Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop --> Workstation.

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

Verwijderd

Topicstarter
Als je LCD-Scherm van je laptop kapot gaat kun je hem laten maken, vaak erg duur meer dan 200 euro, dus kan je hem dan met een externe Monitor/LCD nog gebruiken.. kan je een er een Muis en Keyboard aan hangen en is ie nog perfect bruikbaar..
MAAR wil je het keyboard van de laptop gebruiken dan zit dat kapotte scherm in de weg.. Oplossing eraf met die klep..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~therocki/MF/sony.jpg

dan zit je nog wel met wat kabels, maar die kunnen weg gewerkt worden in het gat waar de batterij zat..
verder de wireless antenne deze heb ik aan een oude Router antenne gemaakt welke op de scharnier is gemonteerd samen met de webcam en microfoon welke ook in de klep zaten...
Gebruik een 22" wide-screen LCD (160 euro nieuw) en heb nu een Workstation ipv een Laptop.

nog even dit:
Installatie OS / BIOS geen beeld op externe LCD bij Sony VGN serie.
Fujistu Siemens Amilo geeft wel Beeld vanaf BIOS scherm op externe LCD!!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik geloof dat er een duidelijk verschil is tussen de definitie van een laptop/workstation. Sowieso al de standaard formfactor, maar wat te denken van rekenkracht etc?

Overigens een nogal rare SP zo, ik zie niet in wat je wilt bespreken? Als je het proces van laptop naar WS wilt bespreken moet je nog even flink wat foto's o.i.d. bijvoegen voor meer uitleg!

Verwijderd

Is er een vraag of dergelijke die we moeten beantwoorden of is dit enkel ter leedvermaak?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

FYI:
VGN is geen serie, FZ/AR/NR is een serie. VGN is een algemene aanduiding voor VAIO's. Net als WM een aanduiding is voor Walkmans en CDP voor cd-spelers van Sony. ;)

Ik vind het er btw niet uitzien, alsof je een laptop onthoofd hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 29-10-2008 18:42 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

PD2JK schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:40:
alsof je een laptop onthoofd hebt.
_/-\o_
Verder wel een goedkope én effectieve manier, maar niet erg portable meer.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Zonde, had je beter voor een paar euro een garantieverlenging kunnen nemen ;)
Daarnaast, heb je het wel geprobeerd?
Ik weet niet hoe het bij Sony is (al hoor ik vaak zat slechte dingen qua vaio service) maar bij Dell kreeg ik voor m'n laptop toch mooi een nieuwe accu & toetsenbord gratisch (zelfs zonder verzendkosten) terwijl 'ie al anderhalf jaar uit de garantie is ;).

Edit: uiteraard wel nadat ik had aangegeven dat ik ze zelf wel kon monteren ;)

@TKing: misschien met een oude laptop waar écht geen hoop meer voor is, maar voor deze vrij recente laptop moet er toch genoeg te krijgen zijn, eventueel 2e hands. Laptops zijn over het algemeen duurder als pc's en het comfort is ook ver te zoeken zo ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Noxious op 29-10-2008 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
osc4r schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:36:
Ik geloof dat er een duidelijk verschil is tussen de definitie van een laptop/workstation. Sowieso al de standaard formfactor, maar wat te denken van rekenkracht etc?

Overigens een nogal rare SP zo, ik zie niet in wat je wilt bespreken? Als je het proces van laptop naar WS wilt bespreken moet je nog even flink wat foto's o.i.d. bijvoegen voor meer uitleg!
De laptops van tegenwoordig hebben vergeleken met een desktop erg goede prestaties, dit voorbeeld is een Centrino-Duo T7100 welke genoeg 'power' heeft om video te editen en renderen, gebruikte hiervoor een normale PC welke ongeveer even lang bezig was met renderen van video als deze.. pluspunt is dat een PC snellere HDD's gebruiken Minpunten zijn grote kast, veel draden en meer geluid van ventilatoren en HDD(s)..

• hexagram
  • Niet online
No offence, maar als studio's als Dreamworks etc laptops zouden gebruiken om hun video's te renderen dan zouden we Finding Nemo nu nog steeds niet in de bioscoop gehad hebben.

Met de mensen boven me, het is echt totaal niet handig, het geeft alsnog een dradenboel (terwijl je dat normaal bij een laptop juist niet hebt op wellicht een stroomkabel na) en het is echt niet te vergelijken met een workstation.

Verwijderd

Topicstarter
osc4r schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:55:
No offence, maar als studio's als Dreamworks etc laptops zouden gebruiken om hun video's te renderen dan zouden we Finding Nemo nu nog steeds niet in de bioscoop gehad hebben.
Dreamworks wat heeft dat ermee te maken dan? die gebruiken een batterij aan servers voor de productie van hun video's..

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hij bedoelt dat 'n laptop bij lange na geen kracht heeft van een workstation

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• hexagram
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:01:
Hij bedoelt dat 'n laptop bij lange na geen kracht heeft van een workstation
Daar komt het inderdaad op neer :P. Dat over Dreamworks was een grapje overigens (hebben zij Finding Nemo wel gemaak?), maar de achterliggende gedachte moge duidelijk zijn.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PD2JK schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:40:
FYI:
VGN is geen serie, FZ/AR/NR is een serie. VGN is een algemene aanduiding voor VAIO's.
Euh, voor VAIO's kennen we ook de PCG serie en zelfs VGC...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Leuk om te delen, maar het is meer iets voor Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 15
Niet echt een apart topic waard omdat de discussiewaarde nogal laag is.

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 29-10-2008 19:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.