
Gewoon naar het lokaal ip-adres van je router gaan (vb 192.168.1.1) en daar je channel veranderen van 6 naar 11 :)
Uh, ik hoop dat ik er achter kom hoe dat werkt. Kan dat voor de rest geen kwaad dat je dat aanpast?

Ik kan inloggen op me router, zal eens zien wat ik dan kan doen. Ik weet wel dat de wireless via een apart kastje gaat, maar dat maakt niet uit?

Verwijderd

Channel aanpassen kan geen kwaad. Als je buur natuurlijk ook op 11 zit, kan je misschien best wel je eigen kanaal naar 1 veranderen ipv naar 11...

• FerdiV
Heb het nu aangepast. Hij stond al op 11. Heb hem erna veranderd naar 6, werkte ook niet. Toen naar 1, werkte ook niet :'(

Kan echt wel janken, heb sinds 10.5.3 (al een paar maanden dus!!!) geen internet op dit ding. Ja heel af en toe 2 minuten dan en dan valt ie weer weg. Op mijn MacBook werkt het wel, heel apart! :(

[ Voor 7% gewijzigd door FerdiV op 18-11-2008 14:21 ]

Pagina: 1